RAPTORR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) har dere sett på nettavisen http://www.digi.no/php/art.php?id=103152 jeg gleder meg jeg skal i hvert fall ha adsl++ til firstmile selv om jeg har kritesert dem litt og rost dem lit så har dem en fantastisk suport forhold til mange andre ok priser sorry for skrive feil Endret 26. april 2004 av RAPTORR Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Mja. Fiber med 100Mbit ser nå jeg på som det neste skrittet da. Å stoppe innom 50Mbit på veien er bare melking:/ Men seff - bedre med 50Mbit enn 1.6 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 htil firstmile selv om jeg har kritesert dem litt og rost dem lit så har dem en fantastisk suport forhold til mange andre ok priser Jeg fant dette mer interesant: Firstmile var tidligere kjent som en tjeneste under ZyXEL. 1. januar ble den skilt ut som eget selskap, og er finansiert av det taiwanske selskapet Sealand Invest. Og med dette regner jeg med at distriktsprofilen til firstmile blir nedtonet, selv om jeg fortsatt håper på at de kanskje står for det de har skrevet på websiden sin. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 jeg er storfornøyd med 48 mbt en det jeg har idag på 6500kbt Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) ja det må man passe seg for det mange isp som lover ting og det skjer ingnen ting jeg har vert kunde hos firstmile nesten 2 år ca dem har pratet om at vdsl+ pluss skule komme får 1år siden og det kom ikke dem jeg hadde pratet med på firstmile og det var snak om bundling av shdsl og det ble ikke noe av og det ble snak om så som ngt har qudro det ble ikke noe av så man må passe seg mer har dem gått ut til pressen selv så her er det lit mere seiøst? Endret 26. april 2004 av RAPTORR Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er et steg i riktig retning. Håper dette setter litt fart på utviklingen hos de andre isp'ene her til lands. Lurer på om adsl2 kan tilbys på kobberlinjene som er spredt rundt i Norge? Eller må ispene bygge ut fibernettverk? Og hva blir eventuelt hastighet ved forskjellige linjelengder? er det noen som har en greit oversikt over dette? Leste at Firstmile, kommer til å tilby en pakkeløsning med tv, bredbånd og ip telefon. Dette tror jeg er mer akuelt enn ren bredbåndslinje. Dette er framtiden vil jeg tippe. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Lurer på om adsl2 kan tilbys på kobberlinjene som er spredt rundt i Norge? Eller må ispene bygge ut fibernettverk? ADSL2 leveres på vanlige telefonlinjer, dog så må man jo ha fiber frem til sentralen eller hvor man har plassert DSLAM-ene sine. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 kobber linja som valnig adsl med bedre teknologi Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Mja. Fiber med 100Mbit ser nå jeg på som det neste skrittet da. Å stoppe innom 50Mbit på veien er bare melking:/ Men seff - bedre med 50Mbit enn 1.6 Og investeringen for å ta i bruk ADSL2/ADSL2+/ADSL2++ på en kobberlinje som allerede ligger der er nesten null i forhold til å trekke en fiber inn i hver eneste hjem. Så om du ikke flytter til et bolig område som er ganske nytt og noen var smart nok til å legge inn fiber under oppføring av byggninger kan du nok se i bort fra å få FTTH på en god stund. FTTC er en større mulighet, men krever da et boretslag eller lignende for å kunne tjene inn kostnaden. Endret 26. april 2004 av JPedro Lenke til kommentar
Eonix Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hmm Telenor kommer til å torpedere den lansering så sinnsykt. Mark my words! Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hmm Telenor kommer til å torpedere den lansering så sinnsykt. Mark my words! FM har sitt eget fibernett som er uavhenging av Telenor. Kanskje de må få godkjennelse å benytte seg av den nye standarden, men Telenor kan ikke forhindre denne prosessen, siden det er lover og regler som må følges til punkt og prikke. Eneste som kan medføre en forsinkelse er at FM, ikke klarer å bygge og klargjøre produktet til angitt tid, og dermed blir produktet forsinket. Men godkjennelsen fra Telenor skal ikke være noe problem i dette tilfelle. Lenke til kommentar
tarpoon Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det står ingenting om ADSL2 på hjemmeside til firstmile. Ikke noen nyhetsoppdateringer siden Januar heller... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Noen Oslo-kunder av firstmile som vil ringe, eller sende mail og sjekke? *glede seg, bor i oslo* en ting jeg lurer på, hvor mye har avstanden til sentralen å si her? Noen som har spesifikasjonene på det? Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 (endret) det samma som det er på vanlig adsl jeg er ike 100% sikker men det var det dem sa til meg i tlf og dem bekrefta det og Endret 26. april 2004 av RAPTORR Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 hadde engang en link til en side som omhandlet DSL teknologi, noen som har en slik link? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det stod ingenting om uthastigheten til ADSL2++, kun at du kunne få opptil 48 mb/s i nedhastighet. Uthastigheten er den som er for dårlig her til lands. Tar forsåvidt det hele med en klype salt. Litt merkelig av FM å begynne å snakke om å lansere et nytt produkt, når de ikke engang har klart å få opp nettet i Nes kommune til å fungere. En kamerat av meg har 2mbit linje, og har enda ikke hat mer enn 400kb. Synes de burde prioritere de kundene de allerede har. -z00l- Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 en 2 mbit linje skal ikke gi mer enn 256 kb/s i download hastighet. Lenke til kommentar
PureTamil Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Denne formen for billig PR tar jeg med en stor pose NaCl. Show me your money sier nå jeg Lenke til kommentar
iCar Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg skrev en inlegg om ADSL2 for noen uker siden, der de stod Telenor skulle begynne med d fra sommer av. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=228712&hl= Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Hmm Telenor kommer til å torpedere den lansering så sinnsykt. Mark my words! Ikke så lenge Firstmile får godkjent utstyret sitt i henhold til Telenor sine OA spesifikasjoner. Spesifikasjonene dekker allerede idag ADSL2 og ADSL2+ Endret 26. april 2004 av JPedro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå