Gå til innhold

Hjelp jeg skal ha "Server"

Anbefalte innlegg

Jepp, da skal jeg ha server da. Vel får begynne med å gi info hva jeg har og hva jeg ikke har.

Jeg skal sette opp 5 "Counter-Strike" serverene på 1 pc.

Har hørt at folk sier at du trenger ikke særlig god pc for å ha en server :roll:.

Dette er det jeg har : 256ddr 2100.

Amd duron 1.4ghz

Husker faktisk ikke hovedkortet :love: men jeg vurdere jo selvølgelig å ha server hovedkort.

Så da trenger jeg deres hjelp til å anbefale..

Men det er jo klart best med "LINUX" eller er det?

Funker ikke windows 2003 advansed server bra da?

Bare kom med så mangen anbefalinger som mulig , Takk! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal ha en server, trenger du ikke et typisk "serverhovedkort". Du trenger heller ikke ting som Advanced Server, dette brukes til HELT andre ting enn spillservere.

Definisjonen på en server er bare en maskin som står og er en resurs for andre PC-er. Det betyr ikke at server-PC-er må ha "serverhovedkort", "server OS" osv.

Nå vet jeg fint lite om hvor mye CS krever av maskinvare, men har man en oppegående PC med et OS som støtter CS standaolone-servere, ja da kan den brukes som CS-server. Så må man da se hvor mange servere man kan kjøre på den maskinvaren man har. 1,4 GHz Duron og 256 MB RAM høres nok litt lite ut hvis man skal ha 5 servere.

Lenke til kommentar

Ja det høres jo litt lite ut da =D , men det var meningen at jeg skulle oppgradere da og , hva skal jeg kjøpe nå , nytter det eksempel med serverhovedkort? , kjøpe en Amd duron til eks... og så kjøper jeg en ram til så har jeg 512 mb ram. Høres ikke så lite ut nå?

2 x amd duron 1.4ghz + 512 ddr ram. Poenget mitt er at hjelper det med serverhovedkort?

Hvis du tenker på linjen så glem å tenk på det den er 100mb - 150mb.

:thumbs:

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar
Ja det høres jo litt lite ut da =D , men det var meningen at jeg skulle oppgradere da og , hva skal jeg kjøpe nå , nytter det eksempel med serverhovedkort? , kjøpe en Amd duron til eks... og så kjøper jeg en ram til så har jeg 512 mb ram. Høres ikke så lite ut nå?

2 x amd duron 1.4ghz + 512 ddr ram. Poenget mitt er at hjelper det med serverhovedkort?

Hvis du tenker på linjen så glem å tenk på det den er 100mb - 150mb.

:thumbs:

_Tror_ ikke det nytter med 2x 1.4ghz duron i dual da må du vel til med ett par MP cpu`er eller modde om 2x XP`er

Correct me if im vrong!

Lenke til kommentar

her. Hvis ikke jeg har vist dere hva slags hovedkort jeg har i pcen fra før så trykker dere "her"

Tror jeg trenger bare 512 MB ram.. og en Linux. Men jeg vet ikke så veldig mye om Linux hadde linux suse 9.0 på pcen min.. Var veldig enkelt men du nevnte GNU linux kan jeg få en link til det ? hvis ikke det er alfor vanskelig å sette det opp da :cry:

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar

Give me a break! Det finnes knapt nok et eneste firma, eller en eneste person som faktisk bruker "GNU/Linux" som betegnelse.

Samtale jeg overhørte i kantina i dag:

- Ey! Har du sett den dritkule nye GNU/Linux-distro-en som har kommet ut eller?

- Ja, klart det. GNU/Linux er jo bare SÅÅÅ mye bedre enn Windows XP Trade Mark Service Pack 1.

- Ja, det er helt utrolig folk kjøper dette skvipet fra Microsoft Corporation Registrert Varemerke, for alle vet jo at GNU/Linux tar rotta på alt det andre...

Lenke til kommentar

Du må nok ha mere RAM for å kjøre såpass mange servere på en maskin.

Det kommer jo også litt an på hvor mange spillere hver server tar, og sist men ikke minst hvilket operativ system serveren bruker.

Endret av praut86
Lenke til kommentar

Vel LINUX er det folk bruker på 1.6 i dag, For dere som vet hva HLSW er så står det Linux på alle servere med 20-30 i ping. Windows lagger hvis du har mere en 12 spillere og alle skyter.

Hvis ikke du har 100MB linje da.

:cool:

Men dere som snakker om GNU/Linux ser ut som det funker! Så da tester jeg å kjøre GNU linux da, Så får jeg kansje hjelp her hvis det skulle oppstå noen problemet på veien da :dribble: Hehe..

512 MB DDR er nok litt lite men den støtter bare 2 x 256 eller 2 x 512 nå har jo jeg 256 i den fra før så det blir nok sløsing å kjøpe 2 x 512 med den prisen det er nå for tiden med rammen. :thumbdown:

Men disse 5 serveren kommer jo ikke til å bli brukt hele tiden det er nok bare max 3 stk som det kommer til å være 10 spillere på vær server av 3 servere.

Jeg kom jo opp en dag så da stod det på oppgavebehandling på windows at 383MB ram var brukt av 256 MB. mere en den kan bruke..så det var jo en godt tegn på at jeg trenger mere ram.. :hmm:

Lenke til kommentar

tja, ville nok gått for GNU/linux.

Kommer vel neppe som noen bombe, men linux har nok en del bedre stabilitet om en skal regne med uptime uten kræsjing. Selv ville jeg gått for GNU/Linux.

Har en ldap/nfs server som tjener 20 maskiner og den ville hatt omtrent 100 dager uptime nå om ikkke hadde vært for et lokalt strømbrudd for en tid siden.

Endret av IronCube
Lenke til kommentar
Give me a break! Det finnes knapt nok et eneste firma, eller en eneste person som faktisk bruker "GNU/Linux" som betegnelse.

- Ja, klart det. GNU/Linux er jo bare SÅÅÅ mye bedre enn Windows XP Trade Mark Service Pack 1.

- Ja, det er helt utrolig folk kjøper dette skvipet fra Microsoft Corporation Registrert Varemerke, for alle vet jo at GNU/Linux tar rotta på alt det andre...

Er snakk om skriftlig kommunikasjon, dette. Å si GNU/Linux er bare for knotete.

Lenke til kommentar

Er snakk om skriftlig kommunikasjon, dette. Å si GNU/Linux er bare for knotete.

Dette er snakk om idiotisk pirking/kverrulering på et fungerende og innarbeidet uttrykk. Skal man snakke om selve kjernen, vil man som regel omtale det som "linux kernel".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...