OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei Har en T610 som ble ødelagt med samme feil nå for 3. gang. Tenkte å heve kjøpet, og evt kjøpe en k700 eller t630. (har ikke snakket med siba enda) Problemet blir at jeg kjøpte mobilen med Youngtalk (12mnd), og hvis jeg får det jeg betalte for den (2500) så dekker ikke det en ny T610 engang. Uten abn. kostet da 3300 kr. Sendte en mail til forbrukerrådet, og her er svaret: Det ser ut til at du har grunnlag for å heve bindingstidsavtalen med NetCom Youngtalk. Det vil da være aktuelt å, kreve tilbakebetalt kjøpesummen du har betalt. Du bør også kreve erstattet utlegg til abonnement i den perioden mobiltelefonen ikke har virket. Du kan kreve morarenter av kjøpesummen fra 16.10.2003 med 12% per år frem til 1.1.2004 og med 9,25% fra dette tidspunkt. (16.10 er den første gang jeg leverte mobilen til reprasjon.) Litt kjipt å få igjen mindre enn det en ny koster... Noen som har noen erfaringer med dette? Kan jo evt spørre om de kan gi meg det man betalte uten abn, mot at jeg beholder netcom ut bindingstiden... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Feil, feil og atter feil.. Endret 12. mai 2004 av Alastor Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 skal innom i morgen, men lurte litt på å vente på k700i, men får se... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Alastor Skrevet 26/04/2004 : 22:48 Nei, du har ikke anledning til å heve bindingstiden. Dette er jeg rimelig sikker på. Du kan se på det sånn..en telefon er verdt 3000 kroner, du betaler 2500 av den, og netcom betaler 500. Når du hever kjøpet, så får du igjen pengene dine..pengene du har betalt. Hva som skjer med teleselskapet, er en sak mellom deg og netcom. Men, er siba greie, så kan de jo tilby deg tilsvarende avslag på en ny telefon, dette er en ting vi har operert med i butikken jeg jobber i, men det er elkjøp. tror du bommer litt nå. Har klagesak med Computercity og elkjøp i bakhodet og i begge saker var de nødt å stoppe bindingstiden min i tillegg til å refundere kjøpssummen. Lenke til kommentar
apple Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Elkjøp sier at avtalen er et eget forhold mellom deg og opperatør. Poenget er at de mottar provisjon for salget av abonnement til deg. De betaler i realiteten penger for at du skal være bundet til dem. Når kjøpet heves har du ikke fått noen som helts form for subsidiering. Hvis forholdet hadde blitt sånn at du fortsatt var bundet, så hadde sittet der med skjegget skikkelig i postkassa. Sånn er det naturligvis ikke. Jeg kunne godt ha kommet med en haug av juridiske hjemler for å underbygge dette, men orker ikke det nå. Selger har disse valgene 1. Du får tilbake kjøpesummen, trukket fra et beløp som tilsvarer den nytte du har hatt av telefonen ( dette gjøres i praksis ikke ) 2. Avatalen med opperatør heves, og Selger må tilbakebetale provisjon 1. telefonen din blir kreditert, dette vil si at du har tilgode et beløp tilsvarende det du betalt for telefonen som du kan kjøpe ny telefon for. Bindingstiden fortsetter å løpe, men prisen du betaler er den prisen som står oppført som subsidiert fra opperatøren som du bruker. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 1. Du får tilbake kjøpesummen, trukket fra et beløp som tilsvarer den nytte du har hatt av telefonen ( dette gjøres i praksis ikke ) Einaste gongane dette blir brukt/ trekt fram er nå kunde begynner å kreve renter av kjøpsummen frå første reperasjon. Forholda kan variere massse, men sidan mobiltelefoner går raskt ned i pris, kan dette brukes som eit motargument for rentekravet For det er ikkje unvaleg at ein telefon kan gå ned med 30% i løpet av eit år. Dermed kan selgar kreve at kunde betaler dette mellomlegget. Men som apple seier så blir det sjeldan brukt, nettopp fordi kunder ikkje krever renter, og då gjer selgar seg ikkje vrien heller. mvh JanEirik Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Har klagesak med Computercity Hva var det for en klagesak med ComputerCity? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Skulle vært HADDE=) Kjøpte en 9210i med young talk. og den fungerte ikke, man kunne heller ikke finne ut hvorfor den oppførte seg så rart. Dermed ville jeg ikke mer og da skulle de ringe å fortelle dette til netcom, men det ble visst glemt Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Vel, fikk faktisk en sak som denne i butikken i dag. Snakket med avdelingsleder, og vi fant ut sammen at det beste var å heve kjøpet for kunden, dvs at vi betalte tilbake provisjonen til telenor, og kunden fikk igjen pengene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå