tore- Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Mottok en helt ny Maxtor Diamonlpus(?) 9 120GB 8mb cache i dag fra Flexi-data, returnerte en tilsvarende for to uker siden da den fikk samme problemer som jeg skal nå fortelle om... Når jeg kobler til disken og prøver å starte systemet slår strømmen seg av etter ca. ~1-2 sekunder. Jeg har prøvd å ta ut alle ide kabler og strøm til andre ide- og cd-enheter, men dette hjelper ikke. Prøvde med gfx-kort, vifter, minne og strøm til den nye harddisken (uten ide-kabel), samme problem. Resatte cmos også uten hjelp. Prøvd følgende: Prøvd alle strømuttak på problemdisken Prøvd alle strømuttakene på nåværende disker og cd-enheter, de fungerer flott Tilbe gud... Tips? Har ingen anelse om hva problemet kan være. Annen hardware: HK: MSI KM2M Combo GFX: GF2 Pro Minne: 384Mb SDRAM CPU: 1800xp PSU: 340 W av et eller annet merke Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Tror jeg har funnet problemet. Strømforsyningen, en Q-Tech Model: ADT-350 ser ikke ut til å like maxtor disken. Meget rart spør du meg. Så det er nok bare å sende den på reperasjon, med mindre andre har forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Dette høres merkelig ut. Har du flashet til siste BIOS-revisjon? EDIT : Ah, Q-Tech PSU? Kast den så langt du klarer. Elendige saker. Endret 26. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) bytt ut psu'en med denne edit: da tror jeg problemet ditt er løst Endret 26. april 2004 av Natrium Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Er nok bare å sende den inn ja. Har en server med fire harddisker og samme hk,cpu og gfx kort. Der fungeret alt flott. Kjøres freebsd der men det har nok lite å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå