Gå til innhold

Kan S-ata hovedkort bruke vanlig ata


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet har alle S-ATA hovedkort også minst en P-ATA kontroller.

 

Men du kan ikke koble P-ATA harddisker til S-ATA kontrolleren.

 

Edit:

Selvfølgelig finnes det adaptere til dette. Jeg tenkte litt feil, det jeg mente å si er at du ikke kan koble S-ATA harddisk til P-ATA kontroller. :blush:

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Dette spørsmålet kan tolkes på to måter.

 

1. Du vil ha en patadisk på et hovedkort som er sata.

 

Alle kort med s-ata-kontakter i dag har også p-ata kontakter, og da bruker du selvsagt vanlige p-ata-kabler.

 

2. Du vil koble en patadisk på en satakontakt.

 

Dette er mulig med en adapter.

 

Skulle lage link til en slik adapter, men får ikke opp noen webshops akkurat nå. Du får lete selv.

Endret av aschj
Lenke til kommentar
Dette spørsmålet kan tolkes på to måter.

 

1. Du vil ha en patadisk på et hovedkort som er sata.

 

Alle kort med s-ata-kontakter i dag har også p-ata kontakter, og da bruker du selvsagt vanlige p-ata-kabler.

 

2. Du vil koble en patadisk på en satakontakt.

 

Dette er mulig med en adapter.

 

Skulle lage link til en slik adapter, men får ikke opp noen webshops akkurat nå. Du får lete selv.

Ok, jeg har et KT-600 hk s-ata. Alt har gått til helvete med satadisken min så planen var å handle en liten 40 gb disk jeg kunne bruke kun til XP. Jeg kommer ikke inn i XP nå, maskinen booter og kommer til loadebildet og der blir den ståenede. Prøver jeg å overskride windowsmappa med en ny installasjon må den kjøre chkdsk, denne stopper alltid på 25 % eller på trinn 2.

 

Hvis jeg prøver å slette hele windowsmappa gjennom dos er meldingen at jeg ikke har tilgang til alle filer, Jeg er 100% admin, men tydeligvis finnes det vikitge filer i XP som uansett ikke kan slettes.

 

Eneste måten jeg kan fikse dette på er å komme inn på XP og gjøre det derfra. Tror grunnen til at den ikke kommmer forbi loadebildet er en feil eller korrupt fil i windows--------softwaremappa. har prøvd gjennom dos og kopiere alle mappene på nytt, uten at det virket.

 

Du tenker riktig.......jeg NEKTER å formattere :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...