violentfaery Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Hei, jeg prøver å legge inn windows xp på ny etter at jeg har hatt en del virus på harddisken. Jeg starter xp platen opp og velger å installere på ny, problemet er at når jeg får spørsmål om jeg vil slette partisjonen på c: og sier ja, sier maskinen : " setup is unable to perform the requested operation on the selected partition. This partition contains temporary Setup Files that are required to complete the installation". Prøvde meg på å legge xp på samme partisjon, men endte opp med fortsatt å ha alle de gamle filene og programmene liggende på harddisken. Har hørt at det kanskje er mulig å formatere ved å sette inn en windows 98 cd. Er det noen som vet hvordan jeg kan få formatert maskinen og lagt inn xp igjen? Jeg hadde også en trojan horse downloader.Dluca.0 i system32 mappen (på en annen datamaskin), jeg puttet filen MSDMXM.EXE (som inneholdt trojaneren) i en ny mappe og den ble slettet av avg antiviruset, men nå har det hendt 2 ganger at zonealarm har stoppet ting som har prøvd å komme seg opp på nettet, betyr det at jeg fortsatt har en trojansk hest på maskinen? og hvordan kan jeg bli kvitt den? Også, kan jeg ha skadet noe med å fjerne MSDMXM.EXE? vet ikkje hva dette programmet er. Håper noen kan hjelpe:) Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Du kan gjøre hele operasjonen med xp-installasjonscd'n. Bare sett cd-plata i dc-romen og restart maskinen. Når maskinen starter opp igjen, før windows starter - kommer denne meldingen opp på skjermen: "Press any key to boot from cd" (eller tilsvarende på norsk). Nå kan du gjøre det, og både formatere diskene og legge inn xp fra bunnen av. Det er mulig BIOS i maskinen din ikke er satt til å boote fra cd, i så fall må du gå inn i BIOS og justere dette. Håper dette var forståelig Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Det glemte jeg å si; grunnen til at du får meldingen: " setup is unable to perform the requested operation on the selected partition. This partition contains temporary Setup Files that are required to complete the installation". ... er at når man innstallerer xp, så kopieres først innstallasjonsfilene over til harddisken din fra cd-plata - før selve innstallasjonen begynner, og da er det for sent å formatere disken. Du har altså gjort tingene i litt gal rekkefølge, og da reagerer innstallasjonsprogrammet slik. Men bare følg oppskriften over, så går det bra... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 pmarius: er det mulig å gjøre dette i gal rekkefølge? Installasjonsprogrammet gir deg ikke mulighet til å formatere etter at ting er kopiert til disken. Det første som skjer er jo å lese CD til RAM, deretter kommer mulighetene for å partisjonere/formatere, og så begynner kopiering til disk. Men den meldinga har jeg hørt om før, uten at jeg har skjønt hva som må gjøres for å få den fram. Er det hvis du starter installasjonen fra Windows i stedet for å boote CD'en? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 (endret) Du prøver å slette ca. 8MB setup files som Win. trenger for å fortsette installasjonen, se litt nøyere i oppstarten og definer(formater) riktig partisjon ca. 12-15GB som kommer til å bli C: når inst. er ferdig Endret 26. april 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå