bits&bytes Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Det er mye man kan lure på her i verden, dette blir nesten det samme som å si at en digital klokke veier mest når den er 23:59:59….. Min konklusjon er at 1MB har den samme vekten som 1 minutt. Men hva veier mest, 0 eller 1, all logikk i desimalsystemet sier oss at 1 veier mest, men i digital teknikken kan og 0 være 1 eller aktiv, så kan man lure. Og til deg dor123, ikke vær redd for at harddisken din skal veie for mye, du kan trykt fylle den med filmer og musikk uten å være redd for at kabinettet ramler igjennom gulvet, er du fremdeles bekymret så kan du installere Windows 3.11 og holde deg unna tunge programmer og spill slik som Autocad og Farcry, og for all del ikke fyll harddisken din med tungrock. Endret 27. april 2004 av bits&bytes Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Og jeg som trodde jeg var NØRD! Så feil man kan ta! Nei, du er bare en ignorant. Det var jo ikke vondt ment, synes det er kuuult at folk viser en genuin interesse for sånne ting og at de viser at de faktisk kan saker og ting. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Lenge lurt på om skjermen veier mer når jeg skriver i eks. Word da jeg har et ganske skjørt skrivebord som raser sammen når som helst. Jeg løste dette ved å sende flere korte mailer istedenfor en lang jeg da, noen som har noen andre forslag? Det er noe av det beste jeg har hørt på lenge! (regner med at det var ment ironiskt, hvis ikke... Uff...) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) Men nå skal jeg også hive meg på idioti-bølgen:En harddisk i bruk vil veie RELATIVT mindre en en som ikke er i bruk. Dette pga varmeutviklinga. En varm harddisk utvider seg og tar opp mer plass en en kald. De veier det samme men den kalde disken er ØRLITE mindre enn den varme. Derfor vil den varme veie mindre i forhold til plassen den tar opp... Lavere egenvekt under bruk altså. Det stemmer nok, men nå var det vel neppe egenvekt men totalvekt det var snakk om. Og så ver det vel snakk om en "full vs. en "tom" harddisk og ikke en som er i bruk vs. en som ikke er i bruk. Edit: Jepp, tungrock veier jo selvfølgelig mye mer enn lett popmusikk. Og et kilo bly er selvfølgelig mye tyngre enn et kilo bomull. Endret 27. april 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ja ja, tror tråden blir lettere når en av moderatorene stenger den.... alle brukerene hopper av sammtidig Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hva med ett fly? Veier det mindre hvis det er i lufta, og alle inni flyet hopper samtidig? .... hmmm ... ehhh.. ja... Men de "tjener" ikke noe på det siden de presser flyet ned i fraspark og landing... Men tilbake til topic; Det kan hende at den blir litt lettere etter at den har blitt brukt siden disken da er slitt (0,0000000000000000000000000000000000000001g), men det går ikke ann å sammenligne det med en CD for der "risses" det inn mens på en HDD er det "ting" som flyttes med magnet! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Synes du skal maile Western Digital å spørre de har sikkert fått lignende spørsmål før, men det piffer kanskje opp den kjedelige dagen til en teknisk support fyr Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tenk på harddisken som et othello-brett, da. 8x8 ruter (eller noe, ikke poenget) med brikker, som enten kan være svarte eller hvite. Hvis du snur et visst antall av brikkene, vil jo ikke brettet veie noe mer. Du tar ikke bort brikker når du sletter, du bare snur dem. Artig metafor © bfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå