petterg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Smb er vel kjent for dårlig sikkerhet, og dermed ubrukelig over public net. Men det hadde jo vært kjekt om man kunne fått det til på en sikker måte. På kontoret står noen linuxservere som gir ssh tilgang fra public ip'r og smb tilgang fra lokale ip'r. Er det noen måte å få ordnet slik at jeg hjemmefra kan browse windowsmaskinene på kontoret via ssh tunell? Jeg klarer ganske mye annet gjennom ssh tunell, men smb får jeg ikke til! Noen som har forsøkt / fått det til? -pg Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hva med å bruke VPN med L2TP over IPSec? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Routeren tilater ikke IPSec. Hverken utgående eller inngående! (Jeg har også vurdert å få den byttet ut med en linux pc, men har ikke klart å overbevise de personene jeg må overbevise for å kunne gjøre det.) Kan man kjøre vpn over sshtunell? Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kanskje du finner noe nyttig informasjon her. Eller kanskje denne. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Ser lovende ut Mange takk! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Hmm Mye knot med windows! For å kjøre smb via ssh tunell slik Sims linker sier må man ikkebare skru av Fil og printer deling, men man må faktisk avinstalere det! Finnes det ikke noen måte å gjøre dette på uten å fjerne fildeling fra localhost? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Finnes det ikke noen måte å gjøre dette på uten å fjerne fildeling fra localhost? Mulig du kan gjøre det ved å gå via en maskin til Localhost (m/ fildeling) -> maskin (på samme nett som localhost, men uten filesharing) -> VPN-tunnel. edit; post 1000 Endret 26. april 2004 av jallakim Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 Det krever en maskin til da.... Hva med en eller annen ipadresse som fildelings sakene til windows ikke tolker som localhost, men slipper ut på nett, mens nettverket sender tilbake til der det kom fra. Om det finnes en slik ville vel tunellen oppfatte det og forwarde. Eller kan man på noe vis ha satt opp fildelinga til å ikke gi respons til localhost? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå