Gå til innhold

Noen som vet om KULE rpg'er?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-9MaQoRVt

Baldurs Gate 2 er jo kult. Litt gammelt, men dog.

 

 

Edit: Glemte Knights of the Old Republic. Det må jo være med. :D

Endret av Slettet-9MaQoRVt
Lenke til kommentar

Prøv det på Devine Devinety eller Planescape: Torment dyu gutten min ;) Begge drar litt på åra, men er fortsatt knallbra spill!

 

Føler du deg litt eventyr lysten anbefaller jeg sterkt FallOut 1 & 2, samt Arcanum. Litt andre typer RPG. (Satt til andre tider.) Men de beste jeg har spillt i min lange spill "kariære"!!

Lenke til kommentar

Elder Scrolls: Arena (gratis for nedlasting fra hjemmesiden), Daggerfall eller Morrowind.

Gothic 1, Gothic 2 (snart med Night of the raven)

Planescape torment

Fallout 1 og 2 (nå i samlepakke sammen med Fallout tacticks)

Baldurs Gate 1 og 2 (med exp.packs)

Spellforce (RTS + RPG)

Divine Divinity

Diablo 1 og 2 (hack and slash)

Sacred (hakk og splasj)

Baldurs Gate Dark Alliance (hakk og splasj på konsoll)

Final Fantasy 1 til 11

Legend of dragoon (om du liker FF kan det tenkes du liker dette)

Lenke til kommentar

Morrowind - Done

Gothic1 - Done

Gothic2 - Done

Diablo1 - Done

Diablo2 - Done

KOTOR - Done

Dungeon Siege - Done

 

Da står jeg igjen med Final Fantasy spillene og Baldurs gatene, som jeg desverre ikke var noen stor fan av :cry:

 

liker best gode gamle spill med sverd og skjold!

og helst spill uten veldig store party (helst 1-3 personer)

liker ikke å måtte holde styr på alt mulig ;)

Skal google litt på de andre som jeg ikke vet hva er fornoe , og se om det kanskje er noe for meg ;)

Lenke til kommentar

for å snevre inn mulighetene :

noen som vet om et kult rpg spill som foregår i tiden med sverd og skjold (ikke noen laservåpen ;) ) , som er stort og fint, og er noe ala NWN og Dungeon siege?

så lenge det er sverd og skjold holder det egentlig, men vist det ligner nwn eller DS er det ekstra bra :)

Lenke til kommentar
for å snevre inn mulighetene :

noen som vet om et kult rpg spill som foregår i tiden med sverd og skjold (ikke noen laservåpen  ;) ) , som er stort og fint, og er noe ala NWN og Dungeon siege?

så lenge det er sverd og skjold holder det egentlig, men vist det ligner nwn eller DS er det ekstra bra :)

Baldur's Gate-spillene er ihvertfall laget av de samme folkene, så da vet du hva du har i vente. En veldig god historie, mange timer med gameplay, og ubeskrivelig mange quests å gjennomføre. Dessuten følger de D&D-reglene, om enn noen litt gamle versjoner. Grafikken er riktignok ikke den samme som i Neverwinter Nights; Baldur's Gate holder seg til en isometrisk synsvinkel (skrått ovenifra og ned), men miljøene og animasjonene er veldig flotte å se på. :)

 

Og ja; det er sverd og skjold. I hauger. :w00t:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er opptatt av grafikk bør du prøve Avernum-spillene til Spiderweb Software. Det er remake fra den gamle Exile-serien, men det er lagt til veldig veldig mye. Hvis story er mye mye viktigere enn grafikk er disse spillene et must.

 

Du kan laste ned demoer fra hjemmesiden. Demoene er utrolig store. Tror jeg brukte ca. 150 timer på å komme igjennom Avernum 3. Og da gjorde jeg ikke alle questene.

 

Last ned demo her

Lenke til kommentar
har prøvd baldurs, er ingen stor fan av det desverre :(

men har hørt at det er store og gode spill, så det er absolutt et spill det er lurt å like.

Ok, jeg skjønner. Hva var det du ikke likte egentlig? Anklager deg ikke for noe altså, bare nysgjerrig. For meg var det forresten motsatt. Jeg elsket BG-spillene, men fant meg liksom ikke helt tilrette i Neverwinter Nights. Hovedgrunnen var at det ikke fantes cloakes jeg kunne bruke til mage'n min. Det vil si; det finnes jo selvsagt cloaks i spillet, men man kan ikke se dem når man tar dem på seg. For meg har feelingen veldig mye å si når jeg spiller. Ja, jeg er rar :)

 

Har du forresten prøvd ekspansjonene til Neverwinter Nights?

 

Shadows of Undrentide

Hordes of the Underdark

Lenke til kommentar
det jeg ikke likte var at jeg ble grisebanket av det første lille patetiske dyret jeg møtte på,

etter at armeen min (synst å huske du begynte med 3 personer? ) hadde blitt banket av noe som lignet på en flaggermus ble jeg temmelig irritert å solgte spillet  :devil:

Hehe, javel. Stemmer at du ikke begynner med 6 stykker, men det er tillatt å ha så mange i partyet ditt. Mente å ha lest et sted at du foretrakk å ha litt færre personer å holde styr på, så derfor antok jeg at det muligens var grunnen til at du ikke likte BG. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...