jct Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei. Jeg har nylig kjøpt meg ny pc, og har til nå benyttet meg av det integrerte lydkortet på Asus K8V Deluxe (Sound Max 6 ch). Men har hørt rykter om at integrerte lydkort ikke kan måle seg med eksterne, og jeg vurderer derfor nå å kjøpe meg et Creative Audigy 2 PCI kort. Noen med kjenskap til Sound Max her som vet om dette vil være et poeng? Betalte 1500 for hovedkortet, så det kan jo tenkes at lyd-delen på dette er bedre enn på andre, billigere hovedkort....? Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har ingen kjennskap til Sound Max men High Definition Audio fra Intel er rett rundt hjørnet som skal antageligvis ta over for AC97 som har vært lenge på markedet som interigert løsning for hovedkort. Nforce2 Soundstorm kan nesten sammenlignes med Audigy2 om du ikke er ultra kresen på lyden. Det eneste problemet som jeg vet om med NF2 Soundstorm er driveren til MatrixMixer som brukes for å mixe ac3 på avi filer når du har den på 5.1. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 men IHDA er tross alt integrert løsning...K8V er vel via chipset, og ikke nForce2.... jeg ville kjøpt Audigy, enten gamer eller 2'en, men ikke den dyreste versjonen med alt ekstra stæsjet en normal bruker ikke trenger Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Jeg byttet fra det integrerte lydkortet mitt til et Creative SB Audigy 2 ZS nå nylig og opplevde en veeldig stor forskjell, audigy kortet var en nytelse å høre på i forhold, anbefaler deg å kjøpe et f.eks. dette Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 dere tuller nå , det er jo ikke noe å diskutere :-D btw med et audigy 2 kort så frigjør du mer av ytelsen til datan din Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Må bare si at jeg er veldig fornøyd med Audigy2 kortet mitt. Har det koblet opp til en NAD C370 forsterker med en monster minijack-RCA kabel. Bruker to B&W Nautilus 805 høyttalere som står på stativ. Lyden er helt syk bra. Det er ingen forstyrrelser i det heletatt. Hører aldri mobilen når den ringer og sånn lenger (gjorde det på det integrerte). Må skru volumet opp til klokka 2 for å heletatt høre noen antydninger til støy! Forøvrig er lyden mer 3dimensjonal på Audigy2 (i stereo) enn på NAD 562 DVD spilleren min! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå