notarget Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Herregud altså, typisk amerika, krever penger for alt. Men dette synes jeg høres latterlig ut, jaja, vi får se. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvem andre, enn amerikanere, kan klare dette? Utrolig. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Tenkte på akkurat det samme da jeg leste dette jeg også. Forundrer meg ikke mye hvis dette kommer gjennom heller. Det er bare ett sted i verden sånt kan skje.. Lenke til kommentar
Tfosheim Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Krever penger for JPEG Et lite amerikansk firma påstår at de har patent på verdens mest utbredte bildeformat, og har begynt å kreve inn lisenser fra de største PC-selskapene. Får de medhold i kravene sine, kan det bety slutten på JPEG-formatet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lurer på hva jeg skal kreve lisenspenger for Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Godt forsøk på å tjene seg rik idetminste da.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hmm... Utenom det at de ikke har krevet penger på 17 år så ser jeg ingenting i veien med å kreve penger for noe du har copyrighted. Iflg. en artikkel jeg leste tidligere så har endel firmaer betalt, tilsammen 90 mill dollar. Sony skal være en. Endret 26. april 2004 av blackbrrd Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lenge leve png! Hvorfor ikke integrere png litt bedre så er det jo bare å glemme jpeg. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Pattentet er jo utløpt før de blir ferdig med noen rettsak og anker på rettsaken... Da blir jo dette bare tull. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ah vel, da får vi si velkommen til et nytt, åpent og fritt erstatningsformat, som sikkert kommer på banen rimelig raskt. *Heise FSF-fanen*. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lenge leve png! Hvorfor ikke integrere png litt bedre så er det jo bare å glemme jpeg. PNG er ikke noen verdig arvtager til JPEG, tar alt for mye plass, må kjøre ett nytt lossy format om man vil ha noe tilsvarende. AtW Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lenge leve png! Hvorfor ikke integrere png litt bedre så er det jo bare å glemme jpeg. PNG er bedre egnet til å erstatte GIF enn JPEG. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Skjønner ikke hvordan folk på død og liv skal snu dette til USA-kritikk. Faktum er at enhver bedrift som hadde sett muligheten til dette og samtidig hadde en sleip nok ledelse, ville prøvd seg. At det aller meste av IT-nyvinning skjer i USA, gjør at det aller meste av data-nyheter kommer derfra. Snakk om feilplassert politisk babling... Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvem andre, enn amerikanere, kan klare dette?Utrolig. Kan du med hånden på hjertet si at du hadde gitt fra deg en kjempesjanse til å bli rik, uten å gjøre noe som helst for det? Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Et typisk bilde i JPEG-format Hva gjør det bildet til et typisk bilde i JPEG-format? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Et typisk bilde i JPEG-format Hva gjør det bildet til et typisk bilde i JPEG-format? kan vel si det motsatt, hva er det som gjør det bildet til IKKE ett typisk .jpeg bilde? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Pattentet er jo utløpt før de blir ferdig med noen rettsak og anker på rettsaken... Da blir jo dette bare tull. Og så da ? Hvis de får medhold i kravet, vil jo det si at de fleste har misbrukt patentet i mange år og må betale for alle årene de har brukt det helt fram til det året patentet ble uløpt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Dette er vel omtrent det samme som da CompuServe påsto de hadde patentet på GIF og ville ha en dollar per gif-bilde folk hadde. *flire* Endret 26. april 2004 av Aetius Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er bare SCO-viruset som sprer seg. Dør snart. Det er jo forresten lenge sida jpeg-formatet begynte å spre seg skikkelig, og etter 17 år er det litt for lenge ja. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Dette er vel omtrent det samme som da CompuSerfve påsto de hadde patentet på GIF og ville ha en dollar per gif-bilde folk hadde. *flire* Må man ikke betale ett par tusen dollar i lisenes om amn har en større side, for å bruke gif? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå