Gå til innhold

Swiftech, Alpha eller NoiseControl???

elysium

Anbefalte innlegg

Hvilket av disse hsf'ene anbefaler folket her på forumet? For øyeblikket kjører jeg en alu ribbe med 60mm coolermaster på 53C full load. Hadde tenkt å overklokke litt; så hva anbefaler dere?

Swiftech MC462B

Papst 80*80mm 79m3/time

Rheostat

879kr

Alpha PAL 8045

Papst 80*80mm 79m3/time

Rheostat

654kr

Noise Control "Silent Viking"

Rheostat

Papst 80*80mm 79m3/time

503kr

Denne kan bli enda billigere hvis jeg får kjøpt den uten vifte.

Noise Control "Silverado"

676kr

Thermeltake Volcano 7+

358kr

Skal selvfølgelig ha med ASIII med detta. Hvilke system anbefaler dere?

System

AMD Tbird 1200 (266mhz bus)

Abit kt7a

Apacer 2*128mb sd ram pc 133

Alle råd er veldig velkomne!

Elysium

[ Denne Melding var redigert av: elysium på 2002-04-04 21:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for Swiftech'en.. Har den selv. Har en XP1700+ som er overklokka til 1683MHz. Ligger på 39 grader på full load med 2 kabinettvifter (80mm).

Men den 79m3 i timen bråker en del. (ikke verre enn at jeg fint klarer å leve med det men har fått klager fra kamerater..)

Jeg ville IKKE kjøpt Silent Viking med Papst vifta. Det jeg var mest fornødd med på min var den ekstremt bra vifta. Ribba er vel egentli ikke så verst heller men mildt sagt elendi feste på den.

Kan prøve en kombinasjon av Swiftech-blokka og Silent Viking-vifta viss det er muli (det skal jeg snart gjøre).

MSI K7T266 PRO2-RU :grin:

XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) m/Swiftech MCX462B :grin:

ATI Radeon 8500 litt klokka.. :grin:

256MB TwinMOS PC2100 CL2 (306MHz DDR) :grin:

WD 100GB 8MB cache :grin:

16x dvd, 16x brenner :grin:

Chieftec Dragon Big Tower :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-04-04 22:40 ]

Lenke til kommentar

Har swiftech'n!! rocker vildt... men jeg anbefaler Rheostat fra microplex(hvilken Ohm kan du lese på sidene)... med denne kan du justere selv rpm på papst vifta. Selv går papst'n på lavt rpm, men når jeg spiller cs for eks. guffer jeg opp! :smile:

Det er sant at denne kombinasjonen av ribbe, vifte og rheostat koster flesk! men d finnes ikke sidestykke!

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de over, og anbefale Swiftech. Vil dog foreslå ei Delta vifte på den og en Rheostat. Delta på full guffe bråker ganske mye, men kjøler også overraskende bra. Setter du den ned til 10 eller 7 volt får du en mer akseptabel støy, og fortsatt bedre kjøling enn med 80mm Papst.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe:

1. Borrer hull i kabinettet over prosessoren

2. Monterer en funnel over kjøleren, som går ut til hullet jeg borret i kabinettet

3. Monterer en 120mm vifte fra Papst i enden av funnelen.

4. Monterer to vifter til i kabinettet for å (forhåpentligvis) få positivt trykk

Vil dette ha noe for seg. Det blir 80kr dyrere, 7db høyere (++ siden denne er utenpå kabinettet) og noe utrolig med ekstra CFM. Det jeg lurer på er om det vil ha noen stor effekt. Med to andre vifter sugende luft inn vil det vel kanskje fungere, jeg vil gå lavere case temp, men vil jeg få lavere cpu temp??

Litt sykt prosjekt kanskje, men milelangt fra de verste, og hvis det fungerer ville det jo ikke vært helt korka heller...

SVAR!!!

elysium

[ Denne Melding var redigert av: elysium på 2002-04-08 18:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...