Gå til innhold

Hardware.no's nye strategi?

Anbefalte innlegg

Problemet oppstår hvis eierne blander seg inn i den redaksjonelle linjen. Dette er et problem som også er relevant i avisverdenen, og jeg tror ikke du finner en eneste redaktør som er villig til å la seg overstyre av eierne.

Heh tror du må ta en titt på virkeligheten...

Tror ikke f.eks. dagbladet sin redaktør har full kontroll over hva han skriver om... Hvis eierne ikke liker det så får han nok en fin e-post som forteller han litt av hvert.

Fungerer på samme måte her på nettverket tenker jeg. Så lenge det som gjøres er ok, holder grei kvalitet og er saklig så blander ikke eierene seg inn. Men hvis de har en grunn til det, så burde de har mulighet til det. Det er deres rykte, ressurser osv som står på spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heh tror du må ta en titt på virkeligheten...

Tror ikke f.eks. dagbladet sin redaktør har full kontroll over hva han skriver om... Hvis eierne ikke liker det så får han nok en fin e-post som forteller han litt av hvert.

Fungerer på samme måte her på nettverket tenker jeg. Så lenge det som gjøres er ok, holder grei kvalitet og er saklig så blander ikke eierene seg inn. Men hvis de har en grunn til det, så burde de har mulighet til det. Det er deres rykte, ressurser osv som står på spill.

Dagbladets ansvarlige redaktør (i likhet med andre redaktører) har et personlig ansvar for innholdet i sin avis eller websted. Hvis redaktøren bli pålagt ting han ikke kan stå inne for har han kun ett valg, nemlig å slutte. HW-nettverkets "eiermodell" gjør dette vanskelig da begge parter har en eierandel på 50%, dvs. at ingen av eierne har flertall og det må være felles enighet om alle beslutninger.

Lenke til kommentar
Dagbladets ansvarlige redaktør (i likhet med andre redaktører) har et personlig ansvar for innholdet i sin avis eller websted. Hvis redaktøren bli pålagt ting han ikke kan stå inne for har han kun ett valg, nemlig å slutte. HW-nettverkets "eiermodell" gjør dette vanskelig da begge parter har en eierandel på 50%, dvs. at ingen av eierne har flertall og det må være felles enighet om alle beslutninger.

For å komme til enighet anngående ting på siden ja... men HW.no kan bare kaste ut siden av nettverket hvis det skulle bli et problem, ikke sant?

Lenke til kommentar
For å komme til enighet anngående ting på siden ja... men HW.no kan bare kaste ut siden av nettverket hvis det skulle bli et problem, ikke sant?

Jo, der er vi nok enige. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor man krever 50 % eierskap i tillegg.

Lenke til kommentar

Itpro:
Våre medlemmer har foretatt totalt 97961 posteringer. 
Vi har 6005 registrerte medlemmer.   
Flest brukere online var 188 personer den 2. februar 2004 kl 22:47.

HW:
Våre medlemmer har skrevet totalt 2037108 innlegg  
Vi har 44233 registrerte medlemmer
Flest brukere online samtidig var 825 (29/03/2004 : 22:44)

:whistle:

Vi har ingen umiddelbare planer om å synke ned på deres nivå (både arbeidsmessig og rent tilbudsmessig)

:dontgetit:

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

Jo, der er vi nok enige. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor man krever 50 % eierskap i tillegg.

man skal bare gi de dyr båndbredde, serverplass, masse PR gratis?

Lenke til kommentar
Itpro:
Våre medlemmer har foretatt totalt 97961 posteringer. 
Vi har 6005 registrerte medlemmer.   
Flest brukere online var 188 personer den 2. februar 2004 kl 22:47.

HW:
Våre medlemmer har skrevet totalt 2037108 innlegg  
Vi har 44233 registrerte medlemmer
Flest brukere online samtidig var 825 (29/03/2004 : 22:44)

:whistle:

Hehe.. en aldri så lien forskjell der ja..

Men nei.. itpro.no virker for meg veldig uproff som i det hele tatt prøver å dra hw.no ned i gjørmehullet deres

Lenke til kommentar
Hvis noen andre eier 50 % av virksomheten din har du ikke nær sagt full kontroll. Da har du bare 50 % kontroll. Jeg synes det er uheldig å kunne bli overstyrt på denne måten. Hvis man er redd for at noen i nettverket er illojale er det jo bare å kvitte seg med dem.

Hei igjen!

Beklager at jeg uttrykte meg litt uklart. Det jeg mente med "nær sagt full kontroll over utviklingen" er at vi ikke legger oss noe særlig opp i driften av siden. De står helt fritt til å skrive om det de vil, bruke det designet de vil osv. Dette kommer kanskje ikke så klart frem av eiermodellen, men så er vi heller ikke så veldig formelle at det gjør noe. Hw.no består av, og har alltid bestått av, entusiaster, og vi er veldig glade for å kunne hjelpe frem nye folk med nye sider, som tilbyr nye tjenester til folket.

Lenke til kommentar

Men som sagt tidligere er det ingen grunn til å snakke negativt om itpro.no.

For jeg regner med at ingen her på forumet (utenom hw.no admins) egentlig har noen greie på hva tilbudet hw.no kom med handler om. I verken itpro.no's artikkel eller posten til hw.no adminen ble det sagt hva som egentlig lå bak saken. Det er (som dere burde vite) alltid to sider av en sak.

Lenke til kommentar

Tipper det går dårlig der på bruket når man må starte med drittkasting og

svartemaling av konkurenter, tror ikke slike spreller er noe

særlig populære hos sponsorer ang. forretningsmoral (eller

mangel på sådan)....... ;)

Ps. Takker knatten for avklarende info. :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Men som sagt tidligere er det ingen grunn til å snakke negativt om itpro.no.

For jeg regner med at ingen her på forumet (utenom hw.no admins) egentlig har noen greie på hva tilbudet hw.no kom med handler om.

Det som blir sagt mest negativt om itpro her nå er vel at de gidder å publisere en artikkel om dette istedet for å ta dette opp privat, og det er jeg helt enig i at er idioti.

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Beklager at jeg uttrykte meg litt uklart. Det jeg mente med "nær sagt full kontroll over utviklingen" er at vi ikke legger oss noe særlig opp i driften av siden. De står helt fritt til å skrive om det de vil, bruke det designet de vil osv. Dette kommer kanskje ikke så klart frem av eiermodellen, men så er vi heller ikke så veldig formelle at det gjør noe. Hw.no består av, og har alltid bestått av, entusiaster, og vi er veldig glade for å kunne hjelpe frem nye folk med nye sider, som tilbyr nye tjenester til folket.

OK. Takk for avklaring.

Lenke til kommentar

Hei, det er mange år siden sist vi spurte om Itpro ville være med i HW-nettverket.

Såvidt jeg vet er ITpro-Technett et løst samarbeid der samarbeidet først og fremst går ut på at nettstedene linker til hverandre.

Vi har nylig tatt kontakt med et av de ANDRE nettstedene i nettverket deres, da dette nettstedet vil passe godt inn i en fremtidig satsing her i HW-nettverket.

Vi har ikke sett noen grunn til å spørre ITpro om lov til å kontakte et av de andre nettstedene, noe de ser ut til å være sure for.

Flere andre aktører, bla. Itavisen, har spurt om å kjøpe opp Hardware.no. Slike ting er det da bare naturlig at man snakker om, og vi ser ikke noen grunn til å skrive en artikkel som "Slemme Itavisen forsøker seg på fiendtlig oppkjøp av snille Hardware.no".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...