morbuz Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å kompilere OpenGL applikasjoner under Linux. Jeg bruker GLUT og lurer på hvordan jeg skal kompilere en *.cpp fil og linke til det biblioteket som er nødcendig... (glut32.lib under Windows). Jeg er en rimelig fersk linux-bruker og kjører RH 7.2, jeg har lastet ned Mesa3D som jeg regner med trenges. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hei For å kompilere OpenGL applikasjoner på linux skulle det være nok å linke til libgl.so og libglu.so, så hvis c++ filen heter foo.cpp blir det noe ala dette: g++ -o foo foo.cpp -lgl -lglu Lenke til kommentar
termos Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 gcc -o foo bar.c -lglut er det vel. bruk g++ for cpp programmer ja. Lenke til kommentar
ways Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 samme problem her. jeg prøver å kompilere en gl-applikasjon som funker fint i windows. prøver nå å kompilere den i linux uten hell. bruker gnome, så jeg programmerer i anjuta. har til å gi kompilatoren flaggene. g++ -l. -l.. -DHAVE_CONFIG_H -Wall -Wimplicit -Wunused -Wmissing-prototypes -O2 -g -lgl -lglu -lglut -c "main_atom.cpp" -o "main_atom.o" gir bare feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå