hasuwest Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hei. Eltax DR-109 Reciever/DVD Spiller blir ca 1100,- med frakt fra komplett. eller Philips DVD-625 679,- på lokal elkjøp butikk(spilleren kostet tildigere 1298,-). Jeg kan ikke så veldig mye om LYD og slikt, men på Eltax recieveren er det innebygd dvd spiller. Og så lurer jeg på om det er slik at recieveren som er 5 x 50 watt + 1 x 80 watt (til sub) leverer max 50 watt på hver av de 5 kanalene? Og en kanal som leverer 80 watt til subben. Er dette max verdiene kanalene kan levere? Altså kan jeg max ha en 50 watt høyttalere på 50 watt utgangene og max 80 watt sub på sub utgangen? Det er egentlig ikke så veldig viktig med den recieveren men hadde vært kjekt å hatt så jeg kan kjøpe et par ganske enkle høyttalere til TV'en så jeg slipper å bruke de innebygde uten å kjøpe en reciever for seg selv. Philips DVD 625 har bare 2x coaxial utganger noe som gjør at spilleren bare kan levere stereo lyd(eller er jeg på jordet)? Om jeg skulle hatt meg et hjemme kino anlegg senere er det litt kjipt å måtte bytte DVD spilleren også. Og ja, det skal være ganske billig, ikke noe stort hjemme kino anlegg! Og noen erfaringer med noen av disse spillerene evt. andre som er ganske billige? Ja, jeg vet de er billigere og man får bedre bilde og lyd kvalitet med en dyrere spiller. Men jeg har en liten Samsung 21" TV og føler ikke at jeg trenger en DVD spiller til flere tusen for å se filmer på den, jeg er ikke så veldig kresen heller, men det som er viktig er at spilleren klarer å spille av DVD-R plater uten problemer! Btw, elkjøp har vel 30 dagers retur frist? Endret 26. april 2004 av hasuwest Lenke til kommentar
Star Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Eltax recieveren kan nok ikke gi ut mer enn 50 / 80w nei... Dette kan jo variere. Har vært borti forsterkere som klarer mer enn anvist, men andre igjen som klarer mindre... Vanligvis klarer en grei forsterker å drive de fleste høytalere. Man trenger ikke nødvendigvis ha høytalere som tilsvarer effekten 100%. På de fleste skal det kunne variere en god del både opp og ned. Jeg hadde prøvd å funnet en test av reciever`n og funnet ut litt mer, eventuelt sett om noen andre butikker i nærmiljøet har den og få en demonstrasjon hos dem. Eltax er jo ikke det dyreste merket, og man pleier jo få det man betaler for, men det høres jo ut som en ålreit 2-1 maskin. Personlig tror jeg at jeg ville gått for en litt dyrere dvd spiller samt en inviduell forsterker.. Litt dårlig erfaring med pakkeprodukter etterhvert. ( Har nå selv en Pioneer spiller til 1300,- og en yamaha forsterker til rundt 4000,- ) Lykke til Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Takk for svaret. Kjøpte Philips DVD-625 istad jeg den virker helt fint og ga overraskende bra bildekvalitet iforhold til hva den koster, et par trykk på remote controllen og den var sonefri også. Kjøper heller et skikkelig anlegg og slikt senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå