SimenNor Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Tenkte jeg skulle kjøpe en mobiltelefon til dama, og jeg er litt usikker på hvordan mobil jeg skal kjøpe. Hun er 18 år og har tenkt å legge maks 2500 kr. Har Djuice abbonnement som jeg kan sette mobilen på. Noen som vet noen gode mobiler til hun? Takker for svar Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Spørs egentlig hvilke krav/ønsker hun har.Men SE T610/T630 er ganske så populært.Men spør dama di hvilken krav hun har,da blir det enklere å anbefalle en god mobil til henne Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Nå vet jeg ikke hva hun er ute etter, men jeg vil tro at hun vil ha noe som følger disse kriteriene... - stort minne (plass til en del sms og bilder) - grei å skrive sms med (hun skriver en del sms). - bra batteri - god fargeskjerm - oversiktlig (gode menyer) - ikke for stor og klumpete - bør vel ha litt god design ihvertfall - hun spiller ikke så mye, men skader vel ikke å ha noen spill tenker jeg - tror hun setter pris på en mobil med en del funksjoner men det er ikke så viktig - hun kommer ikke til å lese epost og surfe på nettet så mye, så slike funksjoner er ikke så viktig. Kan ikke spørre henne siden det skal være overraskelse. Endret 26. april 2004 av SimenNor Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ja, T610 den er bare konge ikke for jeg har den selv da men...jeg mener det! Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Nå har jeg T610 selv, så jeg tror hun har gått litt lei av den tlf, så ser helst etter en annen tlf. Takker for respons Lenke til kommentar
Bartao Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hva med e700? vidrefører du djuice abbonomentet blir den ikke så dyr Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Sats på E700 du SimenNor. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Z600 er nesten den samme mobilen som t610, men med bedre skjerm og er i klapp format, kanskje ikke den peneste men en meget god mobil. LG g5400 er også et billig alternativt, koster rundt 2-2500 kr. Skal du imidlertid videreføre det djuice abbenomanget så er LG G7100 et godt valg, som ifølge meg iallefall er bedre samsung e700 tross en litt svak minnekapasitet. Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Takker for svar Ser nå på Samsung E700 og Sony Ericsson Z600. Det er vel ikke å unngå Samsung E700 er en mye bedre mobil enn den Sony Ericsson. Det er også 1000 kr i forskjell og ble litt usikker. De prisene jeg fant i første omgang var 1500 for Z600 og 2500 for E700. Er det veldig mye å betale? Det var hos en lokal forhandler så da kommer ikke noe frakt og slikt i tillegg. Har sett litt på mobilene og dette er det jeg har kommet fram til. Når jeg ser på utseende/design så vil jeg si at Samsung E700 er temmelig mye finere og slankere enn SE Z600. SE Z600 er ikke stygg, men virker litt mer "billig". I størrelse og vekt er det vel enda større forskjell på modellene siden SE Z600 blir betegnet som stor og tung, mens Samsung E700 som slank og lett. Samsung har jo også bedre kvalitet siden den er i aluminium, mens SE Z600 er i plastikk. Når det gjelder skjermen så er vel skjermen til Samsung litt bedre, men SE Z600 har også en veldig god skjerm virker det som. Begge har 65000 farger og 160x128 oppløsning? Begge mobilene har gode taster og virker ut som de er gode å skrive SMS med. Likevel virker det ut som SE er vinneren her siden den har bedre ordliste. Samsung mobilen skifter heller ikke stor bokstav etter punktum noe som jeg vil tro er utroligt irriterende for henne. Har det kommet noe software eller noe slikt som ordner på dette? Det står at man kan skrive 1920 tegn i hver melding, menes dette at det sendes som EN SMS med 1920 tegn eller at TLF støtter å sende 12 SMS (tilsvarende 1920 tegn)? Vil nok tro det sistnevnte, men kan noen oppklare det for meg? Ser at det er 9 linjer for å lese og sende SMS med Z600, hva er det på E700? Når jeg ser på ytelsen så er også Samsung mye bedre enn Sony Ericsson med bedre minne kapasitet. Samsung E700 kan heller ikke overføre bilder eller media ser jeg. Dette er ganske negativt. Kan du ikke sende en MMS med bilde da eller? Her virker det ut som SE er temmelig mye bedre. Under "Nyttefunksjoner" så ser det ut som de kommer temmelig likt. Kameraet på E700 er ett hav foran kameraet på Z600. Virker ut som Z600 er litt mer ungdommelig telefon med litt høyere underholdningsfaktor. Hvis jeg tenker litt på henne så vil jeg tro at hun legger endel vekt på størrelse/vekt og design/utseende noe som gir Samsung en klar ledelse. Det med at Samsung ikke skriver stor bokstav etter punktum er sikkert noe hun kommer til å irritere seg grønn over. Som sagt går dette an å fikses (laste ned noe software eller no)? Kapasiteten er viktig for henne tenker jeg, men så er også det å sende bilder. Kameraet er ganske viktig og det kameraet på SE er dårlig, men SE virker ut som en mer "ungdommelig" mobil. Dette er det jeg har fått inntrykk av og kan være feil. Hyggelig om dere kommer med egne erfaringer eller tips. Samsung E700 er jevnt over en bedre tlf, men har noen ting som hun kommer til å irritere seg over. Er det noen andre mobiler som jeg kan se på? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 e700 er jo et greit valg, men den er jo ikke akkurat en "super" telefon når det hjeller funksjoner, men siden det ikke er så viktig så er det vel et greit valg, nydelig design, nok minne, og et av de beste mobil kameraene Eller den biligere varianten v-200(matrix telefonen) Synes personlig at denne har finere design(på tross av den utvendige antennen) men det er nok mange uenige i Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Samsung E700 kan heller ikke overføre bilder eller media ser jeg. Dette er ganske negativt. Kan du ikke sende en MMS med bilde da eller? Her virker det ut som SE er temmelig mye bedre. Du kan føre over bilder med kabel, kabel følger med i pakken tro jeg faktisk og mms(muti media messaging) er jo poenget at man kan sende bilder så det er fullt mulig Er litt i tvil om kabel til å overføre bilder følger med i pakken(den følger med v-200 iallefall) men man kan alltids kjøpe en kabel, man sparer masse penger på sms tjenester(en kabel koster kanskje 300 og det tilsvarer kaskje 30 bilder fra eurobate) Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Remerser: Takk for svar. Jeg ser at de LG modellene kom veldig dårlig ut i SMS test noe som var veldig dumt. Ellers så de ut som veldig gode mobiler. Må ta hensyn til SMS siden hun sender masse SMS. Z600 ser veldig bra ut og jeg vurderer den. Gandalf the Grey: Takk for svar. Den V-200 kom egentlig veldig dårlig ut i testen her på amobil virker det ut som. Fikk ikke så veldig lyst på den etter å ha lest testen. Men takker for svar. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Velg definitivt E700 framfor Z600. Kommer til å slå mye bedre ann hos dama, og det er en mye bedre telefon. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Personlig tror jeg at damen vil foretrekke E700 Den er liskom tøff og stilig, pluss at den passer ypperlig til henne ut ifra hva hun trenger! Lenke til kommentar
SimenNor Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Takker for svar. Er veldig i tvil og drar nok til byen imorra for å sjekke priser og få dem til å svare på noen spørsmål. Synes jo 1000 kr er mye i forskjell og jeg vet at hun ikke er altfor mobilfrelst. Kunne jo gitt 1000 kr i kontaktkort eller noe annet sammen med Z600 for at det skal tilsvare samme prisen. Lenke til kommentar
Habla Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 z 600 er et bra valg. Lykke til. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Takker for svar. Er veldig i tvil og drar nok til byen imorra for å sjekke priser og få dem til å svare på noen spørsmål. Synes jo 1000 kr er mye i forskjell og jeg vet at hun ikke er altfor mobilfrelst. Kunne jo gitt 1000 kr i kontaktkort eller noe annet sammen med Z600 for at det skal tilsvare samme prisen. Hvis du skal gi 1000 kroner i kontantkort vedsidenav Z600 kan du likegodt gi en E700 da.. Tror de fleste jenter blir mer fornøyd med E700 mest pga. utseendet og Z600 er ganske mye større og styggere enn E700. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 E700 er vel best til hennes bruk og vil tippe de fleste damer hadde valgt E700 framfor Z600 Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Den beste mobilen er z600 Den mobilen med best pris vs. hva du faktisk får er (mellom z600 og e700) Z600 Eneste områdene der e700 slår z600 er kameraet, design og minne egentlig... Kameraet er ganske bra på e700, men hva skal du egentlig med sånn kamera når det alikvel ikke er bra nok til pcn og utskrift; og når mms'ene alikvel krymper bildene slik at du ikke får utnyttet alt... Så z600 er nesten like grei i sånn sammenheng... Men hvis hun bryr seg mye om design er nok kanskje en samsung noe for henne, uansett om jeg personelig ikke anbefaler de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå