Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg Abit nf7 v2.0 men når eg starter pc får eg blå skjerm, har prøvd og starte i sikkerhets modus, sikkerhetsmodus med bare komandolinje osv, men eg får bare den fæle blåskjermen er det noen som har vert borti det samme eller vet hva som kan gjøre det? Endret 26. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 hva er feil meldingen ved blå skjerm? Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) får den standaren om å restarte vist det er første gangen og om at det er funnet en feil og eg bør scanne etter virus så: *** STOP: 0x0000007b (0xF9E96404, 0xC000034, 0x00000000, 0x00000000) Endret 26. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Yitzak Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei Blåskjerm, kanskje med masse rare tegn på, kalles BSOD (Blue Screen Of Death) og kan skyldes feil på en sector på harddisken. Og feilen er der hvor windows har sine systemfiler. En må da installere Windows på nytt. og helst i en annen katalog en den er fra før.. men ikke avinstaller gammel windows, for da kan ny installasjon legge seg på sectorer som ikke er helt i orden.. Ved kjøring av scandisk, og hvis scandisk finner da mange feil på sectorer på disken din, lager scandisk noen filer på disken din som er nummerert. Disse filene bør du la stå, av den grunn at disse filene er "over" de plassene på harddisken som har dårlige sectorer. Så kjør gjerne scandisk, deretter installer Windos på nytt.. Da kommer Windows på nytt område på disken din.. Hilsen Yitzak Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 får ikkeje kjørt scandisk, for ej får ikkje starta opp i sikkerhetsmodus bere med komandolinjer er det noen andre måter å gjøre det på? pc'n funka fint for noen timer siden før eg bytta hk Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ved HK skifte anbefales det alltid å reinstallere Windows. Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 vet men da må eg formatere hdd, har en extra hdd men den ligger heime med pappa men jeg skal se hva jeg kan oppdrive Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 men er det ingen ting jeg kan prøve først? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 men er det ingen ting jeg kan prøve først? Installer windows på nytt, på en ny partisjon. Bare pass på at den du legger over er nyere eller tilsvarende versjon som den gamle du har. Er den du legger inn eldre blir mbr helt mongo. Feks, ikke legg inn 2000 om du har XP osv... Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 får vel prøve det da takker for alle svar men håper på flere nytteige tips & triks Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 har prøvd og legge inn xp på nytt men den begynner rett på innstralasjonen, så får ej den f******a blåskjermen igjen Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det skjedde meg å , da var det rammen..... Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) men den funka fint for noen timer siden på det andre hk'et kan det vere at den ikkje sitter godt nok fast? skal ta den ut og sette den i igjen nå Endret 26. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ta hardisken ut og hiv den inn i en kompis av deg sin pc og scan den med scandisk. prøv oxo å ta med minne ditt. men sett minne på slot 1 (i kompisen din sin pc). da kan du nesten sikkert konstantere hva som er feil. viss det er noen av dem det er feil med. PS. du har vel ikke no garanti ennå på Ram og HD? håper du finner feilen! Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 det funker fortsatt ikkje skal se om jeg kan få tak i ny ram Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ta hardisken ut og hiv den inn i en kompis av deg sin pc og scan den med scandisk. prøv oxo å ta med minne ditt. men sett minne på slot 1 (i kompisen din sin pc). da kan du nesten sikkert konstantere hva som er feil. viss det er noen av dem det er feil med. PS. du har vel ikke no garanti ennå på Ram og HD? håper du finner feilen! Han er litt opptatt med og spille q3 eg har maxtor disker så di er det garanti på men ikke på rammen Lenke til kommentar
marcen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ta hardisken ut og hiv den inn i en kompis av deg sin pc og scan den med scandisk. prøv oxo å ta med minne ditt. men sett minne på slot 1 (i kompisen din sin pc). da kan du nesten sikkert konstantere hva som er feil. viss det er noen av dem det er feil med. PS. du har vel ikke no garanti ennå på Ram og HD? håper du finner feilen! Han er litt opptatt med og spille q3 eg har maxtor disker så di er det garanti på men ikke på rammen HÆ? Løk.. Vil han ikke flytte seg for å fixe en PC? Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 han er litt sær men han har prøvd og hjelpt meg før i dag, så han er ganske snill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå