Gå til innhold

Hvordan ta kopi av DVD filmer?

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd å sette meg inn i kopiering med DVDShrink og DVDDecrypter. Virker greit å kopiere over filmer som går inn på én plate med eller uten komprimering.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan kopiere en hel film på over 7Gb til 2 stk. 4,7Gb plater :shrug:

Prøver å unngå komprimering; ifølge DVDShrink må jeg i tillfelle komprimere ned 55%, noe som er endel for mye for bra kvalitet. Jeg ønsker heller ukomprimert film inn på 2 plater. Filmen er sammenhengende.

Har kopiert filene inn på HD med DVDDecrypter; hvordan vet jeg hvilke filer som skal være med i henholdsvis 1. og 2. plate, uten at det blir rare avbrudd i filmen? :hmm:

Er det noen filer som må være med på begge platene?

Her er filene jeg får i DVDDecrypter:

VIDEO_TS.BUP

VIDEO_TS.IFO

VIDEO_TS.VOB

VTS_01_0.BUP

VTS_01_0.IFO

VTS_01_1.VOB

VTS_02_0.BUP

VTS_02_0.IFO

VTS_02_0.VOB

VTS_02_1.VOB ...ca. 1Gb på hver av disse filene herfra

VTS_02_2.VOB

VTS_02_3.VOB

VTS_02_4.VOB ...merker jeg av ned til hit er det ca. 4,2Gb

VTS_02_5.VOB

VTS_02_6.VOB

VTS_02_7.VOB ...ned til hit..

VTS_02_8.VOB

VTS_03_0.BUP

VTS_03_0.IFO

VTS_03_0.VOB

VTS_03_1.VOB

Så, hvilke av disse kan brennes på hver sin plate? Jeg vil ha muligheten for å spille av i en DVD-spiller.

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å bruke DVD Shrink til dette. Du velger Re-author og tar med de delene du vil ha og trykker på knappen med pilene som går mot hverandre, der kan du velge hvor mye du vil ha med.

Hvis du ønsker minst mulig kompresjon er det beste å fjerne alt ekstramateriale, menyer og alle unødvendige lydspor og teksting.

Lenke til kommentar

Men hvordan vet jeg hvilke filer som er med i scene 1, 2, 3,..osv.

Hvis du ønsker minst mulig kompresjon er det beste å fjerne alt ekstramateriale, menyer og alle unødvendige lydspor og teksting.

Fjerne lydspor...?Jeg vil jo ha med lyd på filmen...

Hvordan vet jeg hva som er nødvendig og hva som er unødvendig?

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Men du trenger ikke mer enn ett lydspor, dubbede spor på fransk, tysk, osv. har du ikke bruk for. Strengt tatt trenger du ikke mer enn ett 5.1 spor. På enkelte filmer kan du spare opptil 1GB bare på lydsporene. Når du klikker på sporet du har valgt får du se hvilke lydspor og tekster det inneholder, der kan du velge hvilke du vil ha med.

Når du bruker reauthor vil ikke menyene virke. Men du kan ta med alle sporene du ønsker og du kan se hva de inneholder. Selve filmen er som regel den største av dem.

Lenke til kommentar

Hva er det som av lydspor av disse filene, da...? ....ok, takk får gode råd, jeg skjønner hva dere mener; jeg har bare ikke klikket nok på disse filene. Får vel bort å prøve det.. :D

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Nei, nå gikk det til :devil: igjen. Trodde jeg gjorde det forskriftsmessig denne gangen. :roll:

Har lest de fine DVDShrink-guidene, skrevet ut noen sider og fulgt dem til punkt og prikke, men :nei:

Den brente plata kan ikke leses, selv av DVD-brenneren :hmm:

Jeg måtte trykke cancel i DVDShrink for at programmet ikke skulle brenne DVD'en selv; det vil jeg ha Nero (som anbefalt) til å gjøre. Ok, DVDShrink klagde på å ikke få noen brennbar DVD av meg, så jeg gikk ut av DVDShrink og inn i Nero for å lete fram de aktuelle filene. Det gikk greit, dro over alle filene til VIDEO_TS -mappen og klikket meg inn på brenning av Video-DVD. Tror alt gikk riktig for seg her, men så skjer altså dette :hrm:

Jeg bruker altså siste versjon av DVDShrink, ver. 3.1.7

Endret av 7r
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å la DVD Shrink brenne for deg, det er Nero som brukes uansett.

Er du sikker på at du valgte du DVD Video og ikke DVD-ROM i Nero når du brente? Hvis du gjorde det har jeg ingen annen forklaring enn at enten DVD spilleren eller brenneren ikke liker platene dine.

Lenke til kommentar
hvilket program kan man bruke for å lage alle video TS, og audio TS filene til f.eks divX film?

Etter nå å ha prøvd mange programmer (DVD Shrink, Dr.divx, easydivex osv) har jeg nå funnet min favoritt til å rippe/ omforme til divx/ Xvid. AutoGK sammen med Guardian Knot er bare helt konge. Om du allerede har filmen på HD så trenger du bare AutoGK. Bruker du dermed Guardian Knot til å rippe til Hd så får du med tekst. Enkelt, raskt og resultatet blir av meget god kvalitet. Anbefales

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å la DVD Shrink brenne for deg, det er Nero som brukes uansett.

Er du sikker på at du valgte du DVD Video og ikke DVD-ROM i Nero når du brente? Hvis du gjorde det har jeg ingen annen forklaring enn at enten DVD spilleren eller brenneren ikke liker platene dine.

Men jeg får ikke noe valg når det går over til brenning i DVDShrink. Har ingen kontroll med innstillingene for selve brenningen. Jeg får altså ikke opp vinduet fra Nero, der jeg drar filene jeg har valgt i DVDShrink tidligere, over i VIDEO_TS -folderen. Det er kanskje noen options jeg må forandre på i DVDShrink evt. Nero, sånn at det ikke går så fort for seg her?

Skulle iiallfall ikke være noe feil med brenneren; Plextor 708A inkl. Nero programvare. Jeg har brukt DVD+R plater fra Verbatim

Lenke til kommentar
En ting: Kan jeg forresten bruke +R -plater i DVDShrink og Nero?

Det du bør spørre om er brenneren din takler + plater. Hvis du allerede har prøvd + plater og det funker, da takler brenneren din det. Husk at Dvdshrink er et program som ripper filmer, så det er ikke snakk om plater i det hele tatt.

Har du satt Dvdshrink til å ta seg av brenningen i options på dvdshrink og brenne med nero? Isåfall så slå den av. Gå inn på EDIT og velg PREFERENCES. Trykk på FILE I/O og fjern krysset som står i ENABLE BURNING WITH NERO. Når du har gjort det så starter ikke dvdshrink brenningen etter at rippingen er ferdig, og da slipper du å trykke cancel. Tror det er det som er problemet her. Når du da har rippet ferdig en film. Gå inn på Nero Burning Rom og gjør det som står i den guiden du leste. Verre enn det er det ikke.

Endret av MrBlueJack
Lenke til kommentar
En ting: Kan jeg forresten bruke +R -plater i DVDShrink og Nero?

Spørsmålet er heller om DVD spilleren din takler +R. Men hvis det er +R og ikke +RW burde ikke det være noe problem.

I DVD Shrink kan du også velge å lage ISO-Image istedet for å brenne direkte. Hvis du gjør det velger du bare "Burn Image" fra "Recorder" menyen. Deretter kan du velge hastighet før du brenner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...