Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er DÅRLIG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke bestill bredbånd fra NextGenTel. Jeg har hatt bredbånd fra dem i snart 2 år, men med en eleding service. Når jeg bestilte den måtte jeg vente i over 7 måneder for å få levert ADSL. Prøvde å trekke meg når mange måneder hadde gått, men da krevde de å få betalt installsjonsprisen!!!

 

Sist uke meldte jeg flytting til ny addresse. Det viser seg at mann må vente i hele 6 uker for det. Jeg vil si opp abbonementet, siden det er andre som kan levere før den tid. Men, da sier de på NxtGebTel at det er en oppsigelsestid på 6 uker. Bindingstiden min er over og jeg kan ikke se at jeg har undertegnet på et kontrakt som seir at det er en oppsigelsestid på 6 uker!!!! På den tid var selve flyttingen også gratis etter prislisten.

 

Saken er at jeg tror ikke at de klarer å flytte abbonnemetet innen 6 uker er gått heller. Det er over timesvis lange ventetider på kunderservice.

 

Nei. Dette er dårlige greier.

 

IKKE BESTILL ADSL FRA NEXTGENTEL.

 

:green:

bergenser ass.. :D

Lenke til kommentar
hei reybr,

 

Bra du sier det. Neste gang så skal jeg planlegge flyttingen etter det nextgentel's ventetider. Bra idé. (Mao høl i hodet).

Men det er vel ikke sånn at du bråbestemmer deg og sier at du skal flytte i morgen?

 

Jeg er forøvrig IKKE kunde hos NGT. Ikke jobber jeg der heller. Jeg synes bare at du har litt vel store krav til en ISP når du krever at det skal bli koblet ned på dagen.

Når de klarer å oppgradere linjen mens mann er på telefonen, tror jeg nok det vil gå fint ant å trykke akkurat i samme tastaturet å koble av linjen. Det fysiske utkoblingen kan de ta når deres late assene gidder det.

 

Noen må rett og slett flytte på kort tid. Det gjerne folk som leie leil. og har funnet en ny plass i siste liten. Og da har disse menneskene gjerne dårlig råd og. Å forvente å ta betalt fullpris for en tjeneste som ikke bli brukt er bare så grådig.

Lenke til kommentar
Jeg ringte faktisk NGTs kundeservice idag. Da jeg prøvde å oppgradere abnet mitt på web siden dems uten at det skjedde noe.

 

Da jeg ringte var jeg nr 16 i køen. Venta vel sikkert i toppen 15 minutter og da jeg kom fram testet kundebehandlern linja og satt opp hastigheten mens vi pratet.

 

Skjønner ikke hva alle syter over, 15 minutter er jo nesten ingenting, ring fra jobben!

 

Nå koser jeg meg med 8mbit :)

Prøv å ringe neste gang for å nedgradere, og se om du får det gjort så fort. NEI, :no: tror ikke det.

 

15 minutter er ikke ille, hvis mann har all verdens tid og vet at mann får svar innen 15 minutter. Før i tiden ventet mann å hørte på radioen i ca. 15 minutter og da ble mann koblet ut, og må ringe opp igjen.

 

Også Proxilin, har du skjønt hvor ille det høres ut, når du synes det er kjempe greit å få svar etter 15 minutter? Det har kostet deg i teleskritt og hvis du er i arbeid, så tid som kunne brukes fornuftig. Det er det jeg sier, hvis de ikke klarer å gi en bra kundeservice for de prisene de opererer med i dag, så må de ta litt ekstra betalt, eller ta rett og slett betalt for telefonen- 2-3 kroner i minuttet vil ikke skade noen. Of course - de av dem som bruker kundeservice som en brukemanual, blir nok skuffet. Da må de lese litt i stedenfor å ta opp røret med engang det er liten ting de ikke vet.

 

Jeg for min del, har bestemt meg for å bytte til en annen leverandør.

Endret av Bergen2002
Lenke til kommentar
Prøv å ringe neste gang for å nedgradere, og se om du får det gjort så fort. NEI, :no: tror ikke det.

 

De gjør det hvis man ringer jo.

 

Men jeg skjønner godt hvorfor du får det vanskelig hos kundeservice hvis du er sånn som du har vært i denne tråden... ;)

Lenke til kommentar

Må nok desverre skuffe mange nå. Bestilte breiband fra TN, og den kom overraskende nok allerede 4 uker etter bestilling. I tillegg har dem nå fri trafikk, router med på kjøpet, god (og ikke minst rask) kundeservice, beste routing/linjer til utlandet. Og attpåtil holdt dem "oppkoblingsfristen" med - (minus) 13,6 timer. (dvs at linja kom lenge før den "egentlig" skulle gjøre - i motsetning til andre ISP'er).

 

:thumbup: for Telenor.

Lenke til kommentar
Jeg ringte faktisk NGTs kundeservice idag. Da jeg prøvde å oppgradere abnet mitt på web siden dems uten at det skjedde noe.

 

Da jeg ringte var jeg nr 16 i køen. Venta vel sikkert i toppen 15 minutter og da jeg kom fram testet kundebehandlern linja og satt opp hastigheten mens vi pratet.

 

Skjønner ikke hva alle syter over, 15 minutter er jo nesten ingenting, ring fra jobben!

 

Nå koser jeg meg med 8mbit :)

Prøv å ringe neste gang for å nedgradere, og se om du får det gjort så fort. NEI, :no: tror ikke det.

 

15 minutter er ikke ille, hvis mann har all verdens tid og vet at mann får svar innen 15 minutter. Før i tiden ventet mann å hørte på radioen i ca. 15 minutter og da ble mann koblet ut, og må ringe opp igjen.

 

Også Proxilin, har du skjønt hvor ille det høres ut, når du synes det er kjempe greit å få svar etter 15 minutter? Det har kostet deg i teleskritt og hvis du er i arbeid, så tid som kunne brukes fornuftig. Det er det jeg sier, hvis de ikke klarer å gi en bra kundeservice for de prisene de opererer med i dag, så må de ta litt ekstra betalt, eller ta rett og slett betalt for telefonen- 2-3 kroner i minuttet vil ikke skade noen. Of course - de av dem som bruker kundeservice som en brukemanual, blir nok skuffet. Da må de lese litt i stedenfor å ta opp røret med engang det er liten ting de ikke vet.

 

Jeg for min del, har bestemt meg for å bytte til en annen leverandør.

Det er stor forskjell på tålmodigheten til folk hvertfall..

 

Husk og skille mellom dine meninger og følelser og andres. Selvom du synes det er galskap og vente i 15 minutter i tlf kø og vil ha dyrere abnt for bedre kundeservice så betyr ikke det at alle andre mener og synes det samme som deg.

 

Hvis du er misfornøyd med NGT så bytt leverandør og slutt å klag! Men noe sier meg at du aldri vil bli fornøyd uansett hviken ISP du måtte velge.

 

Forresten, vi har nå sagt opp en Telenor ADSL linje for 3 gang. Denne ble opprinnelig sagt opp for over et år siden. Av en eller annen grunn klarer ikke Telenor få denne ut av systemet sitt, så ny regning dukker opp med jevne mellomrom. Og hver gang krever Telenor skriftlig oppsigelse som må sendes inn.

Lenke til kommentar

Prolixin:

Dersom du er fornøyd med 15 minutters ventetid så tror jeg du er en unntaksvis tålmodig person. Tviler også på at sjefen din er veldig fornøyd med "ring på jobb så koster det ingenting" holdningen.

 

Jeg jobber i et telekom firma hvor vår interne kundesupport skriker "krise" dersom ventetiden er over 2 minutter (men nå går vi kun mot bedriftsmarkedet).

 

Bergen2002:

NGT prioriterer pris og ikke kundesupport. Det er vanskelig å la være å forstå det. Dersom du er uenig i denne prioriteringen så kan du ta det opp med dem. Dersom de ikke etter ditt skjønn etterkommer dine "krav" så er dette veldig enkelt: Bytt leverandør til en som har produktet du er ute etter. Og det har du forståelig nok gjort. Flott! Angående oppsigelse så er min mening er at det ikke er urimelig at de kjører 6 ukers oppsigelse på dette (da de må betale til Telenor), og tviler vel litt på at det ikke stod nevnt i kontrakten.

Lenke til kommentar
Prøv å ringe neste gang for å nedgradere, og se om du får det gjort så fort. NEI,  :no:  tror ikke det.

 

De gjør det hvis man ringer jo.

 

Men jeg skjønner godt hvorfor du får det vanskelig hos kundeservice hvis du er sånn som du har vært i denne tråden... ;)

Mars001,

 

Takk for svaret ditt. HVORDAN er det jeg har oppført meg her på tråden? Sorry, jeg viste ikke at jeg har gjort noe feil, enn å prøve å presentere mine sysnpunkter om noe jeg føler er VELDIG urettferdig.

 

Du er jo en så fornøyd kunde hos NGT. Det er ikke alle som liker å bli 'lurt' og presset og blir dårlig behandlet. Jeg mener at enhver bedrift som FORVENTER at det er greit at kundene må vente i timevis for å få svar hos dem, og betale for ting som bedriften ikke klarer å levere på en ordentlig og ryddig måte, behandler sine kunder uten dårlig og uten respekt.

 

Mange, inkludert deg som er fornøyd med en slik behandling må heve standarden, eller kanskje er det lettere og nikke og takke for den dårlige behandlingen, som du har valgt å gjøre.

 

Du har jo så fonøyd med dem at du setter linker til NGT's nettsider i dine innlegg. Vel, begynner å lure på om du gjør det veldig mye ellers også.

 

Jeg kan bare ikke skjønnehvorfor folk tolererer og aksepterer slike ting.:dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg var forresten på apoteket idag for å hente medisiner. Vet dere hvor lenge jeg måtte vente ?

 

5 minutter i kø! Også måtte jeg vente i 20 minutter for at en skulle gå bak og hente medisinene!

 

Her hadde vel dere gått direkte til forbrukerrådet ?

Lenke til kommentar
Takk for svaret ditt. HVORDAN er det jeg har oppført meg her på tråden? Sorry, jeg viste ikke at jeg har gjort noe feil, enn å prøve å presentere mine sysnpunkter om noe jeg føler er VELDIG urettferdig.

 

Du er jo en så fornøyd kunde hos NGT. Det er ikke alle som liker å bli 'lurt' og presset og blir dårlig behandlet. Jeg mener at enhver bedrift som FORVENTER at det er greit at kundene må vente i timevis for å få svar hos dem, og betale for ting som bedriften ikke klarer å levere på en ordentlig og ryddig måte, behandler sine kunder uten dårlig og uten respekt.

 

Du har jo så fonøyd med dem at du setter linker til NGT's nettsider i dine innlegg. Vel, begynner å lure på om du gjør det veldig mye ellers også.

 

Det jeg mente var at folk forklarer deg hvordan ting fungere, spesielt ang. oppsigelse/flytting, så går det noen dager så begynner du å dra fram det samme greine om igjen, tror ikke du forstår kontrakten.

 

Jeg er så fornøyd at jeg setter linker i mine innlegg? Det var for å vise deg kundesidene til NGT antar jeg, der står det nemlig ventetiden på telefon.

 

Og, nei det tar ikke timevis å vente på support, jeg er fullstendig enig i at det er for lang ventetid, og det har jeg sagt før, men du overdriver en smule som vanlig.

 

Jeg har ingen grunn til å være misfornøyd med resten, jeg har både sagt opp ngt abb og flytta med ett, og da fulgte jeg det som stod i kontrakten, ingen problemer.

 

Det er mine erfaringer, det jeg som sagt har reagert på er at du slenger rundt deg med ting som blir motbevist gang på gang, men du tar det aldri innover deg.

Lenke til kommentar
Prolixin:

Dersom du er fornøyd med 15 minutters ventetid så tror jeg du er en unntaksvis tålmodig person. Tviler også på at sjefen din er veldig fornøyd med "ring på jobb så koster det ingenting" holdningen.

 

Jeg jobber i et telekom firma hvor vår interne kundesupport skriker "krise" dersom ventetiden er over 2 minutter (men nå går vi kun mot bedriftsmarkedet).

 

Bergen2002:

NGT prioriterer pris og ikke kundesupport. Det er vanskelig å la være å forstå det. Dersom du er uenig i denne prioriteringen så kan du ta det opp med dem. Dersom de ikke etter ditt skjønn etterkommer dine "krav" så er dette veldig enkelt: Bytt leverandør til en som har produktet du er ute etter. Og det har du forståelig nok gjort. Flott! Angående oppsigelse så er min mening er at det ikke er urimelig at de kjører 6 ukers oppsigelse på dette (da de må betale til Telenor), og tviler vel litt på at det ikke stod nevnt i kontrakten.

Å ringe fra jobben er vel noe de aller fleste gjør. Blir sett på som en frynsegode det, dersom man har muligheten til det.

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke at man skal sitte i timesvis på jobben i telefonen og prate med dama..

Lenke til kommentar
Ja, konkuransen herjer jo på apotek-markedet.

 

Dersom jeg kunne gått til et annet apotek med halvparten av ventetiden så må jeg si at jeg ville ha gjort det. Så utålmodig er jeg! :-D

selvom du måtte ha gått dobbelt så langt ? :p

 

Poenget mitt er at folk er liksom alltid så travle og har alltid så dårlig tid, stresser hit og stresser dit. Ta det med ro! Se og lær av de sørlige landene!

 

Livet består av endel venting!

 

Og forresten, hvor ofte har jeg ringt NGTkundeservice i løpet av 3-4 år ? Jo toppen 4 ganger..

Lenke til kommentar
Å ringe fra jobben er vel noe de aller fleste gjør. Blir sett på som en frynsegode det, dersom man har muligheten til det.

 

Nå mener jeg selvfølgelig ikke at man skal sitte i timesvis på jobben i telefonen og prate med dama..

 

Selvfølgelig. Men det blir jo litt galt å si at 15 minutter på telefonen ikke er så ille for man kan jo bare gjøre det fra jobben :dontgetit:

 

Men uansett, en konklusjon (uten at jeg har patent på sannheten):

- det finnes firmaer som har bedre kundeservice enn ngt (var det diplomatisk nok sagt? ;) )

- hvis du er misfornøyd med ngt, så bare bytt.

- Tråder som "<et eller annet> er dårlig" vil få folk til å reagere her.

Lenke til kommentar

Jeg har ene og alene positive erfaringer med NGT.

 

- Jeg bestilte, og var oppe på nett etter åtte dager.

- Fikk Delta (2048/640 den gang) i 6 mnd til Charlie pris og ble så satt ned til Charlie. Det var et tilbud.

- Jeg har nå 1984 Kbps inn på min 1600 Kbps Charlie-linje.

- Jeg har kun hatt positive erfaringer med kundetelefon/kundestøtte, med unntak av EN gang jeg måtte vente i 25 minutter.

- Jeg har hatt praktisk talt null nedetid, noe vil det selvfølgelig alltid være.

 

(Ble imidlertid satt ned til 64/64 Kbps i to dager (nå mandag/tirsdag denne uken), fordi pappa betalte regningen en uke for sent, så det ble ikke registrert med en gang :p Da ringte jeg, ventet litt, fikk snakke med en hyggelig dame, og hadde full hastighet en time etter samtalen.)

 

Jeg er 110% fornøyd med NGT, og kunne ikke tenkt meg en annen ISP.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Ja det er virkelig elendig at en aktør som ønsker å være en seriøs konkurrent til Telenor har så dårlig kundeservice som NextGenTel. De har litt raskere linje for pengene, men hva hjelper det når det er komplett umulig å komme igjennom på servicetelefonen (har opplevd å vente over 1 time uten å komme igjennom), og de bruker ukesvis på å svare på email? Første bud når man driver forretningsvirksomhet er at hvis kundetilstrømningen overstiger servicekapasiteten, så øker man denne straks. Bare slik kan man holde på alle de nye kundene sine. Jeg for min del kommer ikke lenger til å anbefale NextGenTel til noen, da jeg føler at de er mer interesserte i å suge ut penger av folk enn å gi dem skikkelig service. Trist at det har gått slik med dette firmaet.

Lenke til kommentar
Mars001,

 

Takk for svaret ditt. HVORDAN er det jeg har oppført meg her på tråden? Sorry, jeg viste ikke at jeg har gjort noe feil, enn å prøve å presentere mine sysnpunkter om noe jeg føler er VELDIG urettferdig.

 

Du er jo en så fornøyd kunde hos NGT. Det er ikke alle som liker å bli 'lurt' og presset og blir dårlig behandlet. Jeg mener at enhver bedrift som FORVENTER at det er greit at kundene må vente i timevis for å få svar hos dem, og betale for ting som bedriften ikke klarer å levere på en ordentlig og ryddig måte, behandler sine kunder uten dårlig og uten respekt.

 

Mange, inkludert deg som er fornøyd med en slik behandling må heve standarden, eller kanskje er det lettere og nikke og takke for den dårlige behandlingen, som du har valgt å gjøre.

 

Du har jo så fonøyd med dem at du setter linker til NGT's nettsider i dine innlegg. Vel, begynner å lure på om du gjør det veldig mye ellers også.

 

Jeg kan bare ikke skjønnehvorfor folk tolererer og aksepterer slike ting.:dontgetit:

Jeg har nå lest tråden, og føler meg veldig kallet til å svare på denne.

 

Saken er, Bergen2002; Du lager en tråd der du klager på en del ting som NGT gjør, utelukkende på bakgrunn av hvordan du egentlig vil ha det. Du viser svært liten forståelse for hva som egentlig foregår, og mener tydeligvis at bare du knipser med fingrene så skal NGT sende ut en installatør for å føye dine ønsker.

 

Aberet er bare det at for å drive effektivt og forsvarlig så må man planlegge litt bedre nn som så. Man trenger tid til å planlegge arbeid, bestille deler og montører, og derfor opererer man da med slike tidsfrister som NGT gjør i sine avtaler. Det at de så ikke overholder sine egne frister, det er en annen diskusjon.

 

Det sier seg selv at NGT som leverandør ønsker å tjene mest mulig på utstyret sitt, og derfor opererer de med oppsigelsestid, slik at de kan selge inn en ny person der du var oppkoblet, og dermed utnytte sambandsutstyret sitt best mulig.

 

Disclaimer:

 

Jeg forsøker på ingen måte å forsvare NGT her. Jeg er selv kunde hos dem, og må si at kvaliteten på linja mi har sunket betraktelig det siste året. Ping tiden er bare latterlig. Det er dønn umulig å spille online spill som ikke ligger i NGT sitt nett, da ping ofte ligger på over 200ms første hopp ut av NGT sitt nett. I tillegg er systemet deres med adskilt kundeservice og økonomiavdeling virkelig tungrodd. Min lille solskinnshistorie kan nytes her... :)

 

Moralen i visa må bli at man bør lese kontrakter nøye før man kjøper både varer og tjenester, og i slike sammenhenger ikke forvente noe ekstraservice. Man får helller bli positivt overrasket de gangene man opplever det. :D

 

-KJ

Lenke til kommentar
Må nok desverre skuffe mange nå. Bestilte breiband fra TN, og den kom overraskende nok allerede 4 uker etter bestilling. I tillegg har dem nå fri trafikk, router med på kjøpet, god (og ikke minst rask) kundeservice, beste routing/linjer til utlandet. Og attpåtil holdt dem "oppkoblingsfristen" med - (minus) 13,6 timer. (dvs at linja kom lenge før den "egentlig" skulle gjøre - i motsetning til andre ISP'er).

 

:thumbup: for Telenor.

Fikk Telenor ADSL i går :D Ringte kundeservice rett etterpå fordi jeg ikke hadde passord. Kom igjennom med en gang, fikk passordet som SMS og så var det klart. En befrielse å slippe NGT :)

Lenke til kommentar
Ja det er virkelig elendig at en aktør som ønsker å være en seriøs konkurrent til Telenor har så dårlig kundeservice som NextGenTel. De har litt raskere linje for pengene, men hva hjelper det når det er komplett umulig å komme igjennom på servicetelefonen (har opplevd å vente over 1 time uten å komme igjennom), og de bruker ukesvis på å svare på email?

Problemet er ikke NGT, problemet er at de har et såpass bra produkt at folk i mangel på alternativer velger NGT.

De som leverer på Jara sin løsning har ikke en sjangse, Catch og Bluecom på eget utstyr kan hvertfall ta opp hansken fra NGT på xDSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...