Gå til innhold

Er ipod mini driverløs?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det egentlig å bestille sånt fra usa? Blir det dyrere/billigere enn å kjøpe den på nett i juli i Norge? Og er den helt lik, eller blir det laget en "europeisk/skandinavisk" versjon? Er den noen ulemper, rett og slett? Hvordan blir det med toll?

Lenke til kommentar

Fordelen med Apple, er at du ikke trenger å gå til den butikken du kjøpte den i, for å få service. Service kan du få når som helst, hvor som helst.

Så det letteste er å kjøpe en ny og uåpnet iPod mini på eBay, der du kan betale med PayPal. Men, det er også dyrere å kjøpe på eBay, enn i amerikanske nettbutikker.

Grunnen til at det likevel er smartere å kjøpe på eBay, er:

1: Det er mye lettere å slippe unna toll -> Du ber han du kjøper den av, om å markere pakka som, f.eks. Walkman 80$ og merker den som 'gift'

2: Du slipper å ta kopi av begge sider av VISA-kortet, og kopi av begge sider av gyldig leg., helst pass. Noe som jeg ser på som svært risikabelt.

3: Ikke alle amerikanske nettbutikker sender til Europa.

Men, skal du kjøpe på ebay, må du sette opp en gratis paypal-konto. Og du må ha et VISA-kort (Mastercard osv. går også greit).

Eneste ulempen er at det følger med adapter til iPoden, til amerikansk stikkontakt. Men, det koster ikke så mye for en overgang på en elektrosjappe. Dessuten kan du lade den gjennom USB-porten.

Lenke til kommentar

Er det ikke veldig kjipt når den ikke er driverløs? Hvis man skal innstallere driver så må man jo ha administrator rettigheter. Funker ikke så bra når jeg vil ta med meg ting frem og tilbake mellom skolen og hjemme.

Det er to ting som kanskje vil få meg til å kjøpe noe annet enn ipod min:

-ikke driverløs,vil gjerne bruke dne som portabel hd

-ikke radio....

Dere som har kjøpt den kan gjerne si ifra om hva dere synes om disse punktene.....

Lenke til kommentar
Er det ikke veldig kjipt når den ikke er driverløs? Hvis man skal innstallere driver så må man jo ha administrator rettigheter. Funker ikke så bra når jeg vil ta med meg ting frem og tilbake mellom skolen og hjemme.

Det er to ting som kanskje vil få meg til å kjøpe noe annet enn ipod min:

-ikke driverløs,vil gjerne bruke dne som portabel hd

-ikke radio....

Dere som har kjøpt den kan gjerne si ifra om hva dere synes om disse punktene.....

Da kjøper du iRiver ihp120... drit bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...