Gå til innhold

LCD skjerm til grafisk bruk


kev

Anbefalte innlegg

Jeg driver mye med grafikk på PC, da mest for skjerm og ikke print. Jeg har lenge ønsket meg en LCD-skjerm siden den gangen jeg var så heldig å få låne en 19" LCD av en bekjent. Det eneste problemet jeg hadde med skjermen i forbindelse med å arbeide med grafikk, var at gråtoner fort ble røde, grønne eller blå - avhengig av hvordan jeg prøvde å stille den inn. Jeg fant aldri en mellomting som så bra ut, fordi da gikk det ofte utover kvaliteten på andre farger.

 

Jeg vet dette er blitt forbedret den siste tiden, og lurer derfor på om dere har noen har noen tips på hvilken skjerm jeg skal se etter.

 

Jeg ser Eizo L557 blir anbefalt sterkt av Hardware.no og DinSide.no, og det er vel denne jeg går for om dere ikke har noe bedre tips å komme med :)

 

Kriteriene er altså:

· 17" eller høyere

· Maks (ca) 5000,- (inkl. mva.)

· God fargegjengivelse og kontrast (det er vel det som er viktigst med tanke på at den skal brukes til grafikk).

· At den er god på spill, film etc er ikke viktige kriterier siden jeg stort sett bruker en modifisert Xbox til slike ting.

Endret av kev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden maks pris er 5000 har vi ikke mye å gå på. Det er klart at hvis du klarer noen kroner til er eizo L767 og L795 meget bra valg. L885 er jo guddommelig :)

 

Men for deg må vi holde oss til skjermer produsert av Eizo , Nec , LaCie eller Apple.

 

Eizo L557 er et godt valg, men jeg påpeker at dette er en skjerm som begynner å få noen år på baken. Men til grafisk arbeid er den ypperlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...