Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er DÅRLIG

Anbefalte innlegg

NGT gjør bare jobben sin, tjene penger, som alle oss andre innkludert Tiscali, Telenor, Bluecom osv..

Selskapet kan jo ikke levere linjer uten å tjene penger.. Ps. synes ikke det er så dårlig med 6 uker, når Tiscali har 3 mnd. og Telenor har 2mnd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hva folkene hos NGT egentlig gjør på. De registerer en bestilling og så hva? Etter hva jeg har forstått er alt de trenger å gjøre er å sende saken videre til telenor. De burde da kunne hatt en avtale med telenor på behandlingstid, så kunne NGT gitt tilbakemelding på hvor lang ventetiden vil bli. JEG VIL HA INTERNETTLINJEN MIN!

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk uenig i at 6 ukers oppsigelse er greit. Det ville vært enkelt og greit for leverandørene å akseptere oppsigelse på dagen.

Det er faktisk ikke så lett. Det er ikke mulig å koble deg fra ute i telefonsentralen i løpet av dagen. Og de aller fleste leverandører bruker jo Jara / Telenor Networks som leverandør og alt av oppsigelser må videreformidles til de som også har behandlingstid.

Når det er sagt, så trenger de ikke 6 uker for å klare det, de hadde nok klart det på 2 uker, men for å være på den sikre siden så sier de litt mer.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om andre. Bra dere sier det om Tiscali. fordi jeg hadde tenkt å bytte til dem. Telenor har jeg ikke tenkt å bytte til. Tross alt NTG er mye bedre enn dem.

Dette viser jo omtrent hvor seriøs du er også. Du mener at NGT tross alt er bedre enn Telenor. Hvor får du dette fra?

Jeg har selv NGT hjemme, og er storfornøyd med det, og har hatt det de siste fire årene. Kommer alltid til å bruke NGT så langt jeg kan, men etter at telenor fjerna nedlastingsgrensa så er det vel egentlig ikke noen grunn til å velge NGT foran telenor? Prisene er vel stort sett det samme, og mange mener pingen er bedre på telenor linjer enn på NGT linjer... Mulig det finnes andre grunner som jeg ikke er klar over, føl deg gjerne kallet til å oppklare min uvitenhet!

Lenke til kommentar

Det er ikke bare NGT som somler. Det tok meg 3 måneder før jeg fikk ADSL gjennom Telenor.

Skyldte på at de hadde fått mange nye abonnenter ifm med en julekampanje...

Men jeg bestilite i god tid før jul.

Når jeg endelig fikk installatøren, og alt skulle fungere, virket det ikke likevel.

Det tok da over 2 uker før de greide å fikse feilen. Telenor overskrider alltid tidsfristene man får!

Har i ettertid hatt MYE tull med linjen. Hadde aldri problemer med NGT. Opplevde aldri noe problem, og er ganske lei Telenor. I tillegg har de dårligere overføringshastigheter på abonnementene sine!...

Hadde det ikke vært for at jobben betaler for abonnementet, hadde jeg byttet tilbake tvert!!

Lenke til kommentar

Argh! Hvor mange ganger skal vi være igjennom den samme mølja her ?!? Er som visse folk lever i et vakuum.

Det er ikke Nextgentel som leier entrepenørene! Det er Telenor som eier kobberet i Norge og telenor booker disse entrepenørene til å gjøre vedlikehold på nettet.

Når f.eks Nextgentel mottar en bestilling på ADSL så går dette videre til jara som må planlegge arbeide, sjekke linjeføring osv, booker entrepenørene osv. Dette er Telenor! ikke Nextgentel ? Ok ? Skjønner dere dette nå ?

Altså en bestilling må igjennom mange ledd før den gjennomført. At dette tar lang tid er ikke alltid ISPen sin feil.

Lenke til kommentar

Nå må jeg komme med en litt syrlig melding til Carnifex:

Du har ikke peiling på hva du snakker om. "Har sett systemet fra innsiden". Yeah right!

Når det gjelder flytting på under en uke så er dette innprisene leverandørene må betale Telenor Networks/Jara for ekspressleveranser:

Operatøraksess : 3500,-(Nextgentel, Catch)

Whole Sale(Alle som videreselger Jaras xDSL-produkter): 5000,-

Det er derfor ikke urimelig av Nextgentel å ta 3500,- til deg som privatbruker da Nextgentel selv må betale prisen eks. mva,. Er imidlertid litt usikker på om du skjønner hva eks. mva priser vil si.

Lenke til kommentar
Nå må jeg komme med en litt syrlig melding til Carnifex:

Du har ikke peiling på hva du snakker om. "Har sett systemet fra innsiden". Yeah right!

Når det gjelder flytting på under en uke så er dette innprisene leverandørene må betale Telenor Networks/Jara for ekspressleveranser:

Operatøraksess :  3500,-(Nextgentel, Catch)

Whole Sale(Alle som videreselger Jaras xDSL-produkter): 5000,-

Det er derfor ikke urimelig av Nextgentel å ta 3500,- til deg som privatbruker da Nextgentel selv må betale prisen eks. mva,. Er imidlertid litt usikker på om du skjønner hva eks. mva priser vil si.

Det betyr veldig lite for meg hva du tror. Faktum er at du misforstår meg. Jeg snakker ikke om ekspressleveranser eller noe i den duren. Jeg kritiserer heller ikke utelukkende NGT som leverandør. Jeg vet at networks har verdens verste logistikksystem og at de er komplett ueffektive til å få utført noe som helst. Etter eget utsagn sitter de på restene etter televerket systemet og sliter med rutiner som er preget av stor og tung saksgang på den minste ting.

MEN.. og dette er mitt poeng: Dersom du som kunde ønsker å bytte leverandør, så SKAL du etter mitt syn få lov til å få koblet ned linjen og slutte å betale på kort tid. Hvor lenge etter dette arbeid foregår utenom er meg knekkende likegyldig. Jeg er drittlei av den elendige kundebehandlingen denne bransjen har og den arrogante ovenfra ned holdningen de har. Så snakker du om ekspresspriser på flytting. Herregud mann, under en uke og 6 uker er utrolig stor forskjell. Jeg kunne faktisk levd med 2-4 uker på flytting. Det jeg ikke kan leve med er å betale for en tjeneste jeg faktisk ikke har, noe jeg følte skjedde altfor ofte som NGT kunde. Når jeg i tillegg møtes av kundebehandling som er helt hinsides all fornuft så jeg ingen grunn til å fortsette som kunde.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

er det rart Nextgentel har treige leverings tider, er mye bedre nå enn før, fordi at i fjor, når jeg fikk NGT, så var det ganske nytt, vel ikke så erfarene på markedet ihvertfall, og plutselig fikk de så sinnsykt mange bestillinger, så de tjener jo masse penger, men det er vansklig og betjene så mange personer samtidig, store selskaper, lange køer!

Selv om kundeservicen dems tar lang tid, så prøv å se det fra et annet perspektiv, kundebehandlerene som sitter der, drunket i arbeid, og alikevell er de kjempe hyggelige mot en hver. Så hold en snill tone! det er ikke dems feil!

Lenke til kommentar

Det største problemet, som jeg ser det... er at de fleste av oss ikke har noe bedre alternativ enn NGT.

Hva skulle jeg ellers hatt? Telenor adsl hvor jeg får 1/3 så god uthastighet ved litt dårligere innhastighet og høyere pris? Synes ikke det er noe alternativ.

Men jeg er fullstendig enig i at NGT burde skjerpet kundeservicen sin og fått fortgang i byråkratiet. Om det så er telenor / bravida sin feil at ting tar tid, så burde de kreve mer fra dem, eller ta saken i egne hender.

Lenke til kommentar

]Vel, uansett hva vi brukere krangler om her så er konklusjonen:

1) NextGenTel har ELENDIG kundebehandling og informasjon

2) De tar seg betalt for linjer som ikke brukes - når de ikke har gode nok avtaler med underleverandører og må bruke så lang tid, så må de i hvert fall gå med på å gi kunden betalingsfri i den tiden.

3) Å kreve 6 ukers oppsigelsestid er bare tull. Må være mulig å si opp på dagen. (hva hvis tjenesten er dårlig og du vil angre- gjelder ikke angre retten her).

4)De må annsette flere folk, og Telenor må få en refs fra konkuransetilsynet eller tele og post tilsynet slik at de ikke sette flaskehalser på andre adsl levelandører.

5) Når de kan levere på halve tiden til nye kunder som fort bli gamle kunder, etter at de har bestilt sine abbonementet, så får vil alle sammen etter hvert samme behandlingen. Derfor, til alle som vil ha ADSL: IKKE BESTILL FRA NEXTGENTEL.

Lenke til kommentar
]Vel, uansett hva vi brukere krangler om her så er konklusjonen:

Kanskje en litt mer ydmyk og respektfull holdning ovenfor dine meddebattanter kunne gjort seg? Det er tross alt ikke du som har patent på sannheten.

PS: godt at skriftstørrelse kodene dine ikke funket ihvertfall..

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

trådstarter snakker om en kontrakt han ikke har underskrevet, det du godtok under bestilling kan regnes som en kontrakt, det som står der gjelder...

jeg har også kun positiver erfaringer med NGT.

de har sa 6 min ventetid på support(i følge deres hjemmeside)

at det tar 6 uker å si opp adsl må jo være ok, du har jo skrevet under på at du skal ha det i 1 eller 2 år, er det løpende, så er det vel ikke 6 uker(?)

NGT gjør det beste de kan, det er Telenor som må skjerpe seg.

det med support er jo ok, de kan jo ansette 30 folk til, og få en ventetid på 0 sec, men det betyr at de må ut med 30 lønninger til, som kundene må betale, og da må prisene opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...