Tfosheim Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Tolags DVD-brenner fra BenQ Tolags DVD har ikke kommet for fullt enda, men BenQ vil gjerne være forberedt allikevel - og lanserer en oppgraderbar brenner som kan flashes til å brenne to lag så snart platene blir tilgjengelige. Les artikkelen her Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru? nei Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 så dette med 2 lags brennere hva er andeledes sånt rent praktisk?.. Leie en film brenne den av direkte? Er filmer man kjøper brent i 2 lag?-- Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ser det for meg: "romslige 8 mb cache". Tja, holder jo til et knapt sekund... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ser det for meg: "romslige 8 mb cache". Tja, holder jo til et knapt sekund... 0,7 sekunder Tror jeg venter til farten kommer litt opp, i hvert fall til 8x på dobbellagsbrenning. Synest også den skuffet med bare 4x DVD-R. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvor kjøper man så BenQ brennere da? Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvor kjøper man så BenQ brennere da? Og hvor mye koster de...? /joko Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Dere skriver både "to lag" og "to sider". Bør muligens endre det. Endret 26. april 2004 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru? Det har å gjøre med hvor dypt inn i DVD-platen laseren fokuserer. Dersom DVD-brenneren er laget med mulighet for å justere fokuseringen er det ikke umulig å lage en firmware som "oppgraderer" gamle brennere til dobbellags-standarden (DL), skulle jeg tro. Det har vært snakk om at tidlige versjoner av DL-brennere kun har vært flashede enkellags-brennere. Uansett er det godt mulig at produsentene ser det som mest hensiktsmessig for sin egen økonomi å lansere "nye" brennere med støtte for DL-brenning fremfor å lage oppgraderinger til "gamle". Endret 26. april 2004 av Pureblade Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dere skriver både "to lag" og "to sider". Bør muligens endre det. Ja, det ville jo ikke være noen revolusjon hvis man måtte snu plata for å fortsette å brenne, ikke minst å måtte snu plata mens man ser på film. Blir liksom i gamledager når man måtte snu kasetten halveis... Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru? nei Vel, nå klarte jo Pioneer å flashe en av sine eldre modeller til å brenne tolags, så svaret er ikke helt nøyaktig nei. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Blir liksom i gamledager når man måtte snu kasetten halveis... Eller ikke fullt så gamle dager, når man måtte snu DVD-filmen halvveis. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 kansje man kan flashe andre brennere som finnes allerede i dag tru? nei Vel, nå klarte jo Pioneer å flashe en av sine eldre modeller til å brenne tolags, så svaret er ikke helt nøyaktig nei. Det kan ikke stemme. Og hvis det stemmer så er det sykt. Dual layer er en anne måte å brenne på og du kan ikke bruke samme laser ( husker ikke detaljene men det var noe sånt) Har lite tro på det, kan du skaffe link. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 så fort to lags dvd brennere kommer så kommer noe enda bedre,blueray så 9gb er ikke noe forhold til 25gb Lenke til kommentar
picachu Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kan bekrefte at Pioneer flashet en A06 til å brenne dual layer. Her er en av MANGE linker du finner ved hjelp av vår venn GOOGLE Så sånne bastante NEI svar må man være litt forsiktige med. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Vel, nå klarte jo Pioneer å flashe en av sine eldre modeller til å brenne tolags, så svaret er ikke helt nøyaktig nei. Det kan ikke stemme. Og hvis det stemmer så er det sykt. Dual layer er en anne måte å brenne på og du kan ikke bruke samme laser ( husker ikke detaljene men det var noe sånt) Jeg har for øvrig forklart hvorfor det i teorien er mulig, over. Er ikke en annen måte å brenne på, bare et annet brennpunkt (lenger inne i platen). Endret 26. april 2004 av Pureblade Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Mener at jeg leste et sted av man kunne flashe nec2500a brenneren til dual layer siden den hadde en "nye laseren" Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 så fort to lags dvd brennere kommer så kommer noe enda bedre,blueray så 9gb er ikke noe forhold til 25gb 9GB holder for meg av en enkel grunn. Jeg trenger egentlig ikke så forferdelig mye lagringsplass. Til ren backup holder egentlig 4,7 lenge for meg. Men dagens DVD-brennere fyller ikke mitt ene krav til en DVD-brenner: Du kan ikke putte inn en vanlig DVD film og trykke på "tching" knappen og så har du en backup. Det vil man kunne på en tolags brenner (nesten da, helt "tching" er det enda ikke, men). @crewlar98moffe: Mener du den brennern som er på ukens tilbud på komplett, altså? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kan bekrefte at Pioneer flashet en A06 til å brenne dual layer. Her er en av MANGE linker du finner ved hjelp av vår venn GOOGLE Så sånne bastante NEI svar må man være litt forsiktige med. Jeg veit. Det var det jeg også prøvde å fortelle noe her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå