Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er DÅRLIG

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har de rutiner for flyttemeldinger, oppsigelser osv, men det du klager på er jo at du ikke kan si opp på dagen. For å få rutiner som dekker dette må de jo gjette seg til når du kommer til å si opp ettersom det faktisk tar tid å koble ned en ADSL linje. Det er IKKE gjordt på noen minutter. (De kan stenge linjen din på et par minutter, men ikke koble den ned) Derav min kommentar

Lenke til kommentar

Til Proxilin og reybr,

Proxilin skriver Si opp på dagen ? Tror du man bare kan leie en montør på dagen til for å fjerne den fysiske koblingen ? Telenor booker montører flere uker i forveien, så det er lang vente tid! Sier igjen litt om din uvitenhet.

Saken er at når en kunde vil si opp en abbonement av slik art som det en ADSL abbonement er, må mann kunne si opp på dagen. Hvor lang tid det tar for leverandøren å gjøre den fysiske utkoblingen skal ikke være enkelte kundens sak. Det de må gjøre er å stenge tilkoblingen (som de gjør når betalingene blir forsinket) og gjøre den fysiske jobben etterpå.

For eksempel, hvis mann vil skifte telefon abb. fra telenoe til Tele2 kan mann gjør det på dagen. Det er sikkert litt annerledes når det gjelder ADSL men det må være mulighet til at mann kan si opp på dagen og bestille hos en annen leverandør.

Det å ha så lang tid som oppsigelsestid er bare en måte å melke kundene og avgrense muligheten til å bytte leverandøren.

Nå ettersom jeg har fått lest disse innleggene og lært litt mer, har jeg bestemt meg for å klage denne praksisen til forbruksrådet og til tele- og posttilsynet. Dette må ikke ADSL leverandørene kunne fortsetter med.

Om min uvitenhet og kunnskaper har jeg kommentarer til, da det er ikke diskusjonstemet her.

Endret av Bergen2002
Lenke til kommentar

Må jo bare si at NGT har en laber responstid på kundeservice, men når man først kommer igjennom er det god service... Og med tanke på flytting og installering er det ofte at det ike er NGT sin feil. Bravida er de eneste som har tilgang til sentralene, og bruker en evighet på å koble opp alle andre enn sine egne kunder. Det er i hvert fall min erfaring gjennom to installasjoner. Begge ganger gikk det flere uker og mange purringer til Bravida forde de ikke fikk fingeren ut.

Lenke til kommentar
Må jo bare si at NGT har en laber responstid på kundeservice, men når man først kommer igjennom er det god service... Og med tanke på flytting og installering er det ofte at det ike er NGT sin feil. Bravida er de eneste som har tilgang til sentralene, og bruker en evighet på å koble opp alle andre enn sine egne kunder. Det er i hvert fall min erfaring gjennom to installasjoner. Begge ganger gikk det flere uker og mange purringer til Bravida forde de ikke fikk fingeren ut.

Ja. Telenor setter vel flaskehalser til andre leverandører. Noe må gjøres annerledes enn det er i dag. Siden de har monopol på ledninger så kanskje må det noe statlige kontroll inn, slik at konkuransen kan styrkes, og forbrukere får et bedre tilbud.

Lenke til kommentar

Bravida er jo en av entrepenørene til Telenor da og er et eget selskap selvom telenor eier mye i det. Tviler på at de bruker lenger tid på andre ISPer enn telenor. Da telenor pusher på entrepenørene sine og vil ha best mulig statistikk uansett hvem som er ISP.

Lenke til kommentar

En ting er lese/skrive vansker. En annen ting er å ikke gidde å formulere det man rabler ned på forum..

Endret av prolixin
Lenke til kommentar
Til Proxilin og reybr,

Proxilin skriver Si opp på dagen ? Tror du man bare kan leie en montør på dagen til for å fjerne den fysiske koblingen ? Telenor booker montører flere uker i forveien, så det er lang vente tid! Sier igjen litt om din uvitenhet.

Saken er at når en kunde vil si opp en abbonement av slik art som det en ADSL abbonement er, må mann kunne si opp på dagen. Hvor lang tid det tar for leverandøren å gjøre den fysiske utkoblingen skal ikke være enkelte kundens sak. Det de må gjøre er å stenge tilkoblingen (som de gjør når betalingene blir forsinket) og gjøre den fysiske jobben etterpå.

For eksempel, hvis mann vil skifte telefon abb. fra telenoe til Tele2 kan mann gjør det på dagen. Det er sikkert litt annerledes når det gjelder ADSL men det må være mulighet til at mann kan si opp på dagen og bestille hos en annen leverandør.

Det å ha så lang tid som oppsigelsestid er bare en måte å melke kundene og avgrense muligheten til å bytte leverandøren.

Nå ettersom jeg har fått lest disse innleggene og lært litt mer, har jeg bestemt meg for å klage denne praksisen til forbruksrådet og til tele- og posttilsynet. Dette må ikke ADSL leverandørene kunne fortsetter med.

Om min uvitenhet og kunnskaper har jeg kommentarer til, da det er ikke diskusjonstemet her.

Det er nok litt annerledes når det gjelder telefoner ja, da jeg tror man bare behøver å route om dette i telefon sentralen.

Når det gjelder xDSL så har mange ISPer egne DSLAMer slik at kobling må fysisk flyttes/eller stenges.

Jeg kjennner ikke rettningslinjene til Telenor, men jeg regner med at kobling må fysisk være borte for at telenor anser linjeleien som avsluttet.

Lenke til kommentar
må bare si jeg er meget fornøyd med NGT alltid stabil linje

ingen problem med ventetid for support ,ringt dem ca 3-4 ganger på 2år

nei bare lovord om NGT her .. stå på :green::green::green:

Jeg opplever det samme. Har ikke hatt noen problemer med dem i det hele tatt, kjappe på tilbakemeldinger, og du får mer enn du betaler for.

Jeg skulle hatt den kjipeste linjen, på itavisen får jeg 1187kb/s hver gang.. :)

Lenke til kommentar

---

Det er nok stor forskjell på xDSL og telefoni.

Men ettersom ISPene faktisk MÅ BETALE for linjen så lenge den er oppe, så sier det seg egentlig selv at de må få dekt inn dette beløpet på en eller annen måte. Da blir det enten gjennom høyere priser eller at det er oppsigelsestid på abonnementet. Jeg vil absolutt foretrekke en oppsigelsestid her

Lenke til kommentar

Bergen2002, gratulerer med prisen som ukas mest saklige, personvennlige og hyggelige mann...

Du er den som kommer med personangrep i denen tråden. Og du trenger da ikke å bruke store rød bokstaver for at vi skal kunne lese det du skriver.

Og det med å si opp på dagen er VÅS. Så du synes at din ISP (her NextGenTel) skal måtte betale leie i opptil 6 uker før du blir koblet av, mens du skal kunne slippe på dagen? Det blir fei, de skal trossalt tjene penger, og har ikke gått i overskudd før forrige kvartal om jeg husker riktig.Dette står under Vilkår på http://www.ngt.no

8.1 Kunder uten fastprisavtale

Kunder uten fastprisavtale kan bringe abonnementene til opphør med virkning fra 6 uker etter at melding om oppsigelse har kommet frem til NextGenTel.

8.2 Kunder med fastprisavtale

8.2.1 Oppsigelse i fastprisperioden

Dersom en kunde ønsker å si opp en ett- eller to-års avtale i fastprisperioden, løses kunden fra kontrakten 6 uker etter at NextGenTel har mottatt oppsigelse. Kunden må da i henhold til faktura fra NextGenTel betale til NextGenTel et beløp tilsvarende den rabatt i abonnementsavgift og etableringsavgift kunden har oppebåret ved å abonnere i forhold til løpende pris, i perioden fra avtale om fastpris ble inngått, gjeldende fra tilknytningstidspunktet, til kunden løses fra kontrakten. I det tilfelle hvor en to-års kontrakt sies opp mindre enn 6 uker før ett år etter tilknytningstidspunktet er omme, vil kunden bli fakturert tilsvarende den rabatt i abonnementsavgift kunden har oppebåret ved å abonnere i forhold til en ett-års kontrakt, i perioden fra tilknytningspunktet og til kunden løses fra kontrakten.

Vil du tro at de utelater et så viktig punkt i kontrakten? Neppe

Lenke til kommentar

De som hittil har drevet med personangrep her nå i tråden vil bli advart. Har dre fått noen ufine PMs så er det bare å gi beskjed til meg om dette i PM og ta vare på PMen til vi har sjekket den. Nå hold dere til topic, hva enn den er :)

Lenke til kommentar

At folk ikke skjønner poenget her.

Hva det koster for NGT er skal ikke være kundenes annligende. Vi betaler for en tjeneste. De må justere sine priser etter hva det koster for dem å levere. Det kalles business på godt norsk. Det er også big business å ha for få ansatte og levere en dårligere produkt (kundeservice er en del av produktet).

Det kan umulig koste alt det vi betale i månedspris for å leie en linje, eller? :no: Hva med å ha et oppsigelsesgebyr som tilsvare det de ha i leie, istedenfor å forvente at kunden må betale fullpris, eller slipper det hele og annsette flere folk. Hvis telenor ikke klarer å fysisk koble ut linjen, så må de ta regningen. Det skal ikke berøre NGT's kunder.

De har endeløs kø på kundeservice også på grunn av sin uproffesjonelle holdning og manglende informasjon. Nå etter at jeg har flyttet sender de meg en mail som sier at jeg må konfigurere ruteren, og det må gjøres mens mann fremdeles er i gamle addressen!!!! Nå blir det endel ringing og venting. Hvis de gir riktig info så slippe de å sitte å svare på hvordan ting skal rettes opp. Den måten det blir gjort ting på NGT skaper de mere arbeid for seg selv.

Lenke til kommentar
Det kan umulig koste alt det vi betale i månedspris for å leie en linje, eller? :no: Hva med å ha et oppsigelsesgebyr som tilsvare det de ha i leie, istedenfor å forvente at kunden må betale fullpris, eller slipper det hele og annsette flere folk. Hvis telenor ikke klarer å fysisk koble ut linjen, så må de ta regningen. Det skal ikke berøre NGT's kunder.

Hva med å planlegge litt frem i tid og slippe å betale noenting for oppsigelsen :hmm: Oppsigelsestiden din står i kontrakten du har med NGT

Og når det gjelder prisene på ADSL her i landet er ikke det så lukurativt som du vil ha det til. Jeg fant ikke prislisten til Telenor Networks for øyeblikket, men denne nyheten hos Jara gir ihvertfall en liten indikasjon på hva som må betales for en ADSL linje. I tillegg så koster det jo å holde kundeservicen åpen, samme hvor dårlig den er.

Som jeg skrev over, så tar det ca et år før en ADSL kunde er lønnsom for en ADSL leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...