pologutt Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Nå er det en stund siden jeg har hatt Nokia. Nå vurderer jeg likevel å kjøpe meg 6230 ettersom SE aldri klarer å produsere nok telefoner. Derfor lurer jeg på om det er et godt valg eller om jeg bør vente på SE t630??? Hovedspørsmålet er likevel: Hvis jeg f.eks skal overføre en mp3-låt til telefonen fra maskina, trenger jeg kabel eller bluetooth, eller holder det med IR? Følger det med datakabel i pakka når telefonen kjøpes, eller må den kjøpes separat? Lenke til kommentar
genser Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Du kan bruke kabel (regner jeg med), bluetooth eller minnekort-leser. Jeg tror IR går ekstremt sakte. Minnekortleser er det som er desidert raskest, uten tvil. Følger ikke med kabel. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ok Hva er prisen for en minnekortleser og kabel? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Jeg har bestilt en minnekortleser fra ClasOhlson til 129kr (tast inn 32-8954 som søks "ord"),kommer vel i uka her håper jeg.Følger det ikke med en kable som skal fra kortleseren til USB-porten? Endret 26. april 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg har bestilt en minnekortleser fra ClasOhlson til 129kr (tast inn 32-8954 som søks "ord"),kommer vel i uka her håper jeg.Følger det ikke med en kable som skal fra kortleseren til USB-porten? Jo, det følger nok med det ja! Har sett på den kortleseren jeg også Meget billig!! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har bestilt en minnekortleser fra ClasOhlson til 129kr (tast inn 32-8954 som søks "ord"),kommer vel i uka her håper jeg.Følger det ikke med en kable som skal fra kortleseren til USB-porten? Er du sikker på at den passer til minnekortet som følger med på 6230? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg har bestilt en minnekortleser fra ClasOhlson til 129kr (tast inn 32-8954 som søks "ord"),kommer vel i uka her håper jeg.Følger det ikke med en kable som skal fra kortleseren til USB-porten? Er du sikker på at den passer til minnekortet som følger med på 6230? Ja,det er jeg helt sikker på.Kortleseren støtter MMC(MultiMediaCard) og 6230 bruker MMC Lenke til kommentar
voluz Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ønsker du en MP3-spillende mobil er hverken SE T630 eller den kommende SE K700 noe alternativ for deg. Førstnevnte p.g.a. manglende støtte for MP3, sistnevnte p.g.a. lite minne. Da må du går for Nokia 6230, Siemens SX1 eller SE P900/P800 - som alle har utmerkede MP3-spillere. Det følger ikke med kabel til Nokia 6230. IR og Bluetooth går for treigt til overføringer, og kabel er nok heller ikke det raskeste. Anbefaler som de over å skaffe seg en minnekortleser/-skriver. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg fikk dette tipset av Epox Support ang dongle software: Please remove the Widcomm software and use with this Bluetooth dongle this software instead: http://www.epox.nl/Drivers/bluetooth/bluetooth.zip It is officially not our software but it seems to solve all problems with this Bluetooth and the Nokia software, we officially don’t support it. But everybody using this software said all problems were solved. Best Regards, Michael (FAE Team) EPoX Europe Computer B.V Lenke til kommentar
ewt Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvis noen har problemer med billige bluetooth- dongler uten lisens: Ta en titt på denne siden! Da fungerte det i hvertfall med Pc Suite for meg... Lenke til kommentar
torrybra Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg bruker Nokia kabelen DKU-2 når jeg overfører musikk, video, bilder ol. Overføringshastigheten ligger da på rundt 200 kbps, som er mer enn raskt nok for meg! Veldig kjekt og slippe og ta ut minnekortet av tlf hver gang man skal gjøre noe! Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 8. mai 2004 Del Skrevet 8. mai 2004 bare husk at hvis dere overfører med kortleser så lønner det seg å ikke legge filene i mapper men på "rot" av minnekortet. da går det an å spille av filene direkte fra "mp3 spiller"eller hva nå enn det programmet heter Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 (endret) bare husk at hvis dere overfører med kortleser så lønner det seg å ikke legge filene i mapper men på "rot" av minnekortet. da går det an å spille av filene direkte fra "mp3 spiller"eller hva nå enn det programmet heter Men det gjelder kun ved overføring med kortleser? Fordi jeg får spilt av med playlists fint i "Musikkavspilling" overført med BT til mapper på MMC kortet.. Endret 9. mai 2004 av MortenS Lenke til kommentar
mckvakk Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 jeg testa sjefen sin 6230 og der fant spillerprogrammet filene kun hvis de lå på rot. ellers mått filene åpnes manuelt fra filbrowseren Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg fikk dette tipset av Epox Support ang dongle software..... Testet driver tipset fra Epox support og det var bare tull.. Det var bare en eldre versjon av WIDCOMM driveren og hadde dårlig interface. Styr unna! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå