Steinbitglis Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 <table><tr height ="470" valign="top" align="center"><td class="ekstra" > <span id="menyskrift"><p><a class="peker" href="Index.html">Hoveside</a><br><a class="peker" href="Lenker.html">Lenker</a><br> <a class="peker" href="Ommeg.html">Om meg</a><br><a class="peker" href="download.html">Nedlastinger</a></p></span> </td></tr></table> Grunnen til at jeg la inn span er at denne "cella" ikke skulle bli smalere når viduet ble mindre. Prøvde å sette td { width:120px }, men det satt bare en maksimal bredde, ikke absolutt bredde. Dette virker helt fint i IE, men i Opera virker ikke innstillingene for a.peker:hover Har også prøvd det samme med div i stedet for span, men det funket ikke i det hele tatt i Opera. Noen som kan fortelle hva som skjer? Skal legge ut css-oppsettet når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hva med <td width="xx" nowrap> Vet ikke om det funker i celler jeg..? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 prøvde du overflow: hidden? i td {} Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Bytt ut span med div. Span er et inline-element, og inline-element kan ikke inneholde blokk-element, som p er. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kan man ikke bare bruke display:block; da? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kan man ikke bare bruke display:block; da? Nei, det blir ikke semantisk korrekt. Lenke til kommentar
Steinbitglis Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 nowrap funket som det skal (bredden ble låst) , men ikke overflow:hidden har ikke kjenskap til overflow, men for meg gjorde den ingenting Av en eller annen grunn virket div også som det skal nå, var sikkert en skrivefeil et sted. Hakke helt peiling på in-line og blokker heller, men det er vel noe en må lære seg selv? Er lov å forklare hvis man vil. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå