Tom80 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) har bestilt shuttle sn45g, det er soundstorm lyd på det, er det bra? har et audigy2 kort liggende er ikke sikker på om jeg skal bruke det eller selge det. Akkurat nå spiller jeg kun cs, men tenkte jeg skulle prøve litt far cry og kommer garantert til å spille hl2. hører på musikk også da det jeg også lurte på er om cpu blir mindre brukt med et audigy.. så på en test (lenge siden mener jeg) at de fikk faktisk litt mere fps med pci-lydkort en intergrert. er det rett eller galt det jeg sier nå ? specs: xp3000 ulåst @ 3200 512 geil pc3200 r9800pro 80Gb wd ( vurdere å kjøpe en 200 seagate ) dvd spiller Endret 26. april 2004 av Tom80 Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 hva burde jeg? beholde det eller selge det? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har akkurat samme luksusen her hjemme, og jeg beholdt nå Audigy2 kortet mitt (kanskje fordi det er var en Q3-compo premie). Men jeg vet ikke hvor lenge, for som sagt er dette soundstorm kortet er mer enn bra nok. Mitt råd er å selge det. Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 men soundstorm bruker litt mer cpukraft enn audigy2. Og gir ganske mye bedre lyd generelt. Men soundstorm er jo mer enn bra nok, jeg har kun merket forskjell på sorroundlyden på dvder. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 hva burde jeg? beholde det eller selge det? Det avhenger av hva du vektelegger når du skal bruke et lydkort. Den eneste fordelen med å velge å beholde Audigy er at du får bedre EAX-lyd + at du ikke tjener så mye på å selge det. Argumenter for å beholde Soundstorm istedenfor Audigy er at driverne ikke på langt nær er like "bloate" (du få med en haug med "utilities" på "kjøpet" med Creative...) og at lyden er omtrent like god - bedre hvis du har et 5.1-anlegg som har en "vanlig" dekoder. Her kan Soundstorm tilby deg AC3-enkoding slik at du slipper å dra 3 ledninger til forsterkeren/receiveren, hvor Audigy bare klarer "AC3-passthrough" (dvs. at lyden på være "tatt opp" på forhånd). Bruker du de analoge utgangene på nforce2-hovedkortet vil kvaliteten avhenge av hver enkel hk-produsent (men ingen skal være helt på tryne mht. Soundstorm-sertifisering) Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 hva får jeg for audigy 2 kortet 350-400kr ? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 SoundStorm har integrert Dolby Digital 5.1 Encoder, det har ikke Audigy2. Dvs. at du kan fore en ordentlig AC3/Dolby Digital 5.1 forsterker med perfekt encoda DD5.1 lyd over digital-utgangen. Du går også utenom AC97 codec'en da (den brukes bare når analog utgangen brukes). Jeg er iallefall kjempefornøyd med SoundStorm (Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0 Nforce 2 Ultra/400 hovedkort). Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Den store fordelen med Soundstorm er at den er programerbar som er ganske mektig bra og AC3 encodinga er helt genialt sidn jeg har pcen koblet til en forsterker. Om du ikke er ultra kresen på lydkvalitet i musikk osv. så ville du ikke merke forskjell mellom Audigy2 eller Soundstorm eller hvis den er koblet til en forsterker feks. som meg Har tenkt meg å skaffe et Audigy2 kort for å sjekke om det er no forskjell mellomg ekte audigy2 eller med min audigy1 softmodda audigy2 drivere som ligger på den andre pcen, så om du har tenkt å gi ifra deg audigy2 kortet så vil jeg gjerne ha den :D Lenke til kommentar
Tom80 Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 så om du har tenkt å gi ifra deg audigy2 kortet så vil jeg gjerne ha den. ----------------------------------------------------------------------------------------- får se skal tenkte over det men jeg bruker kun headsett og mic. (spill) bruker ikke høyttalere. eks. når jeg gir "informasjon i cs" så må mic. lyden være bra ikke masse støy og sånt. er det mye forskjell på aud2. og soundS. da? (håper dere forstår hva jeg mener ... ) det jeg også lurer på om jeg kan bruke de pluggene framme selv om jeg har satt i audigy2 kortet og disable soundstorm kortet i bios. Zzzz Gnight Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Før dere skryter ac3 delen til soundstorm opp i skyene (har dere prøvd selv?), ta en kikk på dette: http://www.nordichardware.com/reviews/Mult.../index.php?ez=6 nede på siden står det om ac3 og soundstorm... Kommentarer? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kopierer likegodt hele teksten fra linken over_ On the previous page i mentioned nForce2's integrated audio. What nForce2 does when you connect it digitally to an amplifier is that it on-the-fly compresses all audio to Dolby Digital 5.1. The result of the whole is that you compress the audio very hard thus you lose a whole lot of audio quality. There has been a whole lot of misunderstanding concerning what SoundStorm does and one of the misunderstandings has been that the audio would be better since you used the optical output. This is about as wrong as it can get. Analouge, uncompressed audio is better than digital, compressed audio in all days of the week unless you have totally worthless D/A converters on your soundcard or a cable that is half eaten by mice or other mischiefs. If we shall whine a bit more about SoundStorm it is that the compression applies a small delay which also worsens the whole experience. Despite this many prefer the simplicity of just having to plug one single digital cable to the amplifier. For those who want to simplify the cabling at the cost of audio quality and performance the DDTS-100 is an excellent addition to those with nForce2 and SoundStorm. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lyden kan hakke under soundstorm. Er visst svært få som har dette problemet, men det oppstår fra tid til annen. Bruker selv et audigy 2 fremfor soundstorm. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Før dere skryter ac3 delen til soundstorm opp i skyene (har dere prøvd selv?), ta en kikk på dette: http://www.nordichardware.com/reviews/Mult.../index.php?ez=6 nede på siden står det om ac3 og soundstorm... Kommentarer? Ja jeg har prøvd det. Jeg har kun positive erfaringer med det. Det Nordichardware ikke tar med i betraktningen er at Soundstorm lyd"kort" benytter AC97 kodeker til analog lydutgangen, noe som går under "unless you have totally worthless D/A converters on your soundcard" kategorien. Dessuten er det en annen stor feil i det klippet du viser, hvordan får man flott analog lyd fra en digital lydkilde? (Hvor mye lyd på pcen idag er ikke komprimert digital lyd i utgangspunktet?) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Kopierer likegodt hele teksten fra linken over_ On the previous page i mentioned nForce2's integrated audio. What nForce2 does when you connect it digitally to an amplifier is that it on-the-fly compresses all audio to Dolby Digital 5.1. The result of the whole is that you compress the audio very hard thus you lose a whole lot of audio quality. There has been a whole lot of misunderstanding concerning what SoundStorm does and one of the misunderstandings has been that the audio would be better since you used the optical output. This is about as wrong as it can get. Analouge, uncompressed audio is better than digital, compressed audio in all days of the week unless you have totally worthless D/A converters on your soundcard or a cable that is half eaten by mice or other mischiefs. Eksterne D/A-konvertere vil alltid ha den fordelen at de slipper "støyen" i PC'en. Dessuten er det mange lydkort svært dårlige forsterkere og D/A-konvertere. Creative prøver å undergrave det faktum at det faktisk er Soundstorm som er den mest avanserte lydbrikken. Og analog minjack har fortsatt bare muligheten til å gi PCM/Stereo-lyd... (noen Creative-høyttalere har en "ustandard" løsning på dette, men det gjelder de færreste høyttalere). Det krever tre minijack-kabler hvis du skal ha 5.1-lyd. Alt annet vil bety at forsterkeren/subben (de er jo alltid integrert på PC-høyttalere...) selv må kompensere for de tapte kanalene. If we shall whine a bit more about SoundStorm it is that the compression applies a small delay which also worsens the whole experience. Despite this many prefer the simplicity of just having to plug one single digital cable to the amplifier. For those who want to simplify the cabling at the cost of audio quality and performance the DDTS-100 is an excellent addition to those with nForce2 and SoundStorm. Ahh. Et av argumentene til Creative for at de ikke ga Audigy muligheten til AC3-enkoding. Alle som har Soundstorm vet at denne forsinkelsen ikke er tillfellet (og nei, jeg har ikke hørt om noen som får 10 sekunders delay på lyden på XBOXen....). Men jeg skal ikke nekte for at den ville være tilstede hvis man hadde gjort det i software - den eneste (svært teoretiske) muligheten Audigy noen gang skulle kunne "enkode" til DD 5.1... Men da ville også hvilket som helst billig AC97 integrert lydkort med SP/DIF/Diigital utang også klart det... edit: fikset feil med siteringen Endret 26. april 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er riktig at det har vært driverproblemer med soundstorm (dårlig eax kvalitet/støtte og hakkete lyd er de vanligste symptomene). Men personlig har jeg ikke hatt noen problemer med de nyeste driverne ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå