Gå til innhold

Hvordan ta kopi av DVD filmer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker DVD Cloner II og det er helt genialt, enklere kan man vel knapt få det.

 

Programmet koster $59,99 men det er det verdt, i tillegg får du DVD to AVI, DVD to MPEG og DVD to SVCD med i prisen.

 

Og det er veldig enkelt å bruke.

 

1. Start DVD cloner II

2. Put i original DVD

3. Velg om du skal kopiere hele platen eller bare filmen

4. Velg om du skal ha DVD'n på flere plater

5. Klikk OK og du er i gang

 

Når DVD'n er ripet til harddisk (ca 30 min) så ber programmet om at du legger i en ny DVD plate i brenneren og da er det bare å vente på resultatet og knall resultat etter mine kriterier.

 

http://www.dvd-cloner.com

 

Her er også en review av forskjellige DVD programmer:

http://www.dvd-copy-software-review.com/?e...eyword=dvd+copy

 

 

Retro...

Har kjøpt DVD cloner 2, men får feilmelding om at det er problemer med programmet og at det må lukkes...dette skjer ca 18 min. ut i prosessen "reading source files"....Noen andre som har hatt dette problemet, eller enda bedre har funnet en løsning på det? :no:

Lenke til kommentar

Ahumoe: Nero finner du her.

 

Last ned, prøv produktet i 30 dager og kjøp\slett det etter det. Grunnen til at det kun funker med miniDVD kan være serialen ja, siden den i utgangspunktet er "ulovelig" (hvis du "fant" den på nettet antar jeg det).. Men men..

Lenke til kommentar

Jepp.. Bare trykk på knappen reauthor og deretter velg hva du skal ha med ved å dra over filene, deretter markerer du filmen du skal dele opp og trykker på de to pilee som går mot hverandre så velger to start og ending og gjentar prosessen for det du skal ha med på neste plate.

Lenke til kommentar
Finnes det et enkelt & greit prog til å rippe til divx-format da?

Det virker så utrolig komplisert slik det er i divx-guiden på sida her.

Easydivx er det enkleste programet til ripping til divx. Idiot enkelt og på norsk! Tar også undertekst :yes:

 

Se her: www.hjelperdeg.net/software/film/easydivx/index.php

 

kenth

Lenke til kommentar
Gutta. Skal dere få skikkelig kvalitet så kan dere bare glemme dvd-shrink og andre enkle program. Skal du lage en skikkelig kopi må du enkode med CCE, men det programmet koster litt penger. Denne prosessen er også litt mer innviklet, men du finner gode guider på www.doom9.org . Heller bruk litt penger på Cinema Craft Enkoder enn å få lav-kvalitets filmer. Over og knut.

Hvor mye bedre blir det med CCE? Skal brenne en god del filmer og lurer på om jeg skal sette meg inn i det :roll:

Lenke til kommentar

Skal se om jeg ikke lage noe om å noe om de diverse muligheter for å rippe dvd-er.

Guiden kommer nok ikke til å til å inneholde konverteringer og vær ganske omfattende. Vet ikke om den kommer som en tråd eller om det blir en artikkel på programmer.no.Skal prøve å fikse noe så fort så mulig, menhHar for tiden litt for mye å gjøre, Bla. Eksamen om 10 dager, har en skolefilm for skolen å redigere.

 

Hvis du skal rippe ev dvd om til en annen tror jeg at jeg ville ha brukt dvdxcopy(tidligere navn, husker ikke hva det heter nå.)

 

AutoGK eller Guardian Knot er veldig bra hvis man skal gjøre dvd om til Divx/XviD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

  Lar det seg gjøre å brenne 7GB over på 2 stk 4,7GB plater med SchrinkDVD eller noen av de andre programmene som er nevnt i denne topic'n? 

Jepp.. Bare trykk på knappen reauthor og deretter velg hva du skal ha med ved å dra over filene, deretter markerer du filmen du skal dele opp og trykker på de to pilee som går mot hverandre så velger to start og ending og gjentar prosessen for det du skal ha med på neste plate.

 

Hvilket DVD-program er det du snakker om her?

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Hvilket DVD-program er det du snakker om her?

Det er nok DVDShrink det er snakk om her.

 

Når det gjelder brenning med DVDShrink må man ha Nero eller et annet brenneprogram som er støttet for å brenne direkte. Det er også mulig å lage ISO-image eller å lage en Video_TS folder med vob-filer som man kan brenne senere.

Lenke til kommentar
Det er også mulig å lage ISO-image eller å lage en Video_TS folder med vob-filer som man kan brenne senere.

 

Jeg har sett disse folderne, hvordan vil dette fungere ved kopiering over til 2 DVD-plater? Det er vel ikke likegyldig hvilken av filene som brennes inn på henholdsvis 1. og 2. plate?

Endret av 7r
Lenke til kommentar
Hvor mye bedre blir det med CCE? Skal brenne en god del filmer og lurer på om jeg skal sette meg inn i det :roll:

Om du har en full DVD-9 og skal ha med alt på en DVD-5, blir det fort veldig mye bedre med CCE. CCEs store fordel er at den kan komprimere ned veldig mye (opptil 40%) før det blir særlig mye dårligere. DVD Shrink er bra så lenge den ikke må komprimere ned så mye (10, kanskje 20%). Ellers er en bra mellomting InstantCopy, som er raskere og enklere enn CCE, men bedre enn DVD Shrink.

 

En annen god ide er å lære seg IFOEdit. Det er nokså vanskelig, spesielt i begynnelsen, men da får man mulighet til å fullstendig fjerne propagandaen fra FBI, reklameanimeringer og denslags. Det blir litt mer ledig plass, og man slipper å sitte og vente før man kan begynne å se filmen.

 

At folk ikke ser forskjell, skyldes nok enten at de ikke komprimerer bort så mye, eller at ikke de vet hva de skal se etter. Om ikke de ser det er det jo helt topp, de sparer mye tid og ergrelser på det, men når man først vet hvordan forskjellige typer artifakter ser ut, blir man fort sittende og irritere seg over dem.

 

Anbefaler guidene på www.doom9.org

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...