Prowl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 hva med å adde en liten tynn outline på stjerna der hvor den treffer banneren... Siden er fin og oversiktlig... kanskje ikke så veldig orginal men det gjør ikke så mye. Den stjerna ser litt uproff ut i forhold til resten av designet (selve formen). Bakgrunnen på headeren er sweet, digg farge. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Den stjerna ser litt uproff ut i forhold til resten av designet (selve formen). Hmm, jeg lagde formen slik for å få implentert retningen med header bedere. Er det noen flere som mener stjerna er for u-pro , og at jeg bør gjøre noe med den? Vis ikke , så fortsetter jeg med kodinga Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Hei igjen Har hatt en liten pause nå, men har de siste dagene jobbet mer på siden Det jeg har gjort : - Kodet siden..... <div>/CSS Da jeg ikke har annet enn IE6, vet jeg ikke om den fungerer i noe annet. Gjør den det? Kunne dere ha hjulpet meg litt med css-en vis den ikke er helt bra i alle browsere, er ganske ny på dette området. Takker for all respns Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Da jeg ikke har annet enn IE6, vet jeg ikke om den fungerer i noe annet. Gjør den det? URL ? Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Oioi, det var pinlig >>> LINK <<< En ting til, hvordan er nyhetsoppsettet? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Sommerfulgene er litt iriiterende... Men eller ser alt ut til å funke ganske så strålende! I Opera altså... Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 Sommerfulgene er litt iriiterende... Men eller ser alt ut til å funke ganske så strålende! I Opera altså... Sommerfuglene hører ikke til designet, men nyhetene. De forsvinner når ekte nyheter kommer Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Aha, bare filling for bilder med andre ord? Men de brøt liksom med hele designet, synes jeg... Lenke til kommentar
PT Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Vil tro det er en feil. Bruker Opera 7.5. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Er det noen som ser feilen, evt noe tunggvinn kode ? CSS Endret 5. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg ser ikke noe feil i koden ihvertfall... Du mangler DOCTYPE Endret 5. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg ser ikke noe feil i koden ihvertfall... Du mangler DOCTYPE Doctype added. Kan dette ha noe med feilen å gjøre, eller? EDIT : Jøss, så rart. Login knappen satte seg under i stedet når la til doctype ? Endret 5. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Ikke rart, nei... DOCTYPE er obligatorisk, og hvis du ikke har med noen doctype aktiveres noe som heter Quirks-Mode. edit: les om doctype på ALA Endret 5. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg får fram samme feilen som PT, i Opera 7.5... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) <div align="center"> <div id="wrapper"> Dette er da veldig unødvendig? Du kan sette align i den andre div-en. Egentlig skal dette stå i css: #wrapper { margin: 0 auto; } /* fiks for ie */ body { text-align: center; } <form action="<?php $PHP_SELF;?>" method="post"> <fieldset> <legend class="text11-gray">username</legend><input name="username" type="text" class="textfield" style="width: 70px"> <legend class="text11-gray">password</legend><input name="username" type="password" class="textfield" style="width: 70px"><input name="submit_login" type="button" class="textfield" value="Login" style="margin-left: 5px;"> </fieldset> </form> Her er det også noen feil. I stedet for <legend> skal du bruker <label for="username"> og <label for="password">. Du trenger heller ikke å ha med fieldset her. Du bruker også <h4> til overskrifter. Dette blir galt når du ikke har andre overskrifter over. Her blir det vel mest korret med <h2> og <h1> på logoen i toppen. I tillegg har du definert flere tagger med samme id. Dette er heller ikke mulig, men dette ser du om du sjekker siden din for feil hos http://validator.w3.org HTML 4.01 Strict er forresten en bedre og litt strengere standard å kode etter: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <div class="hr">d</div> <-- hva gjør denne d-en her? Ser stygg ut i Firefox. Det mest korrekte her ville vært å bruke <hr>, men denne kan være litt vanskelig å få til å se ut slik du vil i alle browsere. Ellers må jeg si siden er veldig fin designmessig, bortsett fra buggen som PT viser til og d-en som vises over hr. Endret 5. mai 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Har nå lest gjennom alle postene Synes siden har tatt seg kraftig opp fra det første forsøket. Det viser at kritikk gjør underverker Selve layoutet er ikke så revolusjonerende, men den stjerna var ganske morsom. Ville dog gjort noe med det, nå ser det ut som den er skeiv når det er outline bare på ene sida... Morsomt å lage slike metal-bars ikke sant? Ville helst hatt 5 kanter i stjernen, men men.. Typografien ser jevnt grei ut. Ser det går på behagelighet, myke farger. Og det synes ihvertfall jeg er positivt. Ble forresten et hakk bedre med innhold... Tror du kunne gjort noe mer med headeren, men den fungerer da.. Ser det var noen som sa at Arial, Verdana etc. ikke egner seg i logo (eller noe i den duren), men det vil jeg protestere mot. Liker særdeles godt enkle, runde skrifter, uten for mye tull og wannabe preg. Selv liker jeg å prøve meg frem med standard fonter, dvs. forandre de her og der. Er sikkert en grunn til at mange selskaper bruker enkle fonter uten seriffer og tull i logoer. Men nok om det. Overall ser det bra ut i mine øyne. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 6. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Takk for hjelpen og kritikken Nå har jeg fått siden til å validere HTML CSS Er feilen der enda, i opera 7.5 ? Har også fjerna og fiksa det Forum -> Programmering -> Web-design, HTML og CSS -> Nytt design fra meg =) Endret 6. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Nå har jeg fått siden til å validere Det er bra Er feilen der enda, i opera 7.5 ? Feilen er der fremdeles ja. Den kommer av at #bog-bg-right ligger under #wrapper og skjuler bakgrunnsbilde i #wrapper. Den enkleste måten å fikse dette på er å sette margin-left: 5px; på #box-bg-right. Du har forresten fremdeles en del unødvendige <div>er og for designmessige klasse og id-navn (de bør vise til innholdet og ikke til hvordan designet ser ut), men det får så være I cssen din har du linker til bildene relative til stilsettet, skal ikke dette være relativt til siden? (ble litt usikker her, legger som regel alltid stilsettet på samme plass som html-filene) Det ble tull når jeg skulle teste litt med EditCSS vertfall Endret 6. mai 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
andesh Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Utrulig fin. Men hva er vitsen med den overkraftige gråe feltet mellom overskriften og selve teksten? Eller er den bare til meg? Kanskje noe annet der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå