Gå til innhold

Canon Ixus 500

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har tenkt og kjøpe meg Canon Ixus 500 med et 256mb minnekort.

hva slags minnekort bør jeg ta med, og bør jeg kjøpe noe ekstra til kameraet?

Tror dere det vil gå ned i pris fremover? evt, hvor lenge bør jeg vente?

takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv IXUS 400.

Tror ikke prisen vil falle drastisk på IXUS 500. IXUS 400 holdt seg ihvertfall bra i pris frem til 430 og 500 kom på markedet nå.

Jeg kjøpte Twinmos 256MB brikke som fungerer bra. Men det er mange som ikke anbefaler denne typen. Tror Sandisk skal være et bra merke.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar
Har Scandisk Ultra II 512 MB i EOS 300D, men man trenger vel ikke så raskt kort i IXUS'n. Men et standart Scandiskkort er greit.

Ville tenkt på et ekstra batteri. Virker som de fleste Canon kameraene har litt liten batterikapasitet.

kanskje du ikke trenger et så raskt kort i ixusen, men det er veldig greit å ha et så kjapt kort hvis du har en usb2 kortleser slik at du slipper å lese kortet via kameraet. Kameraet er jo så tregt at det er helt sinnsykt..

Lenke til kommentar
Irriterende at Ixus-serien bruker spesialbatteri. Jeg synes de kunne brukt 3x AAA-batterier i stedet. Men da ville ikke Canon tjent penger på salg av ekstra batterier så da så....

Også ville kameraet blitt en del større og tyngre... man måtte uansett ha kjøpt oppladbare batterier, og gjerne ett ekstra sett. Engangsbatterier fungerer MEGET dårlig i digitalkamera.

Lenke til kommentar

Liker ikke AA baterier i kamera. MAnge har jo 4 stk AA og det blir tungt. Men for at de skulle hatt AAA batterier måtte de sikkert hatt 10 stk. Da snakker vi om ryggsekk med ledning fra:)

Dumt at ikke Canon har fått noe bedre batterikapasitet på de minste kameraene. 300D varer i alle fall lenge.

Lenke til kommentar

Hvis mann ser på batteriholdbarheten til f.eks. powershot a80 contra ixus 400/430/500 tror jeg de fleste ville smilt bredt og vært forkjempere for lit. ion/pol batterier. Det er STOR forskjell.

Ixus 500 tror jeg er ett godt valg. Jeg ville antagelig godt for vanlig sandisk. Ultra versjonene er vesentlig raskere, men for kamereaer av denne typen er det begrenset hvor mange seriebilder mann får tatt uansett.

Av tilleggsutstyr vil en liten veske vare kjekt kanskje en minnekortleser. Adobe photoshop album 2 til bildearkiv, photoshop elements til bildebehandling.

Vurder å tegne forsikring på kameraet også hvis du kan, det har redd et meg!!!! :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis mann ser på batteriholdbarheten til f.eks. powershot a80 contra ixus 400/430/500 tror jeg de fleste ville smilt bredt og vært forkjempere for lit. ion/pol batterier. Det er STOR forskjell.

Powershot A80 har langt bedre batterikapasitet enn Ixus-serien med sine spesialbatterier. Men kjøp oppladbare AA batterier til A80... engangbatterier er ikke egnet til digitalkamera.

Lenke til kommentar

Powershot A80 har langt bedre batterikapasitet enn Ixus-serien med sine spesialbatterier. Men kjøp oppladbare AA batterier til A80... engangbatterier er ikke egnet til digitalkamera.

Er du fornøyd med Powershot A80?

Lenke til kommentar

Er du fornøyd med Powershot A80?

Har det ikke selv, men vi selger Canon kamera i butikken jeg jobber. A80 er ett meget godt kamera. Meget god bildekvalitet, veldig god batterikapasitet, mange manuelle muligheter, vridbar skjerm.

Anbefales hvis du ikke er ute etter de aller minste kameraene.

Lenke til kommentar

Jeg har selv canon ixus 500, og er strålende fornøyd. Kjøpte veske og ekstra batteri like fort som jeg kjøpte kameraet. En ny minnebrikke på 512 fra Twinmos ble det også. Alt i alt er jeg strålende fornøyd med kameraet mitt.

Samboeren min er ikke 100% fornøyd, men det skal sies at han ikke liker ting hvor det er mulig å gjøre egne instillinger (etter hans mening skal ALT være automatisk).

Uansett vil jeg absolutt si at ixus 500 er et godt kjøp dersom du velger dette.

Lenke til kommentar

Bare et par spørsmål:

Betyr: "Maks. oppladningssykluser 300" at batteriet dør etter 300 oppladninger?

Kan jeg få et praktisk eksempel på batteri-kapasisteten? F.eks hvor mange bilder man kan ta med et batteri før det er tomt.

Lenke til kommentar
Heisann,

Jeg har tenkt og kjøpe meg Canon Ixus 500 med et 256mb minnekort.

hva slags minnekort bør jeg ta med, og bør jeg kjøpe noe ekstra til kameraet?

Tror dere det vil gå ned i pris fremover? evt, hvor lenge bør jeg vente?

takker for alle svar!

Kjøp 512 MB brikke. Jeg har Ixus 400 (super happy med forresten), og der har jeg 512 MB brikke og med max kvalitet er det plass til 250 bilder. Som er akkurat nok for en ukes ferie.

Ditt kamera tar ENDA større bilder. Så regner med du vil få plass til rundt 200 bilder. på 512. Halvparten på 256.

Og tips nr 2:

Alltid..og jeg mener Alltid........nei....ikke da haller...ALLTID ta bilder i max kvalitet. Du vet ALDRI når du får et blinkskudd du vil kjøre ut i stor kopi..og da er det skikkelig surt å finne ut at bilde ble tatt i en lavere oppløsning for du bare skulle "teste" litt.

Derfor anbefaler jeg en 512 MB brikke som minimum.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...