CaZpeR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Vet ikke helt om jeg skal gjøre dette med mitt Hercules Radeon 9800Pro enda. Prøvde meg på PSU loddinga og der sprang en IC'er, men ny er bestilt. Sitter å vurderer om Radeon kortet kanskje skal ta en tur under loddebolten den og... Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Bra artikkel, gler meg til du får bedre kjøling Hadde vert kjekt å se en liten graf over ytelsesøkning i 3dmark fks Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Bra artikkel, gler meg til du får bedre kjøling Hadde vert kjekt å se en liten graf over ytelsesøkning i 3dmark fks Helt enig Elsker å lese sånn som dette. Det er dette som er ekte modding Elsker selv å lodde å mekke ting i pcen fysisk. Men 491mhz på GPU er villt!!! jeg vil også ha et sånt et.... Hvor får man kjøpt regulerbare potensiometre? Lenke til kommentar
candymann Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvor får man kjøpt regulerbare potensiometre? Elfa Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Hvor får man kjøpt regulerbare potensiometre? Elfa Nå n00ber jeg veldig... Hva er Elfa? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 www.elfa.se alt av el-utstyr osv... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 www.elfa.se alt av el-utstyr osv... Najs! Thnx Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Nice guide! men hallo! Hvor har folka me baller blitt av?? En kan ikke data før en har voltmodda! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Flott guide! Får se om jeg skal følge den når jeg skal voltmodde r9800p kortet jeg får imorgen. Men hva tror folk minimumspenningen bør være? Kan man kjøre veldig lavt, som feks 0.2 udner standard osv, for å senke temp.? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kjempefin guide! Er det slik å forstå at jeg kan bruke denne guiden for mitt 4200-kort også? Altså at grunnprinsippene er like og elementene gjenkjennelige så å si...? Kjører mitt Abit 4200 på 305/625, og hadde vært gøy å få presset ut enda mer... Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 F*** heller, jeg testet det på mitt kort, og nå funker det ikke lenger. Akkurat da jeg slo på PC'en gikk viften i noen sekk og jeg så alt som skjedde i ledtekst, men da den var på vei inn i windows flikket den ut og stoppet! Jeg har ikke sett et fnugg til en bevegende vifte lenger... Heldigvis betalte jeg ikke så mye for kortet... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Det er en fare med slike modifikasjoner som det burde opplyses om: Når man trekker ledninger så innfører man kapasitive elementer, og det kan medføre at en krets går i selvsving. Resultatet er at det går mye strøm og det brenner av. Bruk korte ledninger for å redusere sjangsen for at dette skal skje. Lenke til kommentar
Orak Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang.. Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang.. Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ? Fordi at da vil den slite med for lite spenning. Dette merker du jo også på CPU, bare prøv å sett ned volten litt og klokk som f*en, da vil du få blåskjerm pga. lite strøm. Så om du setter på moster kjøling så vil ikke det hjelpe, fordi at den ikke får nok strøm å rutte med. Men for al del, sett på monsterkjøling på det voltmodda kortet, og klokk den til det ikke vil mere. Dere har da en Prommy stående, har dere ikke? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 OppsummeringPå en skal må nok denne modden betegnes som middels vanskelig skal det kanskje stå skala? Synes guiden var ganske bra Prik pirk. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Altså, hvis denne artikkelen kom for ca 1 år siden så hadde den vært veldig bra.. Men nå er jo ikke 9800XT mod ettertraktet engang.. Men gjenomføringen var bra... Hvorfor ikke klokke det skikkelig å oppnå skikkelige resultater? med cascade/tørris eller en/fler TEC ? Fordi at da vil den slite med for lite spenning. Akkurat hvorfor ville den få for lite spenning/strøm hvis de kjølte den godt ned Kald = bedre klokking på std volt Mer volt = bedre klokking med std kjøleløsning Begge deler = enda mer klokking (no shit) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 er det ikke bare å skru opp Agp volt i bios? Funker dette på his også? Lenke til kommentar
!alex! Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 sånn ja, nå begynner det å ligne no. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Akkurat hvorfor ville den få for lite spenning/strøm hvis de kjølte den godt ned Kald = bedre klokking på std volt Mer volt = bedre klokking med std kjøleløsning Begge deler = enda mer klokking (no shit) Uansett hvor godt du kjøler ned gpu'en vil det komme til et visst punkt der kortet ikke klarer mer. Eneste forskjellen med kjøling i minusgrader på stock volt er at du slipper artifacts pga. varme. Istedet vil kortet bare slå seg av i 3d applikasjoner. Blir det samme som å overklokke cpu, maskinen vil ikke boote om du har for høy fsb, uansett om du har -90 eller +50 grader on-die. Derfor må man øke volten... Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 er det ikke bare å skru opp Agp volt i bios? Funker dette på his også? Svar på nr. 1: Les litt lenger opp... der står svar. Svar på nr. 2: Det funker på alle Radeon 9800 NP/Pro kort som er laget i utformelsen PCB. Dette er kretskortet. Men det funker ikke på 9800SE. Så jeg vil tippe det virker på HIS også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå