555 Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 hei jeg skal bygge vann kjøling og trenger en vannblokk. jeg har tenkt på denna Danger Den Maze 1C hos http://www.netconnection.no/lucys/ noen syn på det? [ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-04-04 21:47 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Quote: On 2002-04-04 21:29, 555 skrev:hei jeg skal bygge vann kjøling og trenger en vannblokk. jeg har tenkt på denna Danger Den Maze 1C hos http://www.netconnection.no/lucys/ noen syn på det?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-04-04 21:47 ]</font> Har ikke så mye peil på vannkjøling men har hørt folk diskurere hvordan designet på blokka skal vere. Det designet skal vis vere best fordi vannet kommer ned på det varmeste område og kobbere har stor kontaktflate mot vann. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Du gjør ikke dumt i å kjøpe den blokka, den vil helt sikkert fungere bra. Og husk samtidig én ting: Skaff deg en _god_ radiator i systemet, da er du garantert lave temperaturer :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Enig med Skrue.. Radiatoren og vifter på radiatoren har alt å si på systemet. Lenke til kommentar
555 Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 har et digert varmeapperat-register (det er ikke første vannkjølingen jeg bygger men første gang jeg kjøper blokk) Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-05 16:34, SirHartge skrev:Enig med Skrue.. Radiatoren og vifter på radiatoren har alt å si på systemet. Tja... en bra vann blokk er vel minst like viktig i et vannkjølingssett? Lenke til kommentar
erl Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Maze3 er kommet ut! Sjekk http://www.dangerden.com under products -> Waterblocks Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Vannblokka´s utforming har faktisk ikke så stor betydning. (Som jeg sjøl også trodde!) Forskjellen mellom blokker montért på samme radiator - vifte - pumpesystem vil være marginal, og vil antagelig begrense seg til to-tre, kanskje fire grader´s forskjell. Jeg kan ikke underbygge dette på annen måte enn på egne erfaringer, men etter å ha prøvd det aller enkleste design med et rundt hull i midten av blokka til et adskillig mer utspekulért spiralformet kammer, ble jeg svært overrasket over resultatet! "Superblokka" med spiralfasong viste seg å gi en gevinst på bare en til to grader, vel og merke idle. På full belastning av CPU ble forskjellen noe større, og såvidt jeg husker hadde jeg ca tre grader lavere temp med spiralblokka. Ikke den helt store forskjellen akkurat! Vanntemperaturen i systemet er adskillig viktigere enn all verdens finurlige kjøleblokkløsninger, og hva bestemmer vanntemperaturen? Jo, nettopp radiatoren. Denne er igjen selvsagt avhengig av en vifte eller fler med god kapasitet, og ikke minst lufttemperaturen i rommet. Har man en lufttemperatur på 20 til 22 grader, vil vanntemperaturen i beste fall kunne bringes ned mot 2-3 grader over lufttemperaturen. CPU-temp vil i de fleste tilfelle ligge 8 til 10 grader høyere, uansett hvordan blokka måtte se ut. Så sats pengene dine på en god radiator! Det pågår forresten en test av vannblokker på ok.no for tiden, sjøl er jeg meget spent på utfallet! Og har tidligere veddet på at maks forskjell på blokkene vil være 3-4 grader. Det gjenstår å se om jeg får rett :smile: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-05 20:57 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-05 20:31, erl skrev:Maze3 er kommet ut! Sjekk http://www.dangerden.com under products -> Waterblocks Ser riktig fancy ut! Og så har den attpåtil plexideksel Noen som har sett noen testresultater av denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå