Minty123 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Har nå Rundet NeverwinterNights og er sulten på noen nye Rpg'er i samme sjanger, noen som vet om noen ? untatt Temple of Elemental Evil, det har jeg testet, å likte det dårlig Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Vet om mange kule rpg`er, men kjenner ikke til spillet du nettop nevnte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9MaQoRVt Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Baldurs Gate 2 er jo kult. Litt gammelt, men dog. Edit: Glemte Knights of the Old Republic. Det må jo være med. Endret 25. april 2004 av Slettet-9MaQoRVt Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Av en eller annen grunn ser jeg færre og færre gode rpg spill og hvorfor må absolutt alle være hack'n'slash? Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Prøv det på Devine Devinety eller Planescape: Torment dyu gutten min Begge drar litt på åra, men er fortsatt knallbra spill! Føler du deg litt eventyr lysten anbefaller jeg sterkt FallOut 1 & 2, samt Arcanum. Litt andre typer RPG. (Satt til andre tider.) Men de beste jeg har spillt i min lange spill "kariære"!! Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Duerngon Siege eller Morowind er vell vært en test ! Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Elder Scrolls: Arena (gratis for nedlasting fra hjemmesiden), Daggerfall eller Morrowind. Gothic 1, Gothic 2 (snart med Night of the raven) Planescape torment Fallout 1 og 2 (nå i samlepakke sammen med Fallout tacticks) Baldurs Gate 1 og 2 (med exp.packs) Spellforce (RTS + RPG) Divine Divinity Diablo 1 og 2 (hack and slash) Sacred (hakk og splasj) Baldurs Gate Dark Alliance (hakk og splasj på konsoll) Final Fantasy 1 til 11 Legend of dragoon (om du liker FF kan det tenkes du liker dette) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 25. april 2004 Forfatter Del Skrevet 25. april 2004 Morrowind - Done Gothic1 - Done Gothic2 - Done Diablo1 - Done Diablo2 - Done KOTOR - Done Dungeon Siege - Done Da står jeg igjen med Final Fantasy spillene og Baldurs gatene, som jeg desverre ikke var noen stor fan av liker best gode gamle spill med sverd og skjold! og helst spill uten veldig store party (helst 1-3 personer) liker ikke å måtte holde styr på alt mulig Skal google litt på de andre som jeg ikke vet hva er fornoe , og se om det kanskje er noe for meg Lenke til kommentar
Killerzevs Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Final fantasy er bra rpg spill Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 for å snevre inn mulighetene : noen som vet om et kult rpg spill som foregår i tiden med sverd og skjold (ikke noen laservåpen ) , som er stort og fint, og er noe ala NWN og Dungeon siege? så lenge det er sverd og skjold holder det egentlig, men vist det ligner nwn eller DS er det ekstra bra Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 hmm.. Sacred kanskje? men det blir vel kanskje litt for hack'n'slash... Arx Fatalis er ganske bra. kommer ikke på noe mer i farten.. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 kk, Arx fatalis skal jeg se litt på nå.. noen andre ? virker ikke som gode rpg'er er fornybare ressurser. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 for å snevre inn mulighetene : noen som vet om et kult rpg spill som foregår i tiden med sverd og skjold (ikke noen laservåpen ) , som er stort og fint, og er noe ala NWN og Dungeon siege? så lenge det er sverd og skjold holder det egentlig, men vist det ligner nwn eller DS er det ekstra bra Baldur's Gate-spillene er ihvertfall laget av de samme folkene, så da vet du hva du har i vente. En veldig god historie, mange timer med gameplay, og ubeskrivelig mange quests å gjennomføre. Dessuten følger de D&D-reglene, om enn noen litt gamle versjoner. Grafikken er riktignok ikke den samme som i Neverwinter Nights; Baldur's Gate holder seg til en isometrisk synsvinkel (skrått ovenifra og ned), men miljøene og animasjonene er veldig flotte å se på. Og ja; det er sverd og skjold. I hauger. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 har prøvd baldurs, er ingen stor fan av det desverre men har hørt at det er store og gode spill, så det er absolutt et spill det er lurt å like. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hvis du ikke er opptatt av grafikk bør du prøve Avernum-spillene til Spiderweb Software. Det er remake fra den gamle Exile-serien, men det er lagt til veldig veldig mye. Hvis story er mye mye viktigere enn grafikk er disse spillene et must. Du kan laste ned demoer fra hjemmesiden. Demoene er utrolig store. Tror jeg brukte ca. 150 timer på å komme igjennom Avernum 3. Og da gjorde jeg ikke alle questene. Last ned demo her Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 har prøvd baldurs, er ingen stor fan av det desverre men har hørt at det er store og gode spill, så det er absolutt et spill det er lurt å like. Ok, jeg skjønner. Hva var det du ikke likte egentlig? Anklager deg ikke for noe altså, bare nysgjerrig. For meg var det forresten motsatt. Jeg elsket BG-spillene, men fant meg liksom ikke helt tilrette i Neverwinter Nights. Hovedgrunnen var at det ikke fantes cloakes jeg kunne bruke til mage'n min. Det vil si; det finnes jo selvsagt cloaks i spillet, men man kan ikke se dem når man tar dem på seg. For meg har feelingen veldig mye å si når jeg spiller. Ja, jeg er rar Har du forresten prøvd ekspansjonene til Neverwinter Nights? Shadows of Undrentide Hordes of the Underdark Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 det jeg ikke likte var at jeg ble grisebanket av det første lille patetiske dyret jeg møtte på, etter at armeen min (synst å huske du begynte med 3 personer? ) hadde blitt banket av noe som lignet på en flaggermus ble jeg temmelig irritert å solgte spillet Lenke til kommentar
notarget Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Knights of the old republic. Ingen over ingen ved siden Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 det jeg ikke likte var at jeg ble grisebanket av det første lille patetiske dyret jeg møtte på,etter at armeen min (synst å huske du begynte med 3 personer? ) hadde blitt banket av noe som lignet på en flaggermus ble jeg temmelig irritert å solgte spillet Hehe, javel. Stemmer at du ikke begynner med 6 stykker, men det er tillatt å ha så mange i partyet ditt. Mente å ha lest et sted at du foretrakk å ha litt færre personer å holde styr på, så derfor antok jeg at det muligens var grunnen til at du ikke likte BG. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. april 2004 Forfatter Del Skrevet 27. april 2004 ja, det, og at jeg ble grisebanket av en flaggermus (tre store sterke karer ble grisebanket av en flaggermus , det tok selvtilliten ut av meg en stund) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå