TCi Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Fant denne artikkelen nettopp. Bilder viser kvaliteten på Nvidia kort og ATI kort ved bruk av shaders EDIT: Det blir brukt et Radeon 9800 Pro kort på begge bilder, men det er brukt både Nvidia's device ID og ATI sin device ID. Hvordan dette gjøres er jeg ikke sikker på. Men grunnen er at det er dårligere maps på Nvidia shaderen enn på ATI's. tommti-systems.de (Oversatt fra tysk -> engelsk via Goggle) We have extracted the pixel and vertex shader of Far Cry running on the R3xxand running on the NV3x. If you look at the results, you can clearly see, whenever Far Cry detects an NV3x it uses a different set of shaders. There are more 1.1 shader on the NV3x, which reduces the image quality, because if you look at the images under this news, on looks good and the other shows artifacts. However both were done on the R3xx, on in the usual way, the other with 3D-Analyze forcing the NVIDIA VendorID. Endret 26. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 det var sikkelig forskjell og det gitt, det nvidia bilde så helt jævelig ut i forhold til ati sitt, gogo ati men det er jo litt synd å :-/ er det alle nvidia kort det gjelder bortsett fra nv40 eller hva? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 det var sikkelig forskjell og det gitt, det nvidia bilde så helt jævelig ut i forhold til ati sitt, gogo ati men det er jo litt synd å :-/er det alle nvidia kort det gjelder bortsett fra nv40 eller hva? Virker som jeg har feiltolket informasjonen litt. Virker som shader mapsene til Nvida har dårligere kvalitet enn ATI i Far Cry. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 det var sikkelig forskjell og det gitt, det nvidia bilde så helt jævelig ut i forhold til ati sitt, gogo ati men det er jo litt synd å :-/er det alle nvidia kort det gjelder bortsett fra nv40 eller hva? Virker som jeg har feiltolket informasjonen litt. Virker som shader mapsene til Nvida har dårligere kvalitet enn ATI i Far Cry. hmm åja daså, men vet du hvilken nvidia modeller dette gjelder? eller er det alle Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Gjelder bare steder der shader 1.1 og shader 2.0 brukes. Nvdia vil ta i bruk shader 1.1 istedet for 2.0 av en eller annen grunn... Lurer på om det kan være grunnen til Nvidias større ytelse på shadere etter 1.1 patchen.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 åja, det stemmer for bruker ikke r9800 shader 3.0 eller noe? mener det værtfall, men NV40 skal vel bruke shader 3.0 eller en nyere versjon? Lenke til kommentar
Erad Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Ja jo.. for detta trur jeg på. " Both Screenshots come from the Radeon 9800 pro" javel? Da skal vi tro at nvidia er dårligere når dem ikke en gang har brukt kortet. Kanskje shader mapsene ikke er kompitable? Nei er ikke nvfanboy. har ati selv. men detta synes jeg er litt for teit. Endret 26. april 2004 av Erad Lenke til kommentar
GSM Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg Har Gainward geforce 5900xt eller hva det nå heter og jeg har like smooth grafikk som en kompis av meg som har ati 9800. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ja jo.. for detta trur jeg på. " Both Screenshots come from the Radeon 9800 pro" javel? Da skal vi tro at nvidia er dårligere når dem ikke en gang har brukt kortet. Kanskje shader mapsene ikke er kompitable? Nei er ikke nvfanboy. har ati selv. men detta synes jeg er litt for teit. smart tenkt, begynner å lukte ugler i mosen her, kansje det er bare noen som er ute etter å lage dårlig rykte av Nvidia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå