Gå til innhold

Hva betyr nicket ditt?

SirHartge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Parabellum

sakset fra wikipedia:

"The word Parabellum is a noun coined by German arms maker Deutsche Waffen und Munitionsfabriken and is derived from the Latin saying si vis pacem, para bellum, meaning If you want peace, prepare for war. The term has been used in the naming of a number of cartridges"

Lenke til kommentar

Wikipedia quote:

"The thyristor is a solid-state semiconductor device with four layers of alternating N and P-type material. They act as bistable switches, conducting when their gate receives a current pulse, and continue to conduct for as long as they are forward biased (that is, as long as the voltage across the device has not reversed)."

Den "onde tvillingen" til en transistor for de som måtte ha peiling på sånt :p

Lenke til kommentar

Nicket mitt kommer av ordet "fucked" (i nicket mitt har U og C byttet plass. Ja det er med vilje) som betyr så mye som ødelagt/gal/whatever kommer an på sammenhengen Har vel samme betydningen som "screwed"? Men tilbake til poenget, jeg har da, ironisk nok, "ødelagt" stavingen ved å feilstave ordet fucked, som betyr ødelagt.

Lenke til kommentar
Brukte først "Lasse_H" som kom fra fornavn og etternavnet mitt :p Men byttet nylig (4. feb) til Kenichi-san som kommer fra at jeg digger anime serien Shijō Saikyō no Deshi Kenichi :D

Ken = sverd, ichi = 1, san = generell uformell tittel ved tiltale ;) (sammensatt kan det bety mange ting: wikipedia)

Historien bak nicket mitt er ganske morsom. Jeg heter Lars (bombe :p), og jeg har egentlig ikke funnet på nicket selv, men det er noe jeg har blitt kalt. Første gang var etter jeg hadde usansynlig mye flaks 4-5 biljard runder på rad, og en kamerat utbrøyt "JÆVLA GULL LARS!" etter jeg senket 8'ern på et veldig vanskelig skudd (3 ganger i veggen) med køen bak ryggen :p

Senere ble jeg beskyldt for "Gulling", alså å ha flaks, når jeg spilte Counter-Strike: Source. Jeg bestemte meg da for å kalle meg GullLars, siden jeg heter Lars og Gulller, og det fører ofte til at folk deler nicket i to og skriver det i caps når jeg spiller public :p

Det er også et ordspill med Gul-Lars, den gule fuglen fra bergen som var på barneTV for mange år siden. "MARIANNÆÆÆÆÆÆ!".

Og til slutt er det også halvveis ment som Lars som vinner Gull :p

Jeg har brukt nicket i ca 4 år nå.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
*snip*

Det er også et ordspill med Gul-Lars, den gule fuglen fra bergen som var på barneTV for mange år siden. "MARIANNÆÆÆÆÆÆ!".

Og til slutt er det også halvveis ment som Lars som vinner Gull :p

Marianne, korfor heite eg Gul-Lars? -Jo, det er fordi du er gul. Og hvis eg var rød då? -Då hadde du heite Rødlars. Ka hvis eg var både rød og grønn då? -Jo, da hadde du heite Lars Grønnerød :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...