Raven Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Noen som har noen forslag til et skjermkort som passer til dette? Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Radeonkorta. Eller noe Pinnacle DV kort. Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Spørs hva du mener.. et hvert skjermkort er i utgangspunktet greit nok til redigering, men du kan jo komme til å trenge noe spesielt med tanke på hvordan du skal få videoen inn på pc. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Til videored-skjermkort anbefaler jeg to-skjermsløsning. Valgte to 19" i stedet for en 21" (ca samme pris) og har Matrox G550 og et Gainward GF2MX400 TwinViev. Matrox har bedre drivere for toskjermskort og høyere ytelse i 2D. Gainwarden (var billig) er mest for testing på dette stadiet for å se om jeg kan leve med en løsning som gir litt 3D ytelse. (Foreløpig heller jeg mot å hive Gainwarden dit pepper'n gror dersom jeg ikke får løst problemet med driver-tjafset ved neste forsøk). Ellers ville jeg nok sett på ATI Raedon 8500 basert kort hvis en vil ha både 2D/3D og høy kvalitet på det visuelle. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Ati 7500 er også et godt alternativ og koster ikke sjorta heller om en kjøper fra club3d og lignende Lenke til kommentar
kalvesta Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Man trenger nødvenigvis ikke et veldig bra skjermkort til videoredigering. Først og fremst trenger man et firewire kort slik at man får overført videoen til PC. Man kan kjøpe firewire kort løst uten software som er billigst. Eller man kan velge en pakkeløsning med software inkludert. Les om videoredigering på forumet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå