hemo Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Når eg redigerer video i Windows Movie Maker 2, har eg ikkje klart å klippe vekk delar av eit langt filmklypp... Ofte har eg litt for lange filmklypp som inneheld fira-fem scener eg vil ha med... Kva program (om nokon) kan klippa vekk merka deler av ei scene? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 jøss.. når du henter inn filmen med MM2 så deler den jo automatisk filmen opp i mange små (ettersom hvor stor originalfila er) og da er det jo bare å plukke ut de du vil ha med. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Dropp windows moviemaker! Kan ikke komme på ett eneste godt argument til å bruke det programmet .(Og nei, brukervennlighet holder ikke! Det er flere programmer som har veldig god brukervennlighet som slår WMM2 i både tekniske egenskaper og stabilitet!) Selv er jeg veldig fornøyd med Adobe Permiere Pro 7. En gang prøvde jeg Ulead media studio 6 og ble litt forelsket i brukervennligheten til dette i forhold til Premiere. Vet ikke hvilken versjon som er nyest, men det burde være enkelt å finne ut. Andre videoredigeringsprogrammer fra Ulead jeg har prøvd har vært HELT på trynet. Mange som er litt mer ut etter brukervennlighet (brukervennlighet som i n00b-GUI*) enn tekniske muligheter skryter gjerne av Pinnacle studio programmene. Disse har jeg ikke noe forhold til, men de kan jo være verdt ett forsøk?! Skal man ha state of the art går man sikkert for Final Cut Pro, men dette blir kanskje "noe" overdrevet etter ditt krav? Det total-noob-GUI programmet jeg har prøvd som jeg er mest fornøyd med hittil med tanke på brukervennlighet og muligheter må være Apple's IMovie, men det blir kanskje vanskelig å få for PC *(Noob-GUI) Grafisk pent grensesnitt som minner om en Hippie-caravelle enn et videoredigeringsprogram. (eks: WinXP m/standard utsende) Endret 26. april 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 *(Noob-GUI) Grafisk pent grensesnitt som minner mer om en Hippie-caravelle enn et videoredigerings program. (eks: WinXP m/standard utsende) Hahaha.. enorm beskrivelse Lenke til kommentar
hemo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 når du henter inn filmen med MM2 så deler den jo automatisk filmen opp i mange små (ettersom hvor stor originalfila er) og da er det jo bare å plukke ut de du vil ha med. ehhhh.... nei? Kanskje mine klipp ikkje er store nok då, les: 10 minutter kanskje? DJ-JK: Kan Premier merka deler av eit klipp (midt i klippet) å klippa det vekk? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Pinnacle Studio 8 har mulighet til å kutte opp klipp. Men du kan gjøre det samme med å hente inn det samme klippet en gang for hver lille del du skal ha med, og skrelle vekk det du ikke vil ha med. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 28. april 2004 Forfatter Del Skrevet 28. april 2004 Spørsmålet er om du kan kutta vekk ein bit midt i ein sekvens. (crop, på bilde/foto-språket) Lenke til kommentar
gussen Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 (endret) VideoStudio v.7 og v.8 Hei, Ulead VideoStudio har mange muligheter for å klippe og trimme video. Du kan f.eks bruke Mark-in / Mark-out for å markere hvor i filmen du vil klippe. Etter at du har gått gjennom filmen og markert klippe-punkter gjør VideoStudio resten for deg! Har du et kortere klipp er det enkleste likevel å klippe bort den bakerste delen av filmen (denne legger seg da i biblioteket). Så klippe bort den midterste delen av klippet (og legge den i søppelkassen). Deretter sette inn igjen det bakerste klippet sammen med det første klippet. VOILA! Fungerer utmerket og er veldig enkelt. Gratisk prøveversjon: Ulead VideoStudio v.8 DV123 Endret 29. april 2004 av gussen Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Vi kan da vel prøve å hjelpe ham med det verktøyet han tross alt bruker Jeg bruker også Premiere Pro på "seriøs" redigering, men har ingen problem med å forstå at noen kan få limt sammen ferie- eller bursdagsfilmen i Movie Maker. Men Hemo, jeg tror du hadde blitt VELDIG fornøyd hvis du hadde spandert noen kr (ca 800?) på Studio 9. Jeg bruker det til "quick and dirty" redigering selv når jeg har VIRKELIG dårlig tid. Så til saken: Jeg har ikke funnet "kniven" eller "barberbladet" i Movie Maker. Hvis ønsket ditt er å splitte et klipp i 2 (f.eks bruke noe i begynnelsen og noe i slutten av klippet) at du trekker det ned på tidslinjen og trekker enden av klippet mot venstre på dislinjen (setter "ut" punktet framover i tid). Deretter drar du det samme klippet ned en gang til på tidslinjen og markerer det. Beveg venstre kant av klippet (inn-punktet) mot høyre til det punktet du ønsker. Innmari tungvindt å forklare dette, svært enkelt når du jobber med det! Cluet er altså å trekke det samme klippet to ganger ned på tidslinjen. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå