Multiplex Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvor mange ganger har man ikke sett en film på TV og ment at en kunne laget den bedre, eller hatt et brennende ønske til selv å spille en rolle? Produsentene bak Rise to Honour har valgt å gjennomføre denne drømmen og har skapt et spill laget som en Kung Fu-film. Les artikkelen her Lenke til kommentar
notarget Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det var en fin omtale. Trudde den skulle få bedre score men, ihvertfall grafikken, den så bra ut. Men men.. Lenke til kommentar
Multiplex Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Takk takk takk Grafikken var forsåvidt grei nok, men det alene holder jo ikke i lengden. Hvis du er glad i god grafikk antar jeg at du gleder deg like mye som meg til Grand Tourismo 4?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 nei nei nei og atter nei... Dette spillet har jeg venta lenge på i spenning lenge, og kanskje litt redd for at det skulle bli dårlig, men den gang ei, der ble jeg ikke skuffa! for alle som er en smule fasinert av kamsport (og kanskje en Jet Li fan) så er dette spillet utrolig rått! denne spillomtalen synes jeg er særdeles dårlig og urettferdig. det er da tydelig at anmelder (Peter Kihlman) har dømt spillet lenge før han testa det! det er jo en stor fordel å like kampsport for å like spillet, noe som kanskje anmelder mangler litt av (Man må jo nesten like fotball for å spille FIFA eller CM ?). når det gjelder historien i spillet kan jeg være enig med anmelder at den havner sånn midt på treet. Men jeg synes allikevel den fungerer bra til den den skal, og kan ikke helt se hvor gøy det hadde blitt med en mer dyp og meningsfull historie. Den ligner på mange måter på Jet Li filmer og det synes jeg passer perfekt. Derimot inntreffer problemene når en innser hvordan knappenes funksjoner er lagt opp. Veldig få av kontrollens knapper benyttes i spillet og de få som brukes har opptil flere funksjonerNei, kontrollen fungerer UTMERKET. som sagt trenger den litt tilvenning, men spillet er lagt opp til at du gradvis lærer mer, og det fungerer glimrende! Det som var litt uvant for meg var å bruke begge analoge stikkene både til bevegelse og "movements" men dette ble etterhvert ganske naturlig og bra måte å styre på. Noen av knappene ble brukt til flere ting ja, "action buttons", og dette er ikke noe problem i det hele tatt. Det er faktisk mye bedre enn å legge alle funksjonene til hver sine knapper. Ofte kan ikke spilleren se de som skyter, og da kan man ikke annet enn å skyte i tilnærmet riktig retning og håpe på å treffeDu bruker Høyre analoge stikke til å automatisk sikte inn fiender, og det fungerer også glimrende og gjør det hele til en aldeles artig affære. Våpenmessig er spillet altfor ukomplisert og dårlig utviklet. Du har kun ett våpen per skytescene og dette har i tillegg uendelig med ammunisjon. Derfor trenger man ikke lade om, skifte våpen, bry seg om rekyl eller andre våpendetaljer som ville bedret realismenHvem har sagt at spillet trenger enorme doser realisme ? og at det ikke er komplisert er davel ingen ulempe ? våpensystemet fungerer bra og enkelt, og det er kjempegøy! Det er vanskelig å bevege seg fra et sted til et annet under en slåsskamp da en ikke kan forsvare seg mens man løperDet er ikke meningen du skal stikke av fra slosskamper det er jo det hele spillet går ut på.. Kombinert med at spillet byr på veldig få variasjoner av slag og spark gjør dette at selv slåssingen etter hvert blir langtekkelig og kjedeligJet Li har spillt inn hundrevis av movements vha "motion capture" (hvis det ikke var mer), så at det er lite variasjon er feil å si (hvis ikke anmelder bare hamra på den samme knappen hele tiden). Spillet har faktisk ekstremt mange forsjellige movements hvis du bare bruker dem! Jeg lærte meg hele tiden gjennom spillet nye bevegelser, og kombinert med å bruke våpen og omgivelsene i slåsskamper blir kampsenene meget variert og artig. og putte inn elementer som våpen, løping og sniking gjør det hele enda mer variert. Generelt sett er spillet ekstremt lineært. Dette kan skyldes at det er lagt opp som en film, og skal derfor handlings- og opplevelsesmessig ikke kunne oppleves på mange måterspillet er lineært ja, og jeg tror spillet fungerer best på den måten. Det hadde ikke vert noe morro å løpt rundt som Jet Li og lete etter keycards Rise to Honour har elendig kunstig intelligens. Det er ingen penere måte å si dette påNå er hele poenget å banke fiendene, så jeg ser ingen grunn til at de trenger noe særlig god intelligens. Bank eller bli banka. Når det gjelder snikemodusen kan jeg være enig med at vaktene kunne vært litt bedre (pælme en stol i hodet på dem mens sidemannen ikke sjønner noenting ) men det gjør ihvertfall at du ikke blir så voldsomt frustrert hver gang du blir oppdaga. Selv om spillet var relativt nytt da jeg startet å spille det, hadde jeg ikke hørt noe om det. Av følgende grunn fikk jeg en mistanke til spillets kvalitet.Som sagt tror jeg at anmelderen hadde dømt spillet på forhånd.. Grafikken er heller ikke noe å klage på, jeg synes den ser riktig så pen ut, og klarer å framheve de rette stemningene. vil med dette bare rette opp på et sjevt inntrykk mange kan ha fått av et aldeles glimrende og underholdende spill. Dette er noe av det beste jeg har prøvd på lenge, og kjedet meg ikke en eneste gang gjennom spillet. Grafikken er bra, Kontrolleren fungerer Glimrende, det gjør også kameravinklene, de forsjellige modusene fungerer utmerket som variasjon, haugevis av forsjellige movements du kan bruke til å banke motstandere, plukke opp våpen fra fiender fungerer dødsbra og kan ikke annet å si en at dette er et veldig bra kjøp! spillbarhet 10/10 grafikk 8/10 varighet 6/10 ..allt i allt så er det vel gameplay som teller til slutt!! Lenke til kommentar
Multiplex Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2004 Jeg får bare ta anledningen til å takke ZeVs for den hittils desidert mest utarbeidede kritikken jeg har sett. Godt jobba! Jeg ser vi har felt hvor vi er enige, andre der det ser ut til at gresset blir slått forskjellige veier. Jeg skal ikke gå så grundig til verks i min forsvarstale som ditt innlegg, jeg skal kun ytre mine umiddelbare bemerkninger. Jeg hadde langt i fra forhåndsdømt spillet, det har seg nå slik at jeg selv valgte det av egen interesse. Jeg har sett bøttevis med Jet Li filmer (Best: Fist of Legend, dårligst: Black mask) og liker kampsport like mye som enhver tilfeldig forbipasserende (Favoritter er T1 og UFC ) I så godt som alle høve liker jeg å holde meg unna uttrykk som faller under kategorien "utdatert", men her velger jeg å bruke ikke mindre enn 2 stykk: Smaken er som baken Ingen snøfnugg er helt like Les: Alle er forskjellig og det er jommen godt. Ellers ville det blant annet blitt forferdelig kjedelig å anmelde spill Hva våre anmeldelser gjelder må jeg bare beklage: Selv om du kom med mange gode argumenter, velger jeg å stå på mitt. Jeg fornekter selvfølgelig ikke deg retten til å rose det opp i skyene om du vil det Jeg velger derimot ikke å benytte meg av denne muligheten Vel, det får bli alt for denne gang. Nok en gang må jeg takke for konstruktiv kritikk og jeg skal utvilsomt passe på å tilpasse neste anmeldelse etter din smak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg