Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skagenfondene.no er hacket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98123897187934

Dette er jo ganske dårlig av webmaster på skagenfondene... Pubstro-hacking gjøres jo stort sett ved å utnytte kjente bugs i IIS. Men rart at de hacker en public server, det blir jo oppdaga ganske fort...

Pubstro = public storage, ta et kjapt søk på google for mer info!

Lenke til kommentar
Tror det er kjedelig og leit for alle som har penger der :no:

Hvorfor skulle det ha noe å si for de som har pengene sine hos Skagenfondene? Ikke engang en analfabet 13-åring vil ha noe av verdi liggende på samme server som hjemmesidene sine. At hjemmesidene er endret etc. skal ikke ha noe å si for den daglige driften av et firma, dersom man da ikke baserer seg 100% på webshop eller noe sånt. I hvilket tilfelle man ikke ville hatt en upatchet IIS gående.

Lenke til kommentar
Tror det er kjedelig og leit for alle som har penger der :no:

Jeg har penger der, men er ikke spesielt lei meg. I hvert fall ikke av litt fantestreker fra noen fjortiser.. :devil: . da er jeg mer lei meg for den dårlige avkastningen de siste årene.....

Lenke til kommentar
Det kalles CRACKET.

Nope.

[hæk], (eng.) datasnok; person som har som hobby å hacke, dvs. bryte seg inn på datasystemer og -nettverk som vedkommende ikke har lovlig tilgang til.

Det er bare medias forvrengning av sannheten.

"Hack" i ordets originale betydning var pranks utført av studentforeninger ved MIT og andre amerikanske universiteter i 60-årene.

I dag har ordet "hack" også betydning utenfor dataverdenen:

In a similar vein, a "hack" may refer to works outside of computer programming. For example, a math hack means a clever solution to a mathematical problem.
Lenke til kommentar
Det kalles CRACKET.

Nope.

[hæk], (eng.) datasnok; person som har som hobby å hacke, dvs. bryte seg inn på datasystemer og -nettverk som vedkommende ikke har lovlig tilgang til.

Det er bare medias forvrengning av sannheten.

"Hack" i ordets originale betydning var pranks utført av studentforeninger ved MIT og andre amerikanske universiteter i 60-årene.

I dag har ordet "hack" også betydning utenfor dataverdenen:

In a similar vein, a "hack" may refer to works outside of computer programming. For example, a math hack means a clever solution to a mathematical problem.

Det kan godt være, men "hacking" er fremdeles det ordet som formelt brukes i slike situasjoner som dette.

Uansett blir dette det samme som med ordet "lærer", som opprinnelig betyr "djevel" :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...