Gå til innhold

Datakyndig bestefar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-04 22:53, Johan skrev:

Jeg kan smykke meg med å ha en bestefar på 91 år som programmerer avansert i dBASE of FoxPro. Jeg lurer litt; Er det noen som slår den rekorden?

impressive! :smile: Kan ikke slå den, men for 2 år sida var jeg innom en databutikk sammen med en venn. Idet vi skulle gå ut kom det en olding inn i butikken. Sikkelig ustø gange osv. Ettersom vi forventa en morro episode så tok vi å venta litt med å gå ut. I spenninga på hva han skulle si(ny compaq? Spill til barnebarnet?) så utbryter han med klar stemme til fyren bak disken; "du hakke noen skikkelig vifte til meg vel? Den fa*ns coolermasteren jeg har nå bråker noe så inni s*tans mye skjønner du"(ja banninga skal med...) Ble *litt* paff da ja :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-05 14:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-05 17:41, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-04-05 14:57, borre skrev:

Det var kanskje en smule overdrevet, men den 2-åringen kan MYE!

Synes det sier noe om foreldra jeg. Småbarn skal ikke bruke PC-er. Greit nok at det er en fordel å lære tidlig, men det finnes mange ting som er enda viktigere.

Hae?

Hva med to-aaringer som leser boeker da? Er det ogsaa skadelig kanskje? Staar det noe om at vedkommende nurk bare sitter foran data'en hele dagen og spiller istedenfor aa vaere ute og leke?

Nei, er man saa ung saa er det foreldrenes ansvar aa sette grenser - og det er det vel rimelig aa forvente at de gjoer i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Quote:

the_ruthless skrev (2002-04-05 18:35):

Et to år gammelt barn skal leke med fornuftige, fargerike "oldskool"-leker! Playmo og Duplo og LEGO! Sånn er det bare! De skal springe rundt ute i gjørma & klatre i trær! Ellers får de aldri utvikla seg fysisk! Balanse, bevegelse, koordinasjon, osv...

Helt enig, men det er jo ikke værre at han sitter forran PC'en en halv time hver dat enn at han sitter forann TVen og ser barnetv. Det er fortsatt masse tid igjen til å leke fysiske koordinasjons leker. Det viktigste er jo at foreldrene skaper en balanse i leken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...