radisson Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har hatt et par høyttalere som ser slike ut http://www.unisatel.ru/trust/pics/08762.gif siden 486 dagene, og de har fungert bra den dag idag. Jeg begynner nesten å lure, kan høyttalere i det hele tatt bli ødelagte? er nesten sånn at jeg vil ha nye høyttalere men ikke har lyst til å ta skrittet før disse tar kvelden. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 De kan bli sprengt hvis du spiller for høyt. Ikke bokstavelig talt, nei. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvis du bruker de som du har gjort fram til nå vil de nok "aldri" ryke. Så lenge de ikke overbelastes er det lite som kan gå i stykker. Det som kan skje på gamle høytalere er at materialene blir slitne og sprø og membraner kan sprkke løsne, lim kan bli sprø osv, ellers ikke noe. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ja, de kan bli ødelagt. Men det kreves som oftest at det mottar signaler med flere Watt enn høyttalerene er spesifisert for. Har sprengt basselementet i en Jamohøyttaler. Men jeg har også 2 dyre (pris i dagens kroneverdi ca 50 000,-) Tandberghøyttalere fra 1963 (41 år), som fungerer utmerket fremdeles. Nå er jeg ikke spesialist, men jeg tror de fleste høyttalere blir dårligere med tida. Avhenger vel hva elementene er laget av. De du har kan godt leve i 10 år til, men tror nok du får bedre lyd med nye. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Det som går i stykker på de høyttalerne dine, er nok forsterkeren. Små elektronikk har ikke noe særlig lenger levetid enn en 10 års tid..... Da kan ting begynne å skje.. Det er nok ikke først og fremst for store forsterkere som ødelegger høyttalere, det er nok heller de som er for små. De som ikke forstod det, bør sette seg inn i hvordan dB fungerer i forhold til tilført effekt. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 De kan begynne å ryke hvis du setter fyr på dem. Audi_A8 Lenke til kommentar
Bose Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) Skal seriøst MYE til at en høyttaler går i stykker.men hvis forsterkeren er for liten og blir overbelasta,så er det stor fare for at høyttalerne ryker. Endret 29. april 2004 av Bose Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Som Bose er inne på, så er det faktisk farligere for høytalere med for liten forsterker enn for stor. Litt mer on topic: Som sagt tidligere, så kan elementene bli sprø og sprekke, og elektronikken kan ta kveld. Pc-høytalere er forresten ikke dyrt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå