tacomodo Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg får daglig en drøss bilder i jobben min, og jeg skulle likt å finne et program som kan ta f.eks 20 .jpg bilder og konvertere de til lavere dpi og pixelstørrelse i en håndvending. Altså, ikke bare konvertere type filformat, men også kvaliteten. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Flyttes til: "Bilderedigering, arkivering og programvare". Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hvor er det?? edit: jeg fant. Kanskje bedre svar å få her Endret 26. april 2004 av tacomodo Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Denne posten er flyttet til en annen katalog, så bare fortsett her du. Du kan bruke "batch" i Photoshop til dette. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Hmm, kan du forklare? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Gratisprogrammet irfanview[.com] støtter også batchredigering av bilder. File->batch conversion. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Paint Shop pro 7.0: File>Batch conversion Velge mappen som alle bildene ligger i. Så kan du sette innstillingene på "output" med passe kompresjon. Her setter du også hvilken mappe de behandlede bildene skal lagres i. Har ikke photoshop på denne maskinen, men fungerer noe lignende der. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Paint Shop pro 7.0: File>Batch conversion Velge mappen som alle bildene ligger i. Så kan du sette innstillingene på "output" med passe kompresjon. Her setter du også hvilken mappe de behandlede bildene skal lagres i. Har ikke photoshop på denne maskinen, men fungerer noe lignende der. Og hva med PhotoShop ? Skulle likt å vite hvordan man gjorde det der Endret 27. april 2004 av tacomodo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Quoter meg selv her fra en tidligere tråd: Først må du lage deg en action som resizer bildene. Om du ikke har den fremme: Window > Actions. Deretter trykker du på "new action" knappen (arket) og skriver et passende navn. Trykk på record (rød runding) knappen. Åpne et et bilde, Image > Adjustments > Image size, så velger du verdiene du ønsker. Deretter velger du File > Save (evt save for web) og så kvailitet, ikke trykk OK slik at bildet lagres, men "done". Trykk på "stopp-knappen". File > Automate > Batch... Velg hvilken mappe filene skal hentes fra, hvilken mappe de skal lagres i, og hvilke løpende filnavn de skal ha. Husk å velge riktig action i menyen. Klikk ok. Sett deg tilbake og vent Du kan seff legge til at alle bildene skal kjøre kommando auto-levels eller andre justeringer, feks legge til et text layer, bare husk å legge til dette før du trykker stopp-knappen. Blir det problemer med lagringa, huk av for "Override save as command" og se om dette hjelper. Veldig enkelt dette her når du først har funnet ut hvordan det virker. LYKKE TIL! Si ifra om noe ble uklart. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. april 2004 Forfatter Del Skrevet 29. april 2004 Glimrende, takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå