Gå til innhold

Problemer med XP1800+ og Soltek SL-75DRV4

Anbefalte innlegg

Har problemer med cpu'n min. Den kjører kun stabilt på 1150MHz. Når jeg kjører den på 1533MHz som den skal kjøres krasjer alt hele tiden. Veldig irriterende. Er den noen som har samme problem eller har funnet en løsning på hva som er galt? Hadde vært fint med et svar for dette begynner virkelig å bli IRRITERENDE....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet med min XP1800+

Har et Asus A7V333 socket A hovedkort.

Med en gang prøver å kjøre opp i 1533 låser maskinen seg, har prøvd forskjellige settinger uten hell.

Skal snakke med support der jeg kjøpte på mandag, kommer tilbake hvis jeg finner en løsning.

Lenke til kommentar

48 grader er på 1150MHz. Hører mange snakker om nesten 70 grader på 1533MHz. Der har jeg rundt 52 grader. Har klokka cpu'n til XP1500+ og tempen ligger på omtrent den samme, og den kjører stabilt, men MHz'n er ikke bra nok.

Har nettopp fått pc'n og har ikke fått kjøpt flere vifter ennå. Kanskje det hjelper på tempen. Noen anbefalinger? Har en vifte som bråker noe helt forferdelig.

Har prøvd å oppgradere bios'n, men kan ikke finne noen nyere versjon. Bruker samme bios som SL-75DRV2.

Lenke til kommentar

Sjekk hjemmesiden til soltek for nyere bios :smile:http://www.soltek.de/index.htm

48 grader på prosessoren er ganske høyt hvis den ikke arbeider.

Min prosessor ligger litt over 50 grader når den jobber (har en thermalright sk6 med en papst vifte, har bestilt meg en Black Delta!!)

Lenke til kommentar

Har akkurat samme oppsettet, bortsett fra 512 DDR SDRAM og 60 MB HD. Har funka upåklagelig med 1533 Mhz, uten å gjøre noen endringer. Temp på CPU 43 grader. Men systemet tryner av og til under nettbruk, men det er vel et annet problem.

Lenke til kommentar

Det heter: "MAB-MEMORY 512MB DDR-SDRAM PC2100"

Kjøpt av ITbutikken. Pris nå NOK 1805,-.

Kan ikke helt se at det er RAM-størrelsen som

avgjør, kanskje mer om den er orginal eller ikke...

1800+ skal fungere normalt med 256 MB.

Har systemet halta eller alltid vært sånn ?

Lenke til kommentar

Har kommet fram til at enten er det bios eller minne. Tenkte jeg skulle prøve en ny type minne for å se om det hjelper.

Jeg får kjørt opp windows men cpu'n restarter når jeg prøver å installere programmer. Spill har jeg ikke prøvd enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...