alexio Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hva mener du med rare da? rare, som i slutter å fungere.. --alexio Lenke til kommentar
X672 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 gadd ikkje aa lesa alle postene men eg vil berre andbefale deg aa bruka DVDDecrypter til aa copiere dvden inn paa hardisken og saa bruke DVDShrink til aa encode og brenne med... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Får du lov til å kopiere kjøpefilmer som er kopibeskyttet med CloneDVD da ? Jeg fikk det ikke til med demo ver. Hvis du bruker AnyDVD i kombinasjon med CloneDVD, er det ikke noen problemer. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 gadd ikkje aa lesa alle postene men eg vil berre andbefale deg aa bruka DVDDecrypter til aa copiere dvden inn paa hardisken og saa bruke DVDShrink til aa encode og brenne med... Daaah... Dvdshrink gjør jo akkurat det samme som DVDdecrypter. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Gutta. Skal dere få skikkelig kvalitet så kan dere bare glemme dvd-shrink og andre enkle program. Skal du lage en skikkelig kopi må du enkode med CCE, men det programmet koster litt penger. Denne prosessen er også litt mer innviklet, men du finner gode guider på www.doom9.org . Heller bruk litt penger på Cinema Craft Enkoder enn å få lav-kvalitets filmer. Over og knut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 sikkert et meget dumt spørsmål, men trenger man dvd brenner for å rippe dvd'er? Nei, men du trenger det for å brenne ut DVD`en du vil ha backup av Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Gutta. Skal dere få skikkelig kvalitet så kan dere bare glemme dvd-shrink og andre enkle program. Skal du lage en skikkelig kopi må du enkode med CCE, men det programmet koster litt penger. Denne prosessen er også litt mer innviklet, men du finner gode guider på www.doom9.org . Heller bruk litt penger på Cinema Craft Enkoder enn å få lav-kvalitets filmer. Over og knut. Lav kvalitets filmer? Vel, syns ikke filmene blir av lav kvalitet etter at Dvdshrink har gjort sitt. Jeg er nok ikke så kresen heller. Dessuten er Dvdshrink veldig enkel i bruk. Programmet gjør sakene sine bra og da bytter jeg ikke til noe annet som er innviklet. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Støtter MrBlueJack En kopi er en kopi. Ingenting annet, og jeg syns ikke resultatet blir så ille med Dvd-shrink. Jeg klarer ikke å se at den gjør noe særlig med bildet utenom når det er en film med dårlig kvalitet fra før, og jeg må komprimere den mye. Nå har jeg ikke heller noe særlig fancy saker å se disse på heller, men for meg betyr det mest at jeg kan se filmen, og at lyden er tip-top Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Cinema Craft er ikke verdt bryet eller pengene. Nesten gratis: Hvis du har Nero så kan du bruke DVDdecrypter for å fjerne krypteringen samt dumpe til disk, og DVDShrink for å lage en kopi som passer på en DVD+-R Brenn med Nero Koster 80-90 dollar: Anbefaler å kjøpe AnyDVD. Da kan man lese DVDen rett fra spilleren. Lag en kopi med IntervideoDVDCopy (gir best resultat) eller DVD2One. Brenn med Nero Har gode erfaringer med DVD2One siden den utnytter hele DVD+-R platen i motsetning til DVDshrink. DVD2One er også veldig rask. (DVDXCopy anbefales ikke.) lqpl Endret 27. april 2004 av lqpl Lenke til kommentar
Sleepy Gary Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) sikkert et meget dumt spørsmål, men trenger man dvd brenner for å rippe dvd'er? Nei, man kan rippe til hardisk med dvd-rom også Endret 27. april 2004 av steffe Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kjøp dere briller eller bedre TV/prosjektor så dere ser forskjell. Det er stor forskjell på DVDshrink og CCE. Men hvis dere ikke bryr dere om bildekvalitet så er det jo greit med slike programmer. Liker du kvalitet i hjemmekinoen så er CCE eneste utvei. På skikkelig lange filmer er ikke en gang det bra nok. Da er det beste å dele opp filmen i to disker. Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Det spørs jo hvor mye man komprimere filmene. hvis man bare bruker 89% så er det veldig nært orginalen. EDIT:Hvis man skal ha ordentli kvalitet så transcoder man ikke til å begynne med Endret 27. april 2004 av sindreengen Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Kjøp dere briller eller bedre TV/prosjektor så dere ser forskjell. Det er stor forskjell på DVDshrink og CCE. Men hvis dere ikke bryr dere om bildekvalitet så er det jo greit med slike programmer. Liker du kvalitet i hjemmekinoen så er CCE eneste utvei. På skikkelig lange filmer er ikke en gang det bra nok. Da er det beste å dele opp filmen i to disker. Nå er ikke det alle som har prosjektor eller en tv som koster dyrt. Og hvis man må kjøpe seg briller, noe jeg ikke gidder, eller studere skjermen veldig nøye for å se forskjeller så er det ikke noe vits syns jeg. Dvdshrink er mer enn bra nok for min del. Sikkert for andre også. Jeg vil ha bra kvalitet, og det får jeg faktisk med Dvdshrink. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Skal vi kjøpe oss briller eller en dyrere Tv/prosjektor får å se at filmene våres er av dårlig kvalitet, hørtes ut som å hive penger i dass... Når filmene mine som er rippet med DVDshrink har helt topp kvalitet på min eksisterende Tv og jeg merker ingen forskjell i forhold til orginalen skal jeg da bytte? smart... not. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Som jeg sa. Hvis du ikke trenger veldig god kvalitet så er dvdshrink sikkert greit nok. Vil du ha skikkelig kvalitet så bruker du CCE. Etter mine øyne er det stor forskjell derfor tenkte jeg kanskje dere trengte briller/hadde dårlig syn. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Synet mitt er erklært perfekt iflg lege, og likevel er jeg som sagt fornøyd med resultatet fra Dvd-shrink. Ser ok ut på pc-monitoren og en Sony tv av god kvalitet er det snakk om en film jeg virkelig liker, så kjøper jeg den (øøh, på nytt ), for som jeg sa tidligere så kan en kopi aldri bli noe annet enn en kopi. Gidder ikke legge så fryktelig mye i nett det. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Kanskje ikke du ser forskjell, men da stiller jeg meg tvilsom til din TV hvis du har godt syn! Men nok tullprat. Vi er ikke her for å diskutere om man synes dvdshrink er bra nok eller ikke. For enkelte er det bra nok, for andre ikke. Topic på posten er: "Hvordan ta kopi av DVD filmer?" . Det gjorde jeg med min post var å påpeke at hvis man skal ha den best mulige kopien så må man enkode med CCE, og dermed gi et alternativ som ER bedre. Men som også er litt mer slitsomt. Du driver å maser om at en kopi er en kopi. Det er stor forskjell på kopier. Jeg liker kvalitet, derfor går jeg etter den løsningen hvor man får akkurat det. Du kopierer heller ikke en cd til kasett å sier at en kopi er en kopi. Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Jeg bruker DVD Cloner II og det er helt genialt, enklere kan man vel knapt få det. Programmet koster $59,99 men det er det verdt, i tillegg får du DVD to AVI, DVD to MPEG og DVD to SVCD med i prisen. Og det er veldig enkelt å bruke. 1. Start DVD cloner II 2. Put i original DVD 3. Velg om du skal kopiere hele platen eller bare filmen 4. Velg om du skal ha DVD'n på flere plater 5. Klikk OK og du er i gang Når DVD'n er ripet til harddisk (ca 30 min) så ber programmet om at du legger i en ny DVD plate i brenneren og da er det bare å vente på resultatet og knall resultat etter mine kriterier. http://www.dvd-cloner.com Her er også en review av forskjellige DVD programmer: http://www.dvd-copy-software-review.com/?e...eyword=dvd+copy Retro... Endret 28. april 2004 av Retroboy Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Angående CCE, det er tungvint og ikke så mye bedre, mener jeg. Rett og slett ikke verdt bryet. Hvis man er så nøye så får man heller dele filmen i to DVD-R uten komprimering eller vente til 9GB/tolags DVD brenner kommer. PS: Har selv HD prosjektor og etter min mening så er ingen DVDer bra nok uansett. WMV-HD dermot er bra! Eller Euro1080 sendingene. lqpl Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Den billigste, letteste og beste måte etter min mening er: 1 stk DVD shrink (Freeware) 1 stk Nero (helst v6.0) og tomme dvd plater 10 steg til en kopi: 1 Sett inn filmen du vil sikkerhetskopiere i Dvd spilleren 2 Sett en tom dvd plate i brenneren 3 Åpne DVD Shrink 4 Trykk på Open Disc symbolet (en plate) og vent et minutt eller to 5 Ta dine valg, velg bort det som skal vekk og det som skal komprimeres. 6 Trykk Backup! knappen 7 Velg DVD region og merk av for region free hvis du ikke vil ha sperre på 8 Trykk på Burnsettings og skriv ned hva plata skal hete 9 Velg om du skal sikkerhetskopiere til harddisk eller til en dvd brenner 10 Voila en nybrent DVD kopi Det kan sikkert gjøres vanskligere men når man får perfekt resultat med DVD shrink så gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg