Bergen2002 Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) hei reybr, Bra du sier det. Neste gang så skal jeg planlegge flyttingen etter det nextgentel's ventetider. Bra idé. (Mao høl i hodet). Det er hårreisende og se hvor fornøyde enkelte er for å få dårlig service og bli dårlig behadlet, bare de får en linje for ti krone mindre. Dere burde vurderer å donere til til nextgentel, slik at de kan ha en ok service. Har en stor mistanke at noen av dere kan rett og slett være fra nextgentel. Som sagt gir jeg f i hva det koster for dem. Bare gi meg den tjenesten jeg har betalt for. Hvis prisen er for lav, så er det bare å oppjustere det. Det er ingen vits å tilby tjenester for en pris hvis det ikke er lønnsomt. Slike lure kundefisking fører bare til at kundene må selv ta til takke for all det tullet NGT kommer med, etter at de har undertegnet for bindene avtale. Endret 7. mai 2004 av Bergen2002 Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Tror du kommer til å få problemer med ting framover i livet hvis du ikke klarer å forholde deg til en såpass enkel kontrakt som det faktisk er når man bestiller et ABB. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det kan umulig koste alt det vi betale i månedspris for å leie en linje, eller? Hva med å ha et oppsigelsesgebyr som tilsvare det de ha i leie, istedenfor å forvente at kunden må betale fullpris, eller slipper det hele og annsette flere folk. Hvis telenor ikke klarer å fysisk koble ut linjen, så må de ta regningen. Det skal ikke berøre NGT's kunder. Hva med å planlegge litt frem i tid og slippe å betale noenting for oppsigelsen Oppsigelsestiden din står i kontrakten du har med NGT Og når det gjelder prisene på ADSL her i landet er ikke det så lukurativt som du vil ha det til. Jeg fant ikke prislisten til Telenor Networks for øyeblikket, men denne nyheten hos Jara gir ihvertfall en liten indikasjon på hva som må betales for en ADSL linje. I tillegg så koster det jo å holde kundeservicen åpen, samme hvor dårlig den er. Som jeg skrev over, så tar det ca et år før en ADSL kunde er lønnsom for en ADSL leverandør. Ikke glem at et KS er firma sitt ansikt utad, så det har veldig mye å si. Derfor er det viktig å ivare ta kundesenteret og holde en lav SLA og samt ha intern kompetanse. Selv om det koster å drive et kundesenter finnes det andre måter å ta inn penger på. Og f.eks en omstrukturering av kundesenteret, endre på prioriteter, nye rutiner og lignende er tiltak som er nesten gratis. Bare man gidder å ta tak i problemene vel og merke.... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har registrert at NGT har fått nytt nummer. Hørte noe rykter om at de skulle sette kundeservice bort til et eksternt selskap, noen som vet noe mer om det ? http://www.ngt.no/kundesider/ Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Har registrert at NGT har fått nytt nummer. Hørte noe rykter om at de skulle sette kundeservice bort til et eksternt selskap, noen som vet noe mer om det ? http://www.ngt.no/kundesider/ Jeg håper da for all del at de ikke outsource'er til Telepreformance. Det er som å legge ned et kundesenter. De er Europamestere i gjennomlufting, lite kompentanse og kretsmester i svada. Teleprefomance tenker kun en ting... Kort svartid. Det blir også feil.... Lenke til kommentar
Bergen2002 Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 Tror du kommer til å få problemer med ting framover i livet hvis du ikke klarer å forholde deg til en såpass enkel kontrakt som det faktisk er når man bestiller et ABB. Saken er at jeg har ikke undertegnet på et kontrakt som sier at det tar 6 uker for å flytte abonnemetet, og på den tiden oktober 2001 var flyttingen ikke oppført med noe pris. Jeg betale gledelig den 500,- kronerne, bare de få ut fingeren og gjøre jobben sin. Det som beskymre meg mest er at det skal ta mer enn 6 uker. Etter de erfaringene jeg og mange andre har hatt med ngt, så er det ikke usansynlig at det faktisk gå mye mer enn 6 uker. Mars 001, du må lese innleggene nøye før du hopper å svare. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Vel. Jeg trur ikke du finner en annen bedrift med så personlig support jeg. NGT jatter ikke - de fikser problemet fort og smertefritt . . . Skulle oppgradere linja mi oss telenor, logga meg på chatten dems, snakket med en fyr der, og to timer etter var linje oppgradert. Det er rimelig kjapt det også . . . Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Saken er at jeg har ikke undertegnet på et kontrakt som sier at det tar 6 uker for å flytte abonnemetet, og på den tiden oktober 2001 var flyttingen ikke oppført med noe pris. Jeg betale gledelig den 500,- kronerne, bare de få ut fingeren og gjøre jobben sin. Det som beskymre meg mest er at det skal ta mer enn 6 uker. Etter de erfaringene jeg og mange andre har hatt med ngt, så er det ikke usansynlig at det faktisk gå mye mer enn 6 uker. Mars 001, du må lese innleggene nøye før du hopper å svare. Ja, skal innrømme at jeg ikke orka å lese alle 5 sidene... Hvis det er noen trøst for deg så tok det mye mindre enn 6 uker da jeg flytta med NGT første gang. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Vel. Jeg trur ikke du finner en annen bedrift med så personlig support jeg. NGT jatter ikke - de fikser problemet fort og smertefritt . . . Skulle oppgradere linja mi oss telenor, logga meg på chatten dems, snakket med en fyr der, og to timer etter var linje oppgradert. Det er rimelig kjapt det også . . . Det gjøres automatisk hos NGT, bare å logge seg inn på sidene dems å velge hva du vil ha. Tok ca en time. Lenke til kommentar
svarteF Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg er faktisk uenig i at 6 ukers oppsigelse er greit. Det ville vært enkelt og greit for leverandørene å akseptere oppsigelse på dagen. Det er faktisk ikke så lett. Det er ikke mulig å koble deg fra ute i telefonsentralen i løpet av dagen. Og de aller fleste leverandører bruker jo Jara / Telenor Networks som leverandør og alt av oppsigelser må videreformidles til de som også har behandlingstid. Når det er sagt, så trenger de ikke 6 uker for å klare det, de hadde nok klart det på 2 uker, men for å være på den sikre siden så sier de litt mer. Vet ikke hva andre har erfart, men da jeg sa opp linjen min hos Telenor så tok det kun 3 dager før allt var over, jeg fikk tilsendt en lapp som jeg skulle klistre på pakken hvor modemet skulle og så var den saken ute av verden. Jeg hadde bestillt NGT og kjørte med Telenor til NGT var installert, noe som faktisk ble gjort på den datoen jeg fikk oppgitt Mvh svarteF Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke bestill bredbånd fra NextGenTel. Jeg har hatt bredbånd fra dem i snart 2 år, men med en eleding service. Når jeg bestilte den måtte jeg vente i over 7 måneder for å få levert ADSL. Prøvde å trekke meg når mange måneder hadde gått, men da krevde de å få betalt installsjonsprisen!!! Sist uke meldte jeg flytting til ny addresse. Det viser seg at mann må vente i hele 6 uker for det. Jeg vil si opp abbonementet, siden det er andre som kan levere før den tid. Men, da sier de på NxtGebTel at det er en oppsigelsestid på 6 uker. Bindingstiden min er over og jeg kan ikke se at jeg har undertegnet på et kontrakt som seir at det er en oppsigelsestid på 6 uker!!!! På den tid var selve flyttingen også gratis etter prislisten. Saken er at jeg tror ikke at de klarer å flytte abbonnemetet innen 6 uker er gått heller. Det er over timesvis lange ventetider på kunderservice. Nei. Dette er dårlige greier. IKKE BESTILL ADSL FRA NEXTGENTEL. På den tiden var det IKKE gratis flytting hos Next Gen Tel. At du ikke har lest igjennom kontrakten din er din egen feil. Tenk deg litt om. Dette er ikke en idell verden hvor det er dumt med krig og fred og sånn. Et firma må ha visse resriksjoner og vedtekter å forholde seg til også økonomisk. At det var gratis flytting for 2 år siden er bare sprøyt. For jeg har hatt NGT mye lenger enn deg. Og allerede flyttet 3 ganger. Vær nå en av de smarte her inne og ta det opp med den rette instansen.. Lenke til kommentar
Seph Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 ngt er jo rimelig, men det sies at det er de som har færrest ansatte av alle bredbåndsleverandørene sånn at de klarer de prisene de har. vet ikke om min info stemmer, men jeg vet at kundeservice på ngt tar lang tid, og de fleste som svarer deg i telefonen (etter ca 25 sanger ) er vanligvis lei av alle de andre som har ringt inn å klagd og bæret seg om at de suger så jævlig og ikke får til en dritt, så jeg prøver så godt jeg kan å være hyggelig når de endelig svarer, sånn at de har mere lyst til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Bergen2002 Skrevet 7. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) På den tiden var det IKKE gratis flytting hos Next Gen Tel. At du ikke har lest igjennom kontrakten din er din egen feil. Tenk deg litt om. Dette er ikke en idell verden hvor det er dumt med krig og fred og sånn. Et firma må ha visse resriksjoner og vedtekter å forholde seg til også økonomisk. At det var gratis flytting for 2 år siden er bare sprøyt. For jeg har hatt NGT mye lenger enn deg. Og allerede flyttet 3 ganger. Vær nå en av de smarte her inne og ta det opp med den rette instansen.. Er du bare så veldig opphengt i å forsvare et firma som gir blaffen i sine kunder, eller? Jeg mener ikke at de skal gjøre noe for meg GRATIS. Det at de opperere med priser og betingelser som de selv ikke kalrer å forholde seg til er et problem for kundene. Hva med å oppjustere litt på prisen og gir en bedre service, eller hva med å ta betalt for kundetelfonen? De lokker med priser og tilbud som de ikke kan holde. Det er dårlig planlegging eller rett og slett bevist lureri. Flytting var listet i pris listen uten noe pris. Jeg antar at det er rimelig å tror at det kan være gratis. Selvsagt vil jeg betale for det som det koster for flyttingen. Det er endel arbeid med det. Det som jeg reagere på er at hvorfor må mann betale for en tjenete når det ikke kan brukes. Hvis tiden var rimelig som for eks. 1-2 uker er det greit. Men, 6 uker??????????? Og ingen garanti for at det skal skje innen 6 uker heller? Retteinstans? Dette er et diskusjonsforum. Slutt å være så smart og komanderer folk. Mann uveksler ideer og erfaringer her. Hvis du ikke er fornøyd med det, så går til en rettere plass. Hvor lenge har du vært kunde hos ngt og hvor mye betalte du for din første flyttingen? Jeg bor i Bergen, ikke Sinsen i Oslo. Kanskje dere har bedre service der enn oss i Bergen, selv om NGT er et bergensfirma? Endret 7. mai 2004 av Bergen2002 Lenke til kommentar
veahøgger Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg bestilte ADSL hos Nextgentel i Mars. Etter 7 uker (og 3 installasjonsdatoer some ble forandret uten advarsel) fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet allikevel. Siden den 19. April har jeg kontaktet kundeservice 4 ganger via et kundeskjema men jeg har ikke en gang fått bekreftelse på at de har mottatt forespørslene. Gidder de ikke eller vill de ikke? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 God Kundebehandling koster penger - som "vi" må betale. I så måte synes jeg at NGT prioriterer riktig Samtidig skal jeg komme med en liten påstand : Hvis kundeservise "staben" økes fra 10 til 20 personer, så resulterer det ikke i noe merkbar forskjell i ventetid på telefonen. Resultatet blir dyrere linjer uten bedre service. Det er alt for mange hjelpesløse "ola dunk" som tar opp problemer, man enkelt kan finne ut av selv hvis man gidder. Bedre service = Flere som ringer = lengre telefonkø = dårligere service Jeg er meget fornøyd med det NGT leverer og - hvis jeg på liv å død må ha hjelp eller ordnet noe, Ja ! da får man smøre seg med noe tolmodighet, men det synes jeg er helt grei politikk, så lenge det holder prisene nede. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Prøv å fortell det til de som er over 50+ , eller de som jobber hjemme ifra. Ikke om det smalt i helvete om jeg ville ventet 1 time i telefon om jeg skal melde feil. NGT suger i Kundebehandling, og har heller ikke mulighet for callback. Skal man ha glade kunder i alle aldersgrupper og ikke bare 1337 gamers n00bs som ikke har annet å gjøre. ja da får dem pokker ta seg sammen å gjøre noe med kundeservice'n. Gi meg en uke på det kundesenteret og jeg skulle funnet mange faktorer som kunne hatt forbedrings potensialer. God service, gode velkomstpakker, riklig med informasjon, faq = lavere kø. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke om det smalt i helvete om jeg ville ventet 1 time i telefon om jeg skal melde feil. Da sender du en mail - enkelt og greit Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ikke om det smalt i helvete om jeg ville ventet 1 time i telefon om jeg skal melde feil. Da sender du en mail - enkelt og greit Skulle gjerne gjort det, men nå jobber jeg i et selskap som ikke yter slike tjenester og jeg hadde ikke gjort en slik jobb gratis. Men de kan jo ansette meg for en kort periode og dekke reiseutgiftene Jaja, er de int får de sende meg en PM Har laaaang sommerferie iår Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Jeg ringte faktisk NGTs kundeservice idag. Da jeg prøvde å oppgradere abnet mitt på web siden dems uten at det skjedde noe. Da jeg ringte var jeg nr 16 i køen. Venta vel sikkert i toppen 15 minutter og da jeg kom fram testet kundebehandlern linja og satt opp hastigheten mens vi pratet. Skjønner ikke hva alle syter over, 15 minutter er jo nesten ingenting, ring fra jobben! Nå koser jeg meg med 8mbit Endret 7. mai 2004 av prolixin Lenke til kommentar
reybr Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 hei reybr, Bra du sier det. Neste gang så skal jeg planlegge flyttingen etter det nextgentel's ventetider. Bra idé. (Mao høl i hodet). Men det er vel ikke sånn at du bråbestemmer deg og sier at du skal flytte i morgen? Jeg er forøvrig IKKE kunde hos NGT. Ikke jobber jeg der heller. Jeg synes bare at du har litt vel store krav til en ISP når du krever at det skal bli koblet ned på dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå