Carl M Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Syns det virket litt fjollete å komme ut med en sånn artikkel... Ser ikke problemet med en slik artikkel - det er tidligere i denne tråden påpekt hvilken nyhetsverdi den har. At artiklen inneholder en del litt uheldige formuleringer, og at den på bakgrunn av dette burde ha fått litt tid på å modnes før den ble publisert er jeg igrunn enig i Ok, jeg tar det tilbake... det var nok ikke fjollete å gjøre det, men personlig syns jeg artikkelen i seg selv var fjollete Endret 26. april 2004 av So Lenke til kommentar
JonV Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Vi har nylig tatt kontakt med et av de ANDRE nettstedene i nettverket deres, da dette nettstedet vil passe godt inn i en fremtidig satsing her i HW-nettverket. Vi har ikke sett noen grunn til å spørre ITpro om lov til å kontakte et av de andre nettstedene, noe de ser ut til å være sure for. ? Tilbyr dere noen form for godtgjørelse ved et slikt samarbeid, da dere faktisk Tjener penger ? eller er det bare en "Heder og Ære" å få være med... Og ikke minst hvordan stiller det seg hvis Eieren vil trekke seg ut ifra en slik avtale ? får han med seg ALT inholdet Er det full retur rett eller "skal HW.no" ha X andeler i siden ??? Mvh Jon Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Merkelig... min mappe "Data" i Favorites i IE består av snarveier til mellom 60 og 70 hardware relaterte nettsteder fra alle verdenshjørner, ITpro.no er ikke en av de. Skyldes vel at jeg knapt har hørt om dem... Mobbing til side, så synes jeg dette var en noe merkelig artikkel. Stiller meg svært undrende til hvordan ITpro klarer å vri dette til noe negativt. Jeg fant virkelig ikke noe negativt i artikkelen, det foregår en underlig banning mellom linjene though. Det at HW.no tilbyr et samarbeid med nevnte eiermodell er jo bare business - et forslag. Hvis man skal kalle det å ha en strategi for skittent spill så bør man åpne øynene litt, eller hvertfall fjerne de blå linsene. Oppfordrer ITpro til å komme med en unnskyldning til HW.no hvis noen gidder å bry seg om artikkelen i det hele tatt. Jeg hadde hvertfall ikke tatt den spesielt tungt. En hver med litt kjøtt på beina vet at forretninger, business, gjøres på den måten. EDIT: formulering Endret 26. april 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Vi har nylig tatt kontakt med et av de ANDRE nettstedene i nettverket deres, da dette nettstedet vil passe godt inn i en fremtidig satsing her i HW-nettverket. Vi har ikke sett noen grunn til å spørre ITpro om lov til å kontakte et av de andre nettstedene, noe de ser ut til å være sure for. ? Tilbyr dere noen form for godtgjørelse ved et slikt samarbeid, da dere faktisk Tjener penger ? eller er det bare en "Heder og Ære" å få være med... Og ikke minst hvordan stiller det seg hvis Eieren vil trekke seg ut ifra en slik avtale ? får han med seg ALT inholdet Er det full retur rett eller "skal HW.no" ha X andeler i siden ??? Mvh Jon Medarbeiderne i det nye prosjektet som det er snakk om her kommer til å få betalt, ja. Vilkårene med den aktuelle nettsiden har vi ikke engang begynt å forhandle om, men vi skal ha et møte med de i morgen. Lenke til kommentar
jaskorpe Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Når itpro.no snakkar om kopiering er det vel med hensyn til at hw.no likar ideen til den aktuelle sida og vil kjøpe den opp for å tjene på ideen istedetfor å finne på noko sjølv. Er det ulovlig? nei. Uheldig? svært Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Når itpro.no snakkar om kopiering er det vel med hensyn til at hw.no likar ideen til den aktuelle sida og vil kjøpe den opp for å tjene på ideen istedetfor å finne på noko sjølv. Er det ulovlig? nei. Uheldig? svært Var ITPro de første som kom på Ideen? Nei. Har de ripppet den fra et annet nettsted (mest sannsynlig utenlandsk)? Ja. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Når itpro.no snakkar om kopiering er det vel med hensyn til at hw.no likar ideen til den aktuelle sida og vil kjøpe den opp for å tjene på ideen istedetfor å finne på noko sjølv. Er det ulovlig? nei. Uheldig? svært Er det uheldig? På hvilken måte? Man ser et produkt man kan tjene penger på / som kan hjelpe til å bygge opp et mer komplett nettverk, og spør på ærlig og redlig måte (tar forbehold om at det er dette som har skjedd) om de heller vil være med å leke med hw i stedet for ITpro. Liker den aktuelle siden tilbudet og frynsegodene så blir de med, liker de det ikke så holder de seg der de er. Ser ikke helt hva som er uheldig med det. Ser du for deg et annet scenario? Endret 26. april 2004 av enden Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Når itpro.no snakkar om kopiering er det vel med hensyn til at hw.no likar ideen til den aktuelle sida og vil kjøpe den opp for å tjene på ideen istedetfor å finne på noko sjølv. Er det ulovlig? nei. Uheldig? svært Ingenting er vel bedre enn å starte et konsept fra starten, det er nok de fleste enige i. Dette krever imidlertid mye ressurser og ikke minst "det lille ekstra" og da er det naturligvis lettere for et såpass ressurssterkt nettverk som HW å "kjøpe" seg inn. Dette blir jo i praksis et delvis eierskifte, noe som kan vel ikke uheldig som det kan være heldig. Det vet man aldri. Jeg er hvertfall ingen prinsipiell motstander av slik forretningsstrategi. Slikt er lovlig og... ja som sagt: det kan være like uheldig som uheldig. EDIT: får jeg lov å gjette hvilken del av ITpro de ønsker implementert i HW? Endret 26. april 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
knatten Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei igjen, vil bare nevne at jeg er sitert helt ut av sammenheng i en forumtråd hos itpro som er linket til lenger opp her. Det virker som min post kanskje ikke var klar nok: Jeg vet ingenting om denne saken, og uttaler meg derfor ikke om den. Jeg prøver bare å forklare hvorfor vi ofte deler nye nettsteder 50/50 med dem som driver dem. Men det skjønte nok de fleste får jeg håpe! Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Nå har jeg tilbragt litt over 2,5 timer med først denne saken. Deretter ramlet jeg inn på Ocshoot sine sider, og deretter itpro sine sider. Mye å lese, noe interessant, mye svada. Men 3 spørsmål henger igjen for meg: Det er mye jeg ikke vet om hw.no Det er mye jeg ikke vet om itpro.no Det er mye jeg ikke vet om ocshoot.no Felles for dem alle, er at de krangler om noe. Det hagler med beskyldninger og rasende festlige konspirasjons teorier. Jeg vet at jeg ikke er den mest rutinerte på forumet, og jeg poster ikke mye. Men det virker på meg som at de to sistnevnte over har mye misunnelse rettet mot hardware.no nettverket. Spesielt massen\mengden brukere. Flere av de beskyldningene\konspirasjons teoriene som man enkelt finner, er tildels grove og i mine øyne injurierende. Jeg bryr meg ikke om slike diskusjoner, og styrer som regel unna. Men akkurat i dag ble jeg nysgjerrig, og brukte noen timer på det. Kanskje noen skulle skrevet mer om konspirasjons teoriene? Det hadde sikkert blitt en morsom film også? EDIT. skrivefeil V Endret 26. april 2004 av vetle Lenke til kommentar
knatten Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg vil ikke anbefale noen å diskutere noens konspirasjonsteorier her. Det blir alltid krangler av det, uansett hvor velmente de er. Dersom noen faktisk vil finne ut mer om de diskusjonene som har vært, anbefaler jeg å lese alle tre forum, med en god klype salt. Og husk at ikke et nettsteds brukere representerer nettstedets offisielle meniger. Så skulle dere være advart! Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) vetle: konspirasjonsteorier og konspirasjonsteorier. En sak har alltid flere sider, og oppfattes ulikt avhengig av ståsted. Problemet her er vel at brukerne på hw forumet har like mange "konspirasjonsteorier" som de påstår at andre har. Det er skremmende så se at mange her har blitt så eiegode ovenfor hw at de ser tyver i hver en krok. Det er uansett vanskelig å diskutere denne saken på en skikkelig måte når vi ikke får noen kommentarer fra journalisten eller en redaktør i ITpro på hva man egentlig legger i mye av det som sies i artiklen. Det virker som om de som har noe fornuftig å si velger å holde seg utenfor denne saken (på ITpro sitt forum, i nevnte tråd), og jeg skjønner de godt jeg hvis så er tilfelle. edit; gidder noen å linke til ocshoot? er lat idag + at jeg egentlig står med oppvasken Endret 26. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Nå har jeg tilbragt litt over 2,5 timer med først denne saken. Deretter ramlet jeg inn på Ocshoot sine sider, og deretter itpro sine sider. Mye å lese, noe interessant, mye svada. Men 3 spørsmål henger igjen for meg: Det er mye jeg ikke vet om hw.no Det er mye jeg ikke vet om itpro.no Det er mye jeg ikke vet om ocshoot.no Felles for dem alle, er at de krangler om noe. Det hagler med beskyldninger og rasende festlige konspirasjons teorier. Jeg vet at jeg ikke er den mest rutinerte på forumet, og jeg poster ikke mye. Men det virker på meg som at de to sistnevnte over har mye misunnelse rettet mot hardware.no nettverket. Spesielt massen\mengden brukere. Flere av de beskyldningene\konspirasjons teoriene som man enkelt finner, er tildels grove og i mine øyne injurierende. Jeg bryr meg ikke om slike diskusjoner, og styrer som regel unna. Men akkurat i dag ble jeg nysgjerrig, og brukte noen timer på det. Kanskje noen skulle skrevet mer om konspirasjons teoriene? Det hadde sikkert blitt en morsom film også? EDIT. skrivefeil V Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Felles for dem alle, er at de krangler om noe.Det hagler med beskyldninger og rasende festlige konspirasjons teorier. Jeg vil derimot påstå at det er en stor forskjell på konspirasjonsteorier fra brukere og ifra ledelsen av nettstedet. Endret 26. april 2004 av boy2star Lenke til kommentar
knatten Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er hyggelig med støtte, men jeg vil be om at ingen disser It-pro her på forumet. Saklige refleksjoner er ok, men hold en mest mulig høflig tone overfor It-pro er dere snille. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 EDIT: får jeg lov å gjette hvilken del av ITpro de ønsker implementert i HW? Hm, den var jammen ikke dum! Mulig at den er vel verdt alt oppstusset. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 EDIT: får jeg lov å gjette hvilken del av ITpro de ønsker implementert i HW? Det er den eneste siden i ITpro TechNett jeg bruker hvertfall. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 EDIT: får jeg lov å gjette hvilken del av ITpro de ønsker implementert i HW? Hm, den var jammen ikke dum! Mulig at den er vel verdt alt oppstusset. Det er en slik side jeg har lurt på hvorfor HW-nettverket ikke allerede har, det er bakgrunnen for min gjetning. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) EDIT: får jeg lov å gjette hvilken del av ITpro de ønsker implementert i HW? Hm, den var jammen ikke dum! Mulig at den er vel verdt alt oppstusset. Det er en slik side jeg har lurt på hvorfor HW-nettverket ikke allerede har, det er bakgrunnen for min gjetning. Tror nok du tar feil :-) De har jo en slik side i nettverket allerede. Ingen grunn til å ha dobbelt. Ser ut som den er ganske ny og den virker lovende: http://www.audiovisuelt.no Endret 26. april 2004 av overLoad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg