Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en metode i awt.Window som heter toFront(). Problemet er at vinduet bare legges forrest akkurat i det du gjør kallet, det kan jo skje mye i andre vinduer etterpå som dekker det til.

Løsningen kan være å lage en enkel thread som kjører en timer, og kalle toFront() kontinuerlig.

Lenke til kommentar

Først og fremst, takk for svarene!

setFront() metoden fungerte forsåvidt greit den, problemet var at den etter en stund tok fullstendig kontroll over windows og la seg over alle vinduene som fantes i det uendelige. Det hele endte faktisk i en skikkelig java krasj og en feilmelding jeg aldri har fått før.. Det ble litt bedre etter at jeg satt ned hastigheten mellom hver gang toFront() ble kalt, men desverre fikset det ikke alle problemene.

Har ikke sett så alt for mye på JDialog, men innbiller meg at den fungerer mer som en varslingsboks som spretter fram hvis det skjer noe feil eller når det ellers er nødvendig. Er interessert i en JFrame jeg kan forandre med så mye jeg trenger. Som å sette bakgrunnsfarge, størrelse, layout, vindusdekorasjon, osv.. Denne JFramen skal settes over en annen (og litt større JFrame) og det skal ikke være mulig og komme tilbake til den forrige JFramen uten at denne jeg holder på med avsluttes først (den lille altså). Andre windows-programmer og vinduer kan gjerne komme over den.

Versjon 1.5 tror ikke jeg tør å begi meg utpå enda, ettersom jeg holder på med et prosjekt sammen med flere andre persjoner. Vet ikke om det er så smart om vi benytter ulike versjoner..

Lenke til kommentar

Fikk nå det til å virke til slutt. Mulig det ikke var noe god ide å lage en klasse som utvidet JDialog og overkjørte paint() metoden dens? Fikk samme flimringen i skjermen som en får om en utvider JFrame klassen på samme måte, dvs hvite striper som drar seg over vinduet.

Endret av brannslange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...