Gå til innhold

64 bits shuttle!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvem av 64-bits du velger da. Velger du SN85G2 så vil du ikke få inn Floppy. Men velger du SK83G vil du få plass til 1HD og 1Floppy og den har også bedre chipsett enn nForce3 150. Men som sagt du vil ikke få inn dobbelt-dekker skjermkortene hvis ikke du vil kjære hull i kassa ;)

Lenke til kommentar
gidderke vente..

Du burde. Er bedre ytelse med SK83G sitt chipsett + flere muligheter inne i shuttlen. Den er basert på samme prinsipp som SN45G. Har bygd både SN45G og SN85G2 og må si at SN45G er den mest praktiske å bruke i.o.m. at den også har Floppy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

SN85G4 er penere (noe som er en stor grunn til at mange velger Shuttle):

I207411.jpg

sk83g.thumb.jpg

SK83G er basert på VIA K8M800 + VT8237, mens SN85G4 er basert på nForce 3 150. Det er allerede bekreftet at SN85G4 yter bra (derfor dens store suksess), mens SK83G vet vi ikke så mye om enda.

Hvis du ikke gidder å vente, ikke vent, for det kommer alltid noe nytt. Selv om Shuttle sikkert ikke kommer til å lage en ny S 754 boks enda, vil S 939-baserte SFF'er snart komme på markedet, og hva skal man da velge?

og er det noe jeg må tenke på før jeg kjøper denne? noen tips?

Ikke kjøp TwinMos-ram, kjøp en stor harddisk, kjøp nytt Mesh.

Lenke til kommentar
SN85G4 er penere (noe som er en stor grunn til at mange velger Shuttle):

I207411.jpg

sk83g.thumb.jpg

SK83G er basert på VIA K8M800 + VT8237, mens SN85G4 er basert på nForce 3 150. Det er allerede bekreftet at SN85G4 yter bra (derfor dens store suksess), mens SK83G vet vi ikke så mye om enda.

Hvis du ikke gidder å vente, ikke vent, for det kommer alltid noe nytt. Selv om Shuttle sikkert ikke kommer til å lage en ny S 754 boks enda, vil S 939-baserte SFF'er snart komme på markedet, og hva skal man da velge?

og er det noe jeg må tenke på før jeg kjøper denne? noen tips?

Ikke kjøp TwinMos-ram, kjøp en stor harddisk, kjøp nytt Mesh.

Alle tester nå til dags dato viser at VIA sine 64-bits Chipsett yter mer enn nForce3 150. Men den mest praktiske er SK83G... Sa ikke den peneste ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Alle tester nå til dags dato viser at VIA sine 64-bits Chipsett yter mer enn nForce3 150. Men den mest praktiske er SK83G... Sa ikke den peneste ;)

At det yter bedre har vi alltid visst, men om det er like stabilt (noe som er viktigere) er en annen ting.

Lenke til kommentar

At det yter bedre har vi alltid visst, men om det er like stabilt (noe som er viktigere) er en annen ting.

Det spørs på kjøling osv. Men sier ikke noe negativt om hverken nForce3 150 eller Shuttle SN85G4. Har kun satt sammen det systemet og som jeg har skjønt så har det fungert supert :thumbs: Selv sitter jeg med Shuttle SN45G som jeg er ganske fornøyd med. Den skal nå brukes som Stue-PC mens jeg kjøper meg et nytt system. Vil ikke si at utseende er så veldig ille på SN45G som også er veldig lik SK83G.

Lenke til kommentar

hmm... takk for støtte wh1te! Tenkte på noe i den dur selv... menne... er det plass til mer enn en harddisk?

Og shuttler har jo CPU kjøler... så jeg trenger ikke Boxed.. Da er alternativet tray, Men hva er tray?

Lenke til kommentar
hmm... takk for støtte wh1te! Tenkte på noe i den dur selv... menne... er det plass til mer enn en harddisk?

Og shuttler har jo CPU kjøler... så jeg trenger ikke Boxed.. Da er alternativet tray, Men hva er tray?

Du har plass til 2 hvis du frjerner kortleseren. Det er minnekort-leser i SN85G4 se.

Tray er at den kommer i en "tray" ekse. Er en spesiell CPU eske. Mens Boxed vet du jo selv ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Du har plass til 2 hvis du frjerner kortleseren. Det er minnekort-leser i SN85G4 se.

Tray er at den kommer i en "tray" ekse. Er en spesiell CPU eske. Mens Boxed vet du jo selv ;)

Det er ikke plass til to 3.5" harddisker i SN85G4. Det er muligens plass til en 2.5" der kortleseren er. Skal prøve det selv, har nemlig tatt ut kortleseren.

Et alternativ er IcyBox.

Lenke til kommentar
Det er ikke plass til to 3.5" harddisker i SN85G4. Det er muligens plass til en 2.5" der kortleseren er. Skal prøve det selv, har nemlig tatt ut kortleseren.

Et alternativ er IcyBox.

Er det ikke plass altså? Jøss... var sikker på at det var det. Men, men... Skal ikke uttale meg om noe jeg har vært inne i kun 1 gang. Men kompissen fikk inn en 3,5" HDD inn der da... Han skrudde bare ut Kortleseren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men kompissen fikk inn en 3,5" HDD inn der da... Han skrudde bare ut Kortleseren.

... det går ikke an. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...