Feyd Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hei Opplever noe pussig med når jeg kjører 3D applikasjoner/spill. Vet faktisk ikke når problemene begynnte, men nå krasjer PCen hver gang jeg starter opp spill som; Anarchy Online, Battlefield:1942, Halo og program som 3Dmark2001. Har forsøkt følgende dirvere etter avinstallering og bruk DriverCleaner 2.2 -Omega (3,9-3,10- 4,2 og 4,4) -Catalyst (3,10 og 4,4) Det som skjer er at bilde låser seg etter ca 1/2 sek visning av "in game" bilde. Deretter blinker "Video Mode Not supported" på skjermen (Det er ikke instillinger som ikke passer skjerm, har kjørt 1024*768 på alt). Etter 2-3 min kommer jeg tilbake til desktop og VPU recover har blitt koblet inn, men vil ikke fungere skikkelig før etter restart. Vet ikke om det har noe for seg, men DirectX testene fikk helt fint, men det er vel software. Trodde jeg fant problemet i går kveld, da Norton Anti Virus hadde kjørt samtidig med alle installasjonene, men problemet er der fortsatt. Noen som har noen råd? Håper beskrivelsen er god nok. Feyd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Har hatt samme problemet selv, spesielt etter oppdatering av drivere til chipset eller til skjermkort. Jeg reinstallerte DirectX, og problemene forsvant. Også hos meg gikk DirectX-testene fint før jeg reinstallerte. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 OK, da tar jeg enda en oppdatering av både drivere og DirectX i samme slengen og håper det fikser det. Har prøvd en reinstallering av DirectX, men den ble etterfulgt av korrupt driver installasjon. Feyd Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 (endret) Problem solved. Vifta på det 4 mnd gamle skjermkortet er ødelagt. Klarer nesten ikke å få den til å rotere en gang. Ny vifte, VGA silencer er bestilt. Feyd Endret 28. april 2004 av Feyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå