356speedster Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er lei av store klumpete datamaskiner, og savner små hovedkort med støtte for AMD og Intel prosessorer. Jeg ønsker meg hovedkort på størrelse med Mini-ITX/Nano-ITX som støtter AMD og Intel prosessorer. Jeg tror det er et marked for slike produkter, men hovedkortprodusentene har tydligvis ikke skjønt dette ennå. NB! denne pollen gjelder ikke "barebones" men små hovedkort for selvbygging. Kunne du tenkt deg et Mini-ITX hovedkort for A64 eller P4 ? Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Ja, det hadde vært knall. For oss som driver med Distributed Computing hadde det vært ganske så plassbesparende med HK som ikke er så store. Ikke trenger jeg all den funksjonalitet som er på ett vanlig HK heller. Og ett mini-ITX HK basert på VIA sine CPU'er er helt uaktuellt da ytelsen på disse er helt i bånn. Sceptic Endret 26. april 2004 av Sceptic Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 ja eg har leita etter noko slikt ei stund også... det er ikkje nok med via sine 1GHz cpuer tykkje eg... då er me tre da. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Det finnes pr. dato mini-itx for P4. Sjekk http://www.mini-itx.com , http://www.epiacenter.com http://forums.sudhian.com/ Endret 26. april 2004 av hjalmar Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Ja, det hadde vært supert med m/n-itx for AMD og Intel-prosessorer. Hadde vært så konge med mini-itx for Athlon 64... *sikle* Lenke til kommentar
opticus Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) dette finnes da allerede? EDIT: via mini-itx for p4 Endret 26. april 2004 av opticus Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hørt om Shuttle PC-er?! Lest første post?... Forøvrig er det som sagt Mini-itx kort for P4, men ikke for Athlon64 enda. Noe som sikkert heller ikke kommer. Men skulle ønske meg det uansett Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det store problemet er at denne forfaktoren vel ikke er standarisert enda. Dette fører til færre produsenter, høyerepris og lavere tilgjenglighet. Konseptet derimot er jo genialt. dr_k Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg vil ha Mini-ITX med Pentium M. Har sett det på utenlandske sider, men hadde vært knall om noen norske webshopper hadde tatt det inn. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Vent litt til BTX kommer mer på banen. Da blir det lettere for hk og kab produsentene å kunne lage noe slikt. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Leter litt rundt...mener at jeg har sett at noen skal lansere et mini-itx hovedkort med mulighet for Intel mobile-M cpu... men finner ikke adressa drev nemlig å titta på denne om fredagen Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Er det denne du leter etter? Det som er med COMMELL og f.eks Advantech er at prisene på produktene deres er skyhøye, ergo så er det uaktuellt å handle fra disse. Jeg vet også at DANBIT selger slikt, men de selger bare til bedrifter (også svindyrt). Sceptic Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Fant litt informasjon om BTX form faktoren. Det ser ut som picoBTX blir litt større enn en mini-ITX. Jo mindre, jo bedre sier nå jeg! Jeg må nok melde meg på listen over de som vil ha A-64 på mini-ITX Sceptic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå