Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

spenningsregulator på peugeot 405 gri '89 ødelagt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har problemer med at batterivannet begynner å koke. Begge kjørelysene gikk også adundass på likt. Det aner meg at den lader alt for mye. Er det en grei opperasjon og bytte ut spenningsregulatoren? eller må jeg bytte ut mye annet rart også da?.

 

 

Mvh

Egil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du nevner det, så var faktisk batteriet flatt da jeg skulle starte bilen idag :)

 

Jeg kjørte fint med den igår. Men så var jo den ene battericellen nesten helt tom for vann.

 

så den holder ikke på veldig mye på batteriet.

 

 

har fyllt på vann.. men har ikke fått startet den igjen nå. Om batteriet er kortsluttet. da vil vel det hjelpe dårlig med startkabler?

 

Mvh

Egil

Lenke til kommentar

Startkabler hjelper kanskje der og da, men er noen av cellene i batteriet kortslutta, er det bare å kjøpe et nytt. :(

 

At den ene cellen var nesten kokt tom for vann, tror jeg bekrefter mistanken min.

Men før du evn. skifter batteri, bør du finne ut hvorfor det gamle ble kortsluttet.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg faktisk ikke vet. (desverre).

 

 

Men jeg bør med andre ord få bilen til å starte. måle ladespenning. Hvis den er fin. så er det kortsluttning ett eller annet sted. Og det er vel kanskje en verksted jobb hvis det er kortsluttning?

 

Takk for hjelp så langt :D!!

 

Mvh

Egil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...